در حالی که از اکران «تایتانیک» ۲۰ سال میگذرد، جیمز کامرون کارگردان این فیلم برای نخستین بار به سوالی که برای خیلی از علاقهمندان فیلم وجود دارد، پاسخ گفت.
به گزارش سینماسینما، جیمز کامرون سازنده فیلم پرفروش «تایتانیک» سرانجام به این سوال پاسخ گفت که چرا در آخرین صحنه فیلم، رز تلاش نمیکند تا به جک روی دری که در آب شناور بود، جایی بدهد؟
کامرون با پاسخ به این پرسش دل برخی از مخاطبان را هم به درد آورد.
وی در گفتگویی با ونیتی فر، در پاسخ به این که چرا رز جایی برای جک روی در شناور در آب باز نکرد؟ گفت: جواب خیلی ساده و در صفحه ۱۴۷ فیلمنامه نوشته شده است. آنجا ذکر شده جک میمیرد… همین.
کامرون افزود: این خیلی ابلهانه است که حالا بعد از ۲۰ سال بیاییم بنشینیم در این باره حرف بزنیم.
سازنده «تایتانیک» گفت: اما در عین حال این نشان دهنده این است که جک آنقدر برای مخاطبان عزیز بود که دیدن مرگ او این همه آنها را اذیت کرده است.
وی افزود: اگر او زنده میماند، فیلم بیمعنی میشد… این فیلم درباره مرگ و جدایی است؛ او باید میمرد. حالا چه این طور، چه با افتادن یکی از دودکشهای بزرگ کشتی روی او، جک باید میرفت. این هنر است، اتفاقها باید به دلیل هنری رخ دهد، نه برای دلایل فیزیکی.
کامرون که در عین حال به عنوان فردی اهل صحت علمی شناخته شده است، از نظر فیزیکی نیز از خودش و فیلمش دفاع کرد و گفت: من با یک تکه چوب روی آب بودم و دو روز افرادی را روی آن امتحان کردم و دیدیم در چنان شرایطی تنها آن تکه چوب میتواند از یک نفر حمایت کند و این به معنی آن است که رز در غیر این صورت نمیتوانست در آب ۲۸ درجه زیر صفر به مدت سه ساعت باقی بماند تا کشتی نجات بتواند به او برسد.
نتیجه گیری کامرون در نهایت چنین بود: ما خیلی خیلی دقیق سعی کردیم آنچه را در فیلم میبینید در بیاوریم. آن زمان -همان طور که حالا- باورمان این بود که تنها یک نفر میتوانست در آن شرایط زنده بماند.
البته این نخستین بار نیست که کامرون این بحث را تقریبا رها کرده و سال ۲۰۱۲ نیز که گروهی خواسته بودند ثابت کنند برای هر دو شخصیت فیلم روی در جا بود، او سعی کرد نشان دهد که این امکان پذیر نبود. البته این بار او جبهه متفاوتی گرفت و بر این نکته تکیه کرد که از نظر داستانی جک باید میرفت.
بنابراین نتیجهای که از همه این حرفها گرفته میشود این است که جک باید میمرد تا هواداران فیلم، به عنوان یک فیلم کلاسیک، هنوز بعد از ۲۰ سال برای از دست رفتن او غصهدار باشند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- آیا فروش «آواتار۲» تا پیش از سال نو میلیارد دلاری میشود؟
- آیا «ترمیناتور» هفتم در راه است؟/ هوش مصنوعی جایگزین رباتهای بد
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- مخاطبان جهانی از «آواتار ۲» استقبال کردند/ آغاز کار با فروش ۴۳۴ میلیون دلاری
- اعتراف عجیب جیمز کامرون درباره «آواتار ۲»
- جیمز کامرون از شخصیتهای مارول و دیسی انتقاد کرد/ سطحی هستند
- بازیگر «آواتار» با دیدن قسمت جدید آن گریه کرد/ ۸ دقیقه حبس نفس!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





