در پی ناآرامیهای اخیر آمریکا و بالا گرفتن بحثهای مربوط به نژادپرستی در این کشور، جاش ترانک پردهای از این تبعیض در هالیوود را فاش کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، جاش ترانک کارگردان ۳۶ ساله آمریکایی در گفتگویی فاش کرد که تصمیم او برای استفاده از بازیگری سیاهپوست برای نقشآفرینی به جای کاراکتر «سوزان استورم» در فیلم «چهار شگفتانگیز»(۲۰۱۵) با مخالفت استودیو فاکس قرن بیستم رو به رو شده است.
ترانک این موضوع را در مصاحبهای ویدیویی با رسانه برابرخواه «Geek of Color» درباره نحوه انتخاب بازیگران برای نقشهای ابرقهرمانی گفت و توضیح داد که برنامه دیگری برای بازیگران پروژه «چهار شگفتانگیز» داشت، اما تصمیمهای او با فشار استودیو عوض شد.
او گفت: ما در پشت صحنه بحثهای حساسیت برانگیز زیادی در این مورد داشتیم. من به طور مشخصی علاقهمند به یک سوزان استورم سیاهپوست، جانی استورم سیاهپوست و یک فرانکلین استورم سیاهپوست بودم. ولی خب وقتی شما با یک استودیو در پروژهای با این ابعاد رو به رو هستید همه میخواهند بدانند ستارههای فیلم چه کسانی هستند. ترانک ادامه داد: این علاقهمندی شامل یک بازیگر زن سیاهپوست برای نقش سوزان استورم نمیشود.
در «چهار شگفتانگیز» کیت مارا به جای سوزان استورم، مایکل بیجردن به جای جانی استورم، مایلز تلر در نقش رید ریچاردز و جیمی بل در نقش بن گریم بازی کردند. کمپانی سازنده و پخشکننده این فیلم استودیوی فاکس بود که بعدا کپیرایت آن به دیزنی منتقل شد.
ترانک در بخش پایانی صحبت خود گفت: وقتی به عقب نگاه میکنم خجل میشوم و به نظرم میآید که در آن مقطع وقتی با آن ماجرا مواجه شدم، میبایست از پروژه بیرون میآمدم. چرا که این موضوع آن ارزشی نیست که من در زندگی به پای آن ایستاده بودم و هیچگاه هم نخواهد بود. من آدمی هستم که همیشه درباره ایستادن در دفاع از باورها صحبت کردهام، حتی اگر به خدشهدار شدن کارم منجر شود و از اینکه در آن زمان در این مورد ایستادگی نکردم احساس شکست و ناراحتی دارم.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزودن توضیحات هشداردهنده به فیلم مل بروکس در HBO/ «زینهای شعلهور» به سرنوشت «برباد رفته» دچار شد
- حذف صحنههای حاوی نژادپرستی در سریالها
- تقاضا برای تغییر نام فرودگاه جان وین/ محکوم کردن اظهارات نژادپرستانه ستاره فیلمهای فورد
- اکران «بر باد رفته» در پاریس لغو شد
- عکسی که رضا میرکریمی منتشر کرد/ سفید پوستان و سیاهپوستان آمریکا، در قاب مارگارت وایت
- بازیگر هالیوودی در تجمع همبستگی با سیاهان: امسال رای دادن بسیار مهم است!
- بازیگر هالیوودی در مسیر سیاست/ احتمال به هم ریختن معادلات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
- اثر جدید «بنکسی» در اعتراض به رفتار پلیس با سیاهپوستان
- ادامه حمایت سینماگران از اعتراضات مردم آمریکا/ ووپی گلدبرگ خواهان تغییر قوانین شد
- بازیگر برنده اسکار خواستار ایجاد قانون برای جلوگیری از خشونت پلیس شد
- ماجرای پلاکاردی که لینچ در ویدئوی خود به نمایش گذاشت/ حمایت از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





