امیر نادری کارگردان ایرانی و سازنده آثاری چون «دونده» و «تنگنا» فیلم «کوه» را در روستایی نیمه خالی در رشته کوههای آلپاین ایتالیا میسازد.
ورایتی در خبری اختصاصی در مورد ساخته جدید نادری، «کوه» را اثری سمبلیک دانسته که داستان آن در قرنها پیش میگذرد و در مورد یک کشاورز و همسرش است که با این موضوع که قلهای به ارتفاع ۲۵۰۰ متر مانع تابش نور خورشید به محصولات کشاورزیشان است، دست به گریباناند.
نادری در مورد فیلم جدیدش میگوید: «فیلم را صد درصد در ایتالیا میسازم و مانند بقیه فیلمهایم دیالوگ زیادی ندارد. در تمام فیلمهایم سعی میکنم تا شخصیتهایم را به فرهنگها، کشورها و موقعیتهای مختلف سوق دهم. آخر کار همه شخصیتهایم نجات پیدا میکنند چون معتقدم که آدمها همیشه باید ناممکن را به ممکن تبدیل کنند.»
آندرا سارتورتی بازیگر ایتالیایی سریال «رمان جنایی» و فیلم «مأموریت غیرممکن ۳» و کلودیا پوتنزا در «کوه» نقش آفرینی میکنند. فیلمبرداری کوه قرار است روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز شده و حدود ۶ هفته به طول بیانجامد. شرکتی ایتالیایی به همراه یک موسسه مرمت و بازیابی فیلم نیویورکی کار ساخت فیلم نادری را انجام خواهند داد.
نادری در مورد پیشنهاد عباس کیارستمی مبنی بر ساخت فیلم در ایتالیا میگوید: «عباس دوست خوب من است. بعد از اینکه “کات” را در ژاپن ساختم او را متقاعد کردم تا در آنجا یک فیلم بسازد و او هم به من پیشنهاد داد تا در ایتالیا فیلم بسازم. البته هر فیلمسازی دوست دارد تا در ایتالیا فیلم بسازد.»
شایان ذکر است که موسسه مرمت فیلم مارتین اسکورسیزی «دونده» نادری ساخت سال ۱۹۸۵ را ترمیم کرده است. دونده در مورد پسر جوانی است که پس از کشته شدن خانوادهاش در جنگ ایران و عراق تلاش میکند تا در خیابانهای شهر زنده بماند.
منبع: هنر و تجربه
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





