سینماسینما، علی پاکزاد – امیر علی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت:«اکنون فضای اقتصادی یا همان بیزینس در سینما حاکم است و دیگر آثار هنری جایگاه مناسبی ندارند.»
به گزارش سینماسینما، امیرعلی دانایی با بازی در سریال «کلاه پهلوی» بیش از گذشته شناخته شد. او در جشنواره سی و پنجم با فیلم «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی حضور یافت. این فیلم از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.
امیر علی دانایی بازیگرفیلم «انزوا» درباره بازی در این فیلم گفت: «بازی در «انزوا» برای من بسیار دشوار بود یا بهتر است بگویم که متفاوت بود. زیرا هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ شخصیتی تفاوت زیادی با من داشت. به همین دلیل روی این نقش خیلی کار کردم. البته سعی کرده ام نقش هایی که تا به امروز بازی کردهام در اصل بازی نکنم و با آن زندگی کنم. وقتی نقش را درک می کنید ناخوداگاه موضوعاتی فراتر از یک بازی معمولی به شما انتقال پیدا می کند. این اتفاق در سریال «کلاه پهلوی» نیز برای من رخ داد. مهم است که مخاطبان آن نقش را درک کنند تا اینکه بازی بازیگر را در نظر بگیرند. پرویز «انزوا» یک شخصیت کاملا درونی است. هفتاد درصد از بازی در این نقش چشمی و با حرکات صورت و بدون کلام اتفاق می افتد. بسیاری از بازیگران امروز، با فریاد و بخش بیرونی خود بازی می کنند اما این نقش کاملا متفاوت بود. با اینکه قهرمان فیلم بود اما دیالوگ به خصوصی نداشت.»
او ادامه داد: «به هیچ عنوان در حوزه سینما نگاه و بیان اعتراضی ندارم. اینکه چرا به نقش پرویز توجه نشد را باید از کسان دیگری بپرسیم. اما مهم نیست باید به جلو حرکت کرد. اگر از تلویزیون فیلمنامه خوبی به دستم برسد بازی می کنم. با دو تهیه کننده برای بازی در دو فیلم قرارداد داشتم ؛ که هر دو آنها عقب افتاد. به همین دلیل دو تئاتر را نیز از دست دادم. امسال پیشنهادات زیادی داشتم. اما متاسفانه فیلمنامه اهمیت و درجه کیفی مناسب را برخوردار نبودند. از تئاتر سینما و تلویزیون پیشنهاد داشتم. ممکن است برای جشنواره امسال در فیلم خاصی حضور نداشته ام. باید صبر کنم ببینم چه اتفاقی می افتد. سال قبل و در جشنواره گذشته کسانی از کادر خود فجر به من موضوعاتی را گفتند که بهتر است درباره آن صحبت نکنیم. باید در شخصیت شما هوچی گری وجود داشته باشد. اما من این گونه نیستم و سعی دارم کارم را انجام دهم.»
دانایی درباره رضایت مخاطبان سینما گفت:« سعی کردم در فیلم «اشباح» ،«انزوا» و سریال «کلاه پهلوی» نشان دهم کسب رضایت مخاطب از هز چیزی مهم تر است. هیچ کدام از نقش های من شبیه به هم نبوده است. خیلی برایم راحت بوده است که نقش بچه خوش تیپ ها را در فیلم ها کمدی بازی کنم. البته کمدی هم یک بار بازی کرده ام اما خیلی سریع از آن فاصله گرفتم.»
بازیگر فیلم «آپاندیس» درباره بازی در این فیلم گفت: «جالب است که «آپاندیس» جوایز خوبی را دریافت کرده است. و حضور بین المللی قابل قبولی داشته اما در جشنواره فجر جایی نداشت! «آپاندیس» در جشنواره مونترال در بخش اصلی موفق بود. یکی از کارهای مهمی که باید در قبال یک فیلم صورت بگیرد تا آن فیلم به خوبی دیده شود، موضوع تبلیغات است. تبلیغات در یک فیلم بسیار حائز اهمیت است؛ در جشنواره مونترال در بخش اصلی فیلم «آپاندیس» جایزه فیلمنامه را دریافت کرد. اما هیچ بازتابی نداشت. اما کسانی هم در بخش جانبی جشنواره دیگری جوایزی را دریافت کردند ؛ که سرو صدای ویژه ای برای آنها به راه افتاد. آقای فرهادی و مجیدی در جشنواره مونترال جایزه گرفته بودند. «آپاندیس» بازتاب خبری خوبی نداشت. بیست درصد یک فیلم تولید تهیه و بازی بازیگران در آن است. اما هشتاد درصد مسیر در زمان پخش و معرفی فیلم صورت می گیرد. همین فیلم «آپاندیس» نتوانست سرگروه اکران شود و این موضوع تاسف بار است. اکنون فضای بیزنس به فضای هنری می چربد. «انزوا» هم در زمان مناسبی اکران نمی شود. دو هفته سر گروه است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیه کننده «ستاره ساز»: جای میثاقی درست همین «ستارهساز» است
- مرتضی علی عباس میرزایی در گفتو گو با سینماسینما/ «انزوا» با معضل فیلمسوزی مواجه شد
- «آپاندیس» از ۲۲ آذر روی پرده سینماهای میرود
- دومین تیزر فیلم «انزوا» رونمایی شد
- پوستر فیلم «انزوا» رونمایی شد
- پوستر جهانی فیلم سینمایی «انزوا»/عکس
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- عباسمیرزایی در پاسخ به سینماسینما / چرا بیتالمال باید در اختیار عدهای خاص باشد
- این «آپاندیس» باید در جشنواره می ترکید!
- نشست «انزوا» /سینما بدون بزرگان این عرصه معنا و مفهوم ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟