تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۶:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 138037

غول‌های صنعت سینما و کمپانی‌های سالن‌های زنجیره‌ای سینما در جهان با افت ارزش سهام خود روبه رو شده‌اند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، به نظر می‌رسد امسال سهام شرکت‌های غول صنعت سینما نمی‌توانند نفس راحت بکشند. اول سال فیلم‌های بسیاری اکران ناامیدکننده داشتند و بعد سینماها به خاطر پاندمی ویروس کرونا بسته شدند که باعث شد اکران فیلم‌ها به تعویق بیفتد، شرکت‌ها نگرانی نقدینگی پیدا کنند و بحث‌های پیچیده‌ای شکل بگیرد.

وقتی سالن‌های سینمای بزرگ هفته گذشته برنامه‌های خود را برای افتتاح دوباره سینماها در ماه جولای منتشر کردند، به نظر می‌رسید اوضاع خوب پیش می‌رود؛ اما حالا تعداد موارد ابتلا به کووید -۱۹ در ایالات متحده به شدت افزایش پیدا کرده و مجموعه‌ای از فیلم‌ها دوباره با تعویق تاریخ اکران مواجه شده‌اند. این موجب شده دوباره مالکان سالن‌های سینما تحت فشار قرار بگیرند.

پنج‌شنبه استودیوی برادران وارنر اعلام کرد تاریخ اکران جدیدترین ساخته کریستوفر نولان یعنی «تنت» را یک بار دیگر عقب انداخته و حالا این فیلم قرار است به جای سی‌ویکم جولای در روز دوازدهم آگوست پخش بشود. انتظار می‌رود «مولان» دیزنی هم تاریخ اکران فعلی‌اش را که بیست‌وچهارم جولای است، رها کند.

اریک وولد تحلیل‌گر شرکت بی. رایلی اف‌بی‌آر در گزارش روز جمعه خود نوشت: «موضع قبلی ما مبنی بر اینکه وضعیت فیلم‌های نیمه دوم سال بسیار متلاطم خواهد بود و برای کل گروه ریسک محسوب می‌شود حالا دارد عملی می‌شود و این باعث می‌شود گروه مالکان سالن‌های سینما عملکردی پایین‌تر از حد انتظار داشته باشند».

او اضافه کرد: «در حقیقت، از روز هشتم ژوئن تا به حال ارزش سهام مالکان سالن‌های سینما به طور متوسط ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده و این در حالی است که ارزش بازار سهام اس‌اندپی ۵۰۰ حدود ۵ درصد افت داشته است».

ارزش سهام بسیاری از غول‌های سینما نصف یا کمتر شده است. سهام سینماهای زنجیره‌ای ای‌ام‌سی تیاترز ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده، سینه‌مارک ۶۵ درصد افت داشته و سهام مارکوس کور ۶۲ درصد پایین آمده است.

این مسأله فقط معطوف شرکت‌های آمریکایی نیست. سهام شرکت بریتانیایی سینه‌وورلد که مالک سینماهای ریگال در ایالات متحده است، ۷۱ درصد در سال ۲۰۲۰ سقوط کرده است.

با وجود اینکه ممکن است بعضی‌ها فکر کنند این مسأله می‌تواند فرصت خوبی برای خرید سهام ضعیف فراهم کند، ناظران وال استریت پیشنهاد کرده‌اند که سرمایه‌گذاران در حال حاضر از خرید این سهام امتناع کنند تا اوضاع کمی آرام‌تر و مشخص بشود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها