اسکار ۲۰۱۹ دقایقی پیش نامزدهای نود و یکمین دوره را معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، امسال کمیل نانجیانی بازیگر و طنزپرداز آمریکایی-پاکستانی در مراسمی اسامی نامزدهای این دوره اسکار را اعلام کرد. تریسی الیس راس بازیگر آمریکایی از دیگر مجریان اعلام اسامی نامزدهای اسکار بود.
در حالی که اسامی برندگان نود و یکمین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۲۴ فوریه (بامداد دوشنبه ۶ اسفند) اعلام می شود نامزدها در بخشهای مختلف عبارتند از:
بهترین فیلم:
«پلنگ سیاه» ، «کو کلاکس کلان سیاهپوست»، «حماسه کولی»، «سوگلی»، «کتاب سبز»، «روما»، «ستارهای متولد شده»، «معاون»
بهترین کارگردانی:
اسپایک لی برای «کو کلاکس کلان سیاهپوست»، پاول پاولیکوفسکی برای «جنگ سرد»، یورگوس لانتیموس برای «سوگلی»، آلفونسو کوارون برای «روما»، آدام مککی برای «معاون»
بهترین بازیگر مرد:
کریستین بیل برای «معاون»، بردلی کوپر برای «ستارهای متولد شده»، ویلم دافو برای «در دروازه ابدیت»، رامی مالک برای «حماسه کولی»، ویگو مورتنسن برای «کتاب سبز»
بهترین بازیگر زن:
یالیتزا آپاریسیو برای «روما»، گلن کلوز برای «همسر»، الیویا کلمن برای «سوگلی»، لیدی گاگا برای «ستارهای متولد میشود»، ملیسا مککارتی برای «هیچوقت میتوانی من را ببخشی؟»
بهترین بازیگر مرد مکمل:
ماهرشالا علی برای «کتاب سبز»، آدام درایور برای «کو کلاکس کلان سیاهپوست»، سام الیوت برای «ستارهای متولد میشود»، « ریچارد ای. گرانت» برای «میتوانی مرا ببخشی؟»، سام راکول برای «معاون»
بهترین بازیگر زن مکمل:
ایمی آدامز برای «معاون»، مارینا دی تاویرا برای «روما»، رجینا کینگ برای«اگر بیل استریت زبان داشت» اما استون برای «سوگلی» و ریچل وایس برای «سوگلی»
بهترین فیلم بلند انیمیشن:
«شگفتانگیزان ۲»، «جزیره سگها»، «میرای از آینده»، «رالف اینترنت را خراب میکند»، «اسپایدرمن: در اسپایدر ورس»
بهترین فیلم خارجیزبان:
«کفرناحوم» ساخته نادین لبکی از لبنان، «جنگ سرد» ساخته پاول پاولیکوفسکی از لهستان، «هرگز رو برنگردان» ساخته فلوریان هنکل فون دونرسمارک از آلمان، «روما» ساخته آلفونسو کوارون از مکزیک، «دلهدزدها» ساخته هیروکازو کوره ایدا از ژاپن

بهترین فیلمبرداری:
«سوگلی»، «هرگز رو برنگردان»، «روما»، «ستارهای متولد شده»، «جنگ سرد»
بهترین طراحی صحنه:
«پلنگ سیاه»، «سوگلی»، «اولین فرد»، «مری پاپینز بازمیگردد»، «روما»
بهترین مستند بلند:
«سولوی آزاد»، «هیل کانتی امروز صبح، امروز غروب»، «مراقبت از وقفه»، «پدرها و پسرها»، «آربیجی»
بهترین طراحی لباس:
مری زافرس برای «ترانه باستر اسکراگز»، روث ای. کارتر برای «پلنگ سیاه»، سندی پوئل برای «سوگلی»، سندی پوئل برای «مری پاپینز بازمیگردد»، الکساندر برن برای « ماری ملکه اسکاتلندیها»
بهترین تدوین صدا:
«پلنگ سیاه»، «حماسه کولی»، «اولین فرد»، «یک مکان ساکت»، «روما»
بهترین فیلم کوتاه انیمیشن:
«رفتار حیوانی»، «بائو»، «آخرعصر»، «یک قدم کوچک»، «تعطیلات آخر هفته»
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:
«سوگلی» نوشته دبورا دیویس، تونی مکنامارا، «فرست ریفورمد» نوشته پل شریدر، «کتاب سبز» نوشته پیتر فارلی، «روما» نوشته آلفونسو کوارون و «معاون» نوشته آدام مکی
بهترین فیلمنامه اقتباسی:
«ترانه باستر اسکراگز» نوشته برادران کوئن، «کوکلاکس کلان سیاهپوست» نوشته چارلی واکتل و اسپایک لی، «هیچوقت میتوانی مرا ببخشی؟» نوشته نیکول هولفسنر و جف ویتی، «اگر بیل استریت زبان داشت» نوشته بری جنکینز، «ستارهای متولد شده» نوشته اریک راث، بردلی کوپر
بهترین فیلم کوتاه زنده:
«بازداشت»، «فاو»، «مارگریت»، «مادر»، «پوست»
بهترین تدوین:
«کو کلاکس کلان سیاهپوست»، «حماسه کولی»، «سوگلی»، «کتاب سبز»، «معاون»
بهترین موسیقی:
«پلنگ سیاه»، «کوکلاکس کلان سیاهپوست»، «اگر بیل استریت زبان داشت»، «جزیره سگها»، «مری پاپینز بازمیگردد»
بهترین صداگذاری:
«پلنگ سیاه»، «حماسه کولی»، «اولین فرد»، «ستارهای متولد میشود»، «روما»
بهترین جلوههای تصویری:
«انتقامجویان: جنگ بینهایت»، «کریستوفر رابین»، «اولین فرد»، «بازیکن شماره یک آماده»، «سولو: داستانی از جنگهای ستارهای»
بهترین چهرهپردازی و مو:
«مرز»، «ماری ملکه اسکاتلندیها»، «معاون»
بهترین ترانه:
«همه آن ستارهها» در فیلم «پلنگ سیاه»، «من میجنگم» در فیلم «آربیجی»، «جایی که چیزهای گمشده میروند» در فیلم «مری پاپینز بازمیگردد»، «سطحی» در فیلم «ستارهای متولد میشود»، «وقتی یک کابوی مهمیزش با بال عوض میکند» در فیلم «ترانه باستر اسکراگز»
بهترین طراحی تولید:
«پلنگ سیاه»، «سوگلی»، «اولین فرد»، «مری پاپینز بازمیگردد»، «روما»
بهترین مستند کوتاه:
«گوسفند سیاه»، «بازی آخر»، «قایق نجات»، «شبی در باغ»، «دوره زمانی پایان حکم»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





