نامزدهای جوایز سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، هیات داوران در بخش های مختلف نامزدهای جوایز سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران را معرفی کردند.
بخش اول: سینمایی
*نامزدهای جایزه بهترین فیلم سینمایی ملی: تختی (تهیهکننده: سعید ملکان) – لاله (تهیهکننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) – گیجگاه (تهیهکنندگان: میرولیاله مدنی و حنیف سروری) – بیرو (تهیهکننده: مجید برزگر)
*نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی سینمایی ملی: بهرام توکلی (تختی) – اسدالله نیکنژاد (لاله) – عادل تبریزی (گیجگاه) – مرتضی علی عباس میرزایی (بیرو)
*نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن نقش اوّل ملی: سارا امیری (لاله) – ماهور الوند (تختی) – باران کوثری (گیجگاه) – ستایش تارانی (بیرو)
*نامزدهای جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اوّل ملی: حسین بیرانوند (بیرو) – حامد بهداد (گیجگاه) – ایرج نوذری (لاله) – محسن تختی (تختی)
*نامزدهای جایزه بهترین دستاورد فنی-سینمایی ملی: حسن ایوبی (تدوین لاله) – حمید خضوعی ابیانه (فیلمبردار تختی) – تورج منصوری (فیلمبردار لاله) – کوهیار کلاری (فیلمبردار گیجگاه)
*نامزدهای جایزه بهترین فیلم سینمایی بینالملل: برای دیهگو (مکزیک) – آخرین مسابقه (جمهوری چک) – نیمه من (فنلاند) – نات اوت (کره جنوبی) – هشتاد و سه (هند) – آخرین قهرمان (آمریکا)
بخش دوم: داستانی کوتاه و بلند
*نامزدهای جایزه بهترین فیلم داستانی بلند ملی: لوفتاب (تهیهکننده: مسعود وزیری) – شماره ۲۹ (تهیهکننده: مریم خلیلی) – بزرگراه (تهیهکنندگان: سید امیر سیدزاده – محمد شماعیان)
*نامزدهای جایزه بهترین بازیگری داستانی بلند ملی: مجید واشقانی (بزرگراه) – شبنم قلمخانی (بزرگراه) – حیدر رحیمی (لوفتاب)
*نامزدهای جایزه بهترین فیلم داستانی کوتاه ملی: برنده (تهیهکننده: صادق حسینخانی) – تییره (تهیهکننده: وحید کشاورز / انجمن سینمای جوانان رودبار) – کپسول (تهیهکننده: امیر پذیرفته / انجمن سینمای جوانان رفسنجان) – اسکلت (تهیهکنندگان: روح اله اکبری و فاطمه محسنی)
*نامزدهای جایزه بهترین فیلم داستانی کوتاه بینالملل: حریف (ایتالیا) – نه خیلی دور (آلمان) – رختکن (فرانسه) – دریبل (شیلی)
بخش سوم: مستند کوتاه و بلند
*نامزدهای جایزه بهترین مستند بلند ملی: جایی برای فرشته ها نیست (تهیهکننده: محمد شکیبانیا – محسن شاهمحمد میراب) – سمفونی حمید (تهیهکننده: جعفر صادقی) – سلاطین گل کوچیک (تهیهکننده: بهتاش صناعیها) – آیدین (تهیهکننده: مهدی برجیان)
*نامزدهای بهترین کارگردانی مستند بلند ملی: سام کلانتری (جایی برای فرشته ها نیست) – جعفر صادقی (سمفونی حمید) – اشکان مهریار (آیدین) – امیر زوینی (سلاطین گل کوچیک)
*نامزدهای جایزه بهترین تحقیق و پژوهش مستند بلند ملی: سمفونی حمید (نویسنده: جعفر صادقی) – جایی برای فرشته ها نیست (نویسندگان: سام کلانتری – مهران کاشانی) – تور برای ماست (نویسنده: حسین همایونفر و زهرا افشار) – آیدین (نویسنده: اشکان مهریار)
*نامزدهای جایزه بهترین مستند بلند بینالملل: دربی اورال (روسیه) – محدودیتهای ما (یونان) – صدای شمشیر (فرانسه) – تا روز آخر برنده باش (یونان)
*نامزدهای بهترین کارگردانی مستند بلند بینالملل: دربی اورال (روسیه) – محدودیت های ما (یونان) – تا روز آخر برنده باش (یونان) – صدای شمشیر (فرانسه)
*نامزدهای جایزه بهترین مستند کوتاه ملی: پهلوانان نمیمیرند (تهیهکننده: رضا بطحائی) – وطن من (تهیهکننده: حسین همایونفر) – قهرمان (تهیهکننده: الهام آقالری) – دختر کوچ (تهیهکننده: روحالله اکبری)
*نامزدهای جایزه بهترین تحقیق و پژوهش مستند کوتاه ملی: وطن من (نویسنده: حسین همایونفر)- دختر کوچ (نویسنده: روحالله اکبری) – قهرمان (نویسنده: الهام آقالری) – استادیوم (نویسنده: عادل انیسی)
*نامزدهای بهترین کارگردانی مستند کوتاه ملی: وطن من (حسین همایونفر) – دختر کوچ (روح الله اکبری) – پهلوانان نمیمیرند (رضا بطحایی ) – قهرمان (الهام آقالری)
*نامزدهای جایزه بهترین مستند کوتاه بینالملل: نگه داشتن تنفس (لهستان) – آلامان (قرقیزستان) – عبور از زندگی (چین) – کشتی گیر جوان (ترکیه)
*نامزدهای بهترین کارگردانی مستند کوتاه بینالملل: نگه داشتن تنفس (لهستان) – دوچرخهسوار (ترکیه) – آلامان (قرقیزستان)
در این دوره جشنواره بیش از ۵۳۰ اثر از حدود ۷۰ کشور در بخش فیلم و بیش از ۳ هزار قطعه عکس از ۵۳ کشور در بخش عکس جشنواره به رقابت پرداختند.
سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران دوشنبه، ۲۷ تیرماه در سالن راگادید مجموعه ورزشی انقلاب آغاز به کار می کند و پس از دو روز نمایش فیلمهای منتخب در این مجموعه، چهارشنبه، ۲۹ تیرماه برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه در مجموعه فرهنگی غدیر معرفی میشوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «احمدرضا بوفون» در فینال جشنواره فیلم فرانسوی
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلمهای ورزشی/ حامد بهداد جایزهاش را به جمشید هاشمپور اهدا کرد
- ثبت نام برای حضور در جشنواره فیلمهای ورزشی آغاز شد
- حمله تند کیهان به برگزارکنندگان جشنواره فیلم های ورزشی
- معرفی هیأت داوران یازدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی
- آغاز به کار یازدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای ورزشی ایران
- فراخوان یازدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای ورزشی منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





