هما خاکپاش، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: تعداد افرادی که در حال حاضر به بازیگری علاقه دارند زیاد است و به همین دلیل به هر نحوی که شده پول میدهند تا نقش دریافت کنند. حتی این افراد خانه هایشان را در اختیار گروه سازنده اثر میگذارند، لوکیشن و ماشین میدهند تا به آنها نقش داده شود.
به گزارش سینماسینما، هما خاکپاش با گلایه از وجود رابطه در سینما ادامه داد: نمیخواهم شکایت کنم چون برای هنرمند چندان زیبا نیست. عرصه هنر نسبت به زمانی که ما کار می کردیم متفاوت شده است. در وضعیت فعلی وقتی پیشنهاد بازیگری در یک اثر داده میشود زمان شروع تولید آن اثر مشخص نیست. ۶ ماه است به بنده کاری پیشنهاد شده است، اما درباره زمان شروع آن امروز و فردا میشود. ماه رمضان سال گذشته قرارداد برای بازی بستهام اما هیچ خبری از تولید آن نیست. واقعیت این است که فیلمسازان به دنبال کسی هستند که برای بازی در یک نقش پول پرداخت کند و یک سکانس بازی کند. پارتی بازی، باند بازی در تولیدات حاکم شده است حتی بازی در آثار به شکل پکیج شده، یعنی بازیگران مشخصی در یک فیلم بازی میکنند و همان بازیگران در اثر دیگری مجدداً حضور دارند.
این بازیگر تلویزیون و سینما دلیل نقش فروشی را اینگونه شرح داد: برخی از تهیه کنندگان و کارگردانان به ما میگویند اگر کسی را سراغ دارید که پول دهد و نقش دریافت کند معرفی کنید. این پیشنهادات را به ما نمیکنند اما میگویند به این افراد نقش میدهیم تا بتوانیم دستمزد شما را بدهیم. متاسفانه ۵ سال است که وضعیت بسیار افتضاح شده است و اکثریت هنرمندان قدیمی در خانهها بیکار نشسته اند.
بازیگر سریال «مردان آنجلس» به اقدامات عجیب علاقمندان به بازیگری برای بازی در یک نقش اشاره و بیان کرد: تعداد افرادی که در حال حاضر به بازیگری علاقه دارند زیاد است و به همین دلیل به هر نحوی که شده پول میدهند تا نقش دریافت کنند. حتی این افراد خانه هایشان را در اختیار گروه سازنده اثر میگذارند، لوکیشن و ماشین میدهند تا به آن ها نقش داده شود.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





