هیات داوران بخش اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی، طی بیانیهای نامزدهای بخش عکس، پوستر و آنونس را اعلام کردند.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز اطلاعرسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، این بیانیه به شرح زیر است:
هو الجمیل
میگوییم سینما یک پیکره واحد است که تبلیغات جزیی از آن است. میگوییم تبلیغات نقش انکارناپذیری در جذب مخاطب به سینما دارد. میگوییم با رونق تبلیغات سینما، سینما هم رونق میگیرد. با این همه باید اذعان داشت سینما همچنان از کم توجهی به امر تبلیغات مناسب رنج میبرد. گرچه جشنواره فیلم فجر با اهدای جوایز و ارج نهادن به آثار (هنرمندان) این بخش از سینما قصد آن دارد تا توجه پخشکنندگان و تهیهکنندگان را به این مقوله مهم جلب کند و هنرمندان را به آفرینش آثار تاثیرگذارتر ترغیب نماید اما متٲسفانه هنوز این اتفاق، آنگونه که شایسته سینمای ایران است به وقوع نپیوسته است. با این حال هیٲت داوران بخش اقلام تبلیغی چهلمین جشنواره فیلم فجر با بررسی آثار بخش مسابقه مبتنی بر سه اصل هدفمندی، مفاهیم خلاقانه و اجرای مناسب، ضمن قدردانی از همه دستاندرکاران بخش اقلام تبلیغی، نامزدهای خود را در سه بخش عکسِ فیلم، پوستر و آنونس و تیزر به شرح ذیل اعلام میدارد:
نامزدهای بخش عکس:
۱- آقای امید صالحی برای عکسهای فیلم آتابای
۲- آقای فتاح ذینوری برای عکسهای فیلم زیرنورکم
۳- آقای حبیب مجیدی برای عکسهای فیلم منصور
نامزدهای بخش پوستر فیلم:
۱- پوستر فیلم گورکن اثر آقای عرفان بهکار مهربانی
۲- پوستر فیلم منصور اثر آقای محمد تقیپور
۳- پوستر فیلم پیرمردها نمیمیرند اثر آقای احسان برآبادی
هیات داوران امیدوار است، طراحان گرافیک عزیز و سفارشدهندگان پوستر در سال آینده آثار شایستهتری را به جشنواره ارائه دهند.
نامزدهای بخش آنونس و تیزر:
هیات داوران نمیتوانند خرسندی خود را از پیشرفت محسوس آثار ارائه شده در این بخش ابراز ننمایند. با توجه به اهمیت انکارناپذیر این بخش در جذب مخاطب، هیات داوران ماندگاری و تاثیرگذاری اقلام تبلیغاتی در تاریخ سینما، باور دارد که ارزش مادی جوایز این بخش، بهتر است هم اندازهی دیگر صنوف حرفهای تعریف شود.
۱- آقای روحاله موحدی برای ساخت آنونس فیلم سیاه باز
۲- آقای کیومرث بیکزند برای ساخت آنونس فیلم بیهمهچیز
۳- آقای امید میرزایی برای ساخت آنونس فیلمهای صحنهزنی و تک تیرانداز
هیات داوران بخش مسابقه اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی سینمای ایران
مهرداد خوشبخت – محمد روحالامین- علی نیکرفتار
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشن عکاسان سینمای ایران
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران






