بازیگر سینما و تلویزیون میگوید دوست ندارد تمام اوقاتش را در فضای مجازی بگذراند و از فضای طبیعی و زندگی حقیقی بیشتر لذت میبرد.
به گزارش سینماسینما، افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون که مدتها از عرصه تلویزیونی دور بود، این روزها سریال «پریا» را در حال پخش از آنتن شبکه سه سیما دارد.
او درباره فعالیتهای اخیر خود در سینما و تلویزیون گفت: در سینما فعلاً کار جدیدی ندارم و ترجیح میدهم صبر کنم تا یک قصه خوب با مجموع شرایطی که من مد نظر قرار دادهام پیشنهاد شود. تنها فیلم سینمایی «نگار» به کارگردانی رامبد جوان را آماده اکران دارم که قرار است در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.
بایگان درباره حضور در سریال «پریا» بیان کرد: چهار سال بود که کاری را در تلویزیون قبول نکرده بودم، به این دلیل که یا فیلمنامه خوبی نبود و یا در برخی از کارها که خوب بودند از نظر زمانی من این وقت را نداشتم، تا اینکه قصه «پریا» به دستم رسید، موضوع این قصه برایم جذاب بود، چراکه بالاخره تلویزیون قصد کرده یک موضوع مهم را به نمایش گذاشته و این حرف را با مردم در میان بگذارد و با پخش این دست کارها به خیلی از خانوادهها و جوانان کمک و به آنها آگاهی لازم داده شود. احساس کردم به عنوان عضو کوچکی از گروه میتوان با این کار یک حرکت مؤثر انجام داد.
بایگان درباره نقش خود و ویژگیهای آن اظهار کرد: در درجه اول موضوع برایم بسیار اهمیت داشت و در مراحل بعدی نقش مطرح بود، این نقش جای کار داشت و یک نقش تخت نبود و لحظاتی داشت که این شخصیت برای خودش تصمیم میگرفت و دوست داشت برای خودش زندگی جدیدی بسازد، اما در نهایت به خاطر فرزندش خیلی سریع از همه چیز گذشت میکند، خصلت مهرورزیدن به فرزند که در همه مادران سرزمین من وجود دارد و آن را بسیار دوست دارم.
بازیگر «سربداران» با اشاره به اینکه متأسفانه در تلویزیون همیشه نگاه به زن و مادر یک نگاه تخت بوده است، گفت: متأسفانه همیشه درگیر این نگاه تخت نسبت به زن و مادر ایرانی هستیم. بخصوص که در صداوسیما با طیف وسیعی از بانوان در این سن و سال مواجهایم،که به کار دعوت نمیشوند. مهم است که بتوانیم ابعاد مختلفی از شخصیت وجودی بانوان سرزمینمان را در چنین رسانه مهمی نمایش دهیم. امیدوارم تصویر جدیدی از زن ایرانی به نمایش گذاشته شود، در واقع امیدوارم همه آدمها در یک قصه مناسب سر جای خود و به درستی قرار گرفته و زوایای مختلفشان نشان داده شود، نه اینکه ذرهبینمان را بگذاریم روی یک نقطه و آن را پررنگ کنیم و حواشی فقط یک حضور باشند. این طبیعتاً از جذابیت کار میکاهد. این موضوع ابتدا به نویسنده بازمیگردد که این قابلیت را داشته باشد و از او بخواهند. در درجه بعد در تندنویسی سریع، آمادگی داشته باشیم. عمدتاً متن سریالها تا جایی نوشته شده و مابقی زمانی که گروه مشغول به کار میشود همزمان پیش میرود. در این زمینه در برخی از کارها شاهد بودم که اتفاقات بسیاری رخ داده است و گاهی شررشته قصه از دست در رفته و دیگر نمیشود کاری برای آن انجام داد به همین دلیل هم عمدتاً میگویند سریالها پایان خوبی ندارند. امیدوارم این اتفاق برای سریال «پریا» رخ ندهد، چرا که روند خوبی داشته است.
بازیگر فیلم «خواهران غریب» درباره ایدههایی که برای این نقش ارائه داده و تبادل نظر با کارگردان کار بیان کرد: من هر کاری که از دستم برآمد برای این نقش انجام دادم، آقای سهیلیزاده هم به عنوان کارگردان کار بسیار انسان منعطف و همراهی بود و تا جایی که میشد و قصه اجازه میداد تلاش کردیم تا کار خوبی ارائه شود.
بایگان همچنین با اشاره به اینکه به تصویر کشیدن برخی از بیماریها به هیچ عنوان سیاه نمایی نیست، عنوان کرد: دادن اطلاعات به مردم در بهترین شکل آن همراه با قصه است، در ادیان الهی، معارف و فرهنگها در قالب قصه، حرفهای خود را به مردم زدهاند. وقتی قرنهاست که انسان به این نتیجه رسیده است که قصه بهترین قالب برای برقراری ارتباط و گفتن حقایق به آدمهاست، ما هم باید از آن قالب برای گفتن حقایق در بهترین شکل و جذابترین شکل با حفظ ارزشها و موضوعات استفاده کنیم. از اینکه این سعهصدر را در مسئولین دیدم بسیار خوشحالم. چرا که سیر این بیماریها، اعتیادها، مهمانیهای نامناسب و روابط بیبندوباری که دیده میشود، متاسفانه صعودی است و باید جلوی این مسائل گرفته شود و مردم را نسبت به عواقب آن آگاه کرد. خوشبختانه تاکنون بازخوردها درباره سریال «پریا» خوب بوده است و فکر میکنم مدیران رسانه ملی نیز از این اتفاق و این بازخورد مثبتی که مخاطب از کار داشته است خوشحال باشند و باعث شود تا به خیلی از موضوعات دیگر که مرتبط با این حیطه است اشاره کرد و درباره آن سریال سازی کرد.
وی در ادامه درباره فیلم سینمایی «نگار» نیز گفت: نگار یک فیلم بخصوص است و شخصاً نشنیدم که کسی با چنین فرم دراماتیکی در ایران کار کرده باشد. نگار یک فیلم سورئال پر از ویژوالهای ذهنی کارگردان است و فکر میکنم کار خیلی خاص و خوبی شده باشد.
این بازیگر سینما درباره فروش فیلمها و وضعیت حال حاضر سینما نیز بیان کرد: همواره ثابت شده که اگر کسی متن خوبی داشته باشد و آن را خوب کارگردانی کند و سلایق مردم را نیز خوب بشناسد، همیشه جواب مثبت گرفته است. وقتی اتفاقی در چند ماه خوب پیش میرود و فیلمها نیز با استقبال و فروش خوب همراه میشوند، قطعاً میتوان به تکرار دوباره آن امیدوار بود به شرطی که همانطور که گفتم یک بستر مناسب، یک تیم خوب، در کنار فیلمنامه خوب شکل بگیرد تا بتوان به فروش آن امیدوار بود.
بایگان درباره کار با کارگردانان جوان سینمای امروز و حمایت از آنها گفت: با فیلم اولیها سالها پیش کار کردم، ولی در این سالها این فرصت پیش نیامده است. خوشحال میشوم با جوانهایی که استعداد دارند و چنین نگاهی را دنبال میکنند و سینما برایشان مهم است همکاری داشته باشم.
این بازیگر پیشکسوت در خاتمه به فضای مجازی و استفاده از آن اشاره و عنوان کرد: من خودم هنوز تلفن دستیام قدیمی است. به این علت که دوست ندارم تمام اوقاتم را در فضای مجازی بگذرانم، از فضای طبیعی و زندگی حقیقی و همچنین روابط انسانی و گفتگوی رودررو بیشتر لذت میبرم. تنها برای گذراندن کارهایی که اجتنابناپذیر هستند و باید به صورت الکترونیکی انجام شوند مثل کارهای بانکی یا غیره از این فضا استفاده میکنم، آن هم بسیار محدود؛ معتقدم ما وقتمان در فضای مجازی تلف میشود. این روزها صفحاتی به نام من در فضای مجازی وجود دارد که همین جا و از طریق رسانه شما اعلام میکنم، من در فضای مجازی و اینستاگرام هیچ صفحهای ندارم و هر پایگاهی که به نام من فعالیت میکند به من هیچ ارتباطی ندارد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





