سینماسینما، علی پاکزاد – امیر علی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت:«اکنون فضای اقتصادی یا همان بیزینس در سینما حاکم است و دیگر آثار هنری جایگاه مناسبی ندارند.»
به گزارش سینماسینما، امیرعلی دانایی با بازی در سریال «کلاه پهلوی» بیش از گذشته شناخته شد. او در جشنواره سی و پنجم با فیلم «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی حضور یافت. این فیلم از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.
امیر علی دانایی بازیگرفیلم «انزوا» درباره بازی در این فیلم گفت: «بازی در «انزوا» برای من بسیار دشوار بود یا بهتر است بگویم که متفاوت بود. زیرا هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ شخصیتی تفاوت زیادی با من داشت. به همین دلیل روی این نقش خیلی کار کردم. البته سعی کرده ام نقش هایی که تا به امروز بازی کردهام در اصل بازی نکنم و با آن زندگی کنم. وقتی نقش را درک می کنید ناخوداگاه موضوعاتی فراتر از یک بازی معمولی به شما انتقال پیدا می کند. این اتفاق در سریال «کلاه پهلوی» نیز برای من رخ داد. مهم است که مخاطبان آن نقش را درک کنند تا اینکه بازی بازیگر را در نظر بگیرند. پرویز «انزوا» یک شخصیت کاملا درونی است. هفتاد درصد از بازی در این نقش چشمی و با حرکات صورت و بدون کلام اتفاق می افتد. بسیاری از بازیگران امروز، با فریاد و بخش بیرونی خود بازی می کنند اما این نقش کاملا متفاوت بود. با اینکه قهرمان فیلم بود اما دیالوگ به خصوصی نداشت.»
او ادامه داد: «به هیچ عنوان در حوزه سینما نگاه و بیان اعتراضی ندارم. اینکه چرا به نقش پرویز توجه نشد را باید از کسان دیگری بپرسیم. اما مهم نیست باید به جلو حرکت کرد. اگر از تلویزیون فیلمنامه خوبی به دستم برسد بازی می کنم. با دو تهیه کننده برای بازی در دو فیلم قرارداد داشتم ؛ که هر دو آنها عقب افتاد. به همین دلیل دو تئاتر را نیز از دست دادم. امسال پیشنهادات زیادی داشتم. اما متاسفانه فیلمنامه اهمیت و درجه کیفی مناسب را برخوردار نبودند. از تئاتر سینما و تلویزیون پیشنهاد داشتم. ممکن است برای جشنواره امسال در فیلم خاصی حضور نداشته ام. باید صبر کنم ببینم چه اتفاقی می افتد. سال قبل و در جشنواره گذشته کسانی از کادر خود فجر به من موضوعاتی را گفتند که بهتر است درباره آن صحبت نکنیم. باید در شخصیت شما هوچی گری وجود داشته باشد. اما من این گونه نیستم و سعی دارم کارم را انجام دهم.»
دانایی درباره رضایت مخاطبان سینما گفت:« سعی کردم در فیلم «اشباح» ،«انزوا» و سریال «کلاه پهلوی» نشان دهم کسب رضایت مخاطب از هز چیزی مهم تر است. هیچ کدام از نقش های من شبیه به هم نبوده است. خیلی برایم راحت بوده است که نقش بچه خوش تیپ ها را در فیلم ها کمدی بازی کنم. البته کمدی هم یک بار بازی کرده ام اما خیلی سریع از آن فاصله گرفتم.»
بازیگر فیلم «آپاندیس» درباره بازی در این فیلم گفت: «جالب است که «آپاندیس» جوایز خوبی را دریافت کرده است. و حضور بین المللی قابل قبولی داشته اما در جشنواره فجر جایی نداشت! «آپاندیس» در جشنواره مونترال در بخش اصلی موفق بود. یکی از کارهای مهمی که باید در قبال یک فیلم صورت بگیرد تا آن فیلم به خوبی دیده شود، موضوع تبلیغات است. تبلیغات در یک فیلم بسیار حائز اهمیت است؛ در جشنواره مونترال در بخش اصلی فیلم «آپاندیس» جایزه فیلمنامه را دریافت کرد. اما هیچ بازتابی نداشت. اما کسانی هم در بخش جانبی جشنواره دیگری جوایزی را دریافت کردند ؛ که سرو صدای ویژه ای برای آنها به راه افتاد. آقای فرهادی و مجیدی در جشنواره مونترال جایزه گرفته بودند. «آپاندیس» بازتاب خبری خوبی نداشت. بیست درصد یک فیلم تولید تهیه و بازی بازیگران در آن است. اما هشتاد درصد مسیر در زمان پخش و معرفی فیلم صورت می گیرد. همین فیلم «آپاندیس» نتوانست سرگروه اکران شود و این موضوع تاسف بار است. اکنون فضای بیزنس به فضای هنری می چربد. «انزوا» هم در زمان مناسبی اکران نمی شود. دو هفته سر گروه است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیه کننده «ستاره ساز»: جای میثاقی درست همین «ستارهساز» است
- مرتضی علی عباس میرزایی در گفتو گو با سینماسینما/ «انزوا» با معضل فیلمسوزی مواجه شد
- «آپاندیس» از ۲۲ آذر روی پرده سینماهای میرود
- دومین تیزر فیلم «انزوا» رونمایی شد
- پوستر فیلم «انزوا» رونمایی شد
- پوستر جهانی فیلم سینمایی «انزوا»/عکس
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- عباسمیرزایی در پاسخ به سینماسینما / چرا بیتالمال باید در اختیار عدهای خاص باشد
- این «آپاندیس» باید در جشنواره می ترکید!
- نشست «انزوا» /سینما بدون بزرگان این عرصه معنا و مفهوم ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





