تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۲۰:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 129324

امشب مراسم گلدن گلوب فرانسوی با نام مراسم لومیر ، در سالن المپیا در پاریس برپا می‌شود.

به گزارش سینماسینما، ایزابل هوپر، بازیگر مشهور فرانسه ریاست این مراسم را به عهده خواهد داشت و کوستا گاوراس وروبرتوبنینی از مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود. امروز ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ بیست و ‌پنجمین دور این مراسم به طور مستقیم از کانال پلوس پخش می‌گردد که همیشه مراسم جشنواره کن ‌و اسکار را گزارش کرده است.

هیات داوران گلدن گلوب فرانسوی را منتقدین خارجی که در فرانسه مقیم و عضو آکادمی هستند تشکیل می‌دهند که از بیش از سی کشور جهان هستند از جمله : سوئیس، انگلیس، امریکا، ایران، برزیل، اسپانیا، اسراییل، تایوان، مکزیک، بلغارستان، شیلی، ایتالیا، بلژیک، المان و … .

درابتدا در سیزده رشته از بین تمامی فیلمهای فرانسوی که درسال ۲۰۱۹ بنمایش عمومی در آمده اند، درشته های بهترین فیلم، کارگردانی، سناریو، فیلمبرداری، هنرپیشه مرد ، زن ، بهترین فیلم اول وغیره انتخاب می‌شوند و امسال در مراسم ،جایزه های نهایی داده می‌شود. دربین کاندیداها بیشترین امتیاز را فیلم بینوایان  ساخته لاج لی  و یک افسر یک جاسوس (متهم می‌کنم) اثر پولانسکی بدست آورده اند. منتقد ایرانی مقیم پاریس، محمد حقیقت برای دومین سال بعنوان یکی از اعضا در داوری شرکت کرده است و قراراست جایزه یکی از برندگان را به او اهدا کند. مراسم از ساعت شش بعداز ظهر به وقت فرانسه آغاز می‌شود و حدود دوساعت ونیم طول خواهد کشید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها