بهرنگ دزفولیزاده کارگردان فیلم سینمایی «بیصدا حلزون» بیان کرد که اکران این فیلم که قرار بود پس از جشنواره فجر روی پرده برود، به دلیل فراگیری بیماری امیکرون به تعویق افتاده است.
به گزارش سینماسینما، بهرنگ دزفولیزاده کارگردان فیلم سینمایی «بیصدا حلزون» به تهیهکنندگی مرتضی شایسته و محصول هدایت فیلم که بنابر اعلام شورای صنفی اکران قرار بود از روز گذشته ۲۳ بهمنماه راهی اکران عمومی شود، درباره اکران نشدن این فیلم سینمایی اعلام کرد: با توجه به شرایط امیکرون و مسائل مختلفی که اتفاق افتاده است، تصمیم بر این گرفته شد که این فیلم در شرایط فعلی اکران نشود و با هماهنگی شورای صنفی نمایش، اکران آن به تاریخ دیگری موکول شده است.
وی درباره پیشبینی تاریخ اکران این فیلم هم گفت: واقعاً مشخص نیست و باید ببینیم شرایط سینماها در سال آینده چگونه خواهد بود. فکر میکنم «بیصدا حلزون» فیلمی است که در هر زمانی اکران شود، پتانسیل جذب مخاطب به سالن سینما را دارد.
دزفولیزاده درباره احتمال اکران فیلم بهصورت آنلاین هم گفت: سرمایهگذار فیلم و بنده اعتقاد داریم که این فیلم باید در سالن سینما اکران شود چرا که روی صداگذاری و صدابرداری آن بسیار کار شده، در سالن سینماست که مخاطب میتواند در مواجهه با این فیلم احوالات یک ناشنوا و مشکلات او را از طریق صدا درک کند. مخاطب اگر این فیلم را در سینما ببیند و در خلوت خودش با این آدمها روبهرو شود، خیلی بهتر میتواند با فیلم ارتباط برقرار کند، تا اینکه بخواهد در قالب آنلاین فیلم را تماشا کند.
وی در عین حال تأکید کرد: ما البته قصد داریم که پس از اکران عمومی فیلم، آن را در پلتفرمها بهصورت آنلاین عرضه کنیم، همانطور که در عرف برای عرضه باقی فیلمها اتفاق میافتد، ولی طراحی صدای فیلم بهگونهای است که وقتی شما در سالن سینما آن را میبینید، با خیلی از زوایای صوتی آن و زندگی و زیست یک ناشنوا آشنا میشوید.
این کارگردان جوان درباره اوج گیری مجدد بحران کرونا و شرایط اکران در سینماها هم گفت: نزدیک به سه سال میشود که سینماها در این شرایط بحرانی قرار دارند. همه فیلمها هم با چنین شرایطی مواجهند، اما سینمای اجتماعی در مجموع سینمایی مظلوم است. این سینما حرفهای خوبی را میتواند مطرح کند اما فرصت آن را در مرحله صدور پروانه ساخت کمتر میدهند و پس از گذر از شورای پروانه نمایش ارشاد، فضای سینما بهگونهای است که باعث میشود این فیلمها کمتر دیده شوند.
وی ادامه داد: فیلمی مانند «دینامیت» تقریباً یک سال است که روی پرده است و اتفاقاً خیلی هم خوب است چرا که حال و هوای مردم را تغییر میدهد، اما چنین فرصتی به سینمای اجتماعی داده نمیشود. یک فیلم اجتماعی اگر در ابتدای اکران موفق عمل نکند، در ادامه راه با برخوردهای مختلفی از سوی سینماداران مواجه میشود. سینماداران هم البته حق دارند چراکه چراغ سینماها با حضور مخاطب روشن میماند.
دزفولیزاده در ادامه گفت: این شرایط نیاز به آسیبشناسی دارد. نیاز به یک دگردیسی در این شرایط داریم تا تفاوتهایی ایجاد شود و به فیلمهای اجتماعی هم فرصت بروز و ظهور داده شود. تکلیف فیلم کمدی روشن است و مخاطب به تماشای آن میرود تا بخندد. ولی فیلمهای اجتماعی متأسفانه به دلیل فیلمنامهها و سوژههایی که دارند، دچار اختگی و تکرار شدهاند. مخاطب زمانی که با چنین فیلمهایی مواجه میشود، بالطبع علاقمندیاش برای تماشای این جنس آثار کمتر میشود.
وی در پایان مطرح کرد: بخش تبلیغات را هم باید در این زمینه جدی بگیریم تا فضا و اتمسفری که به فیلمهای کمدی اختصاص داده میشود، برای فیلمهای اجتماعی هم لحاظ شود. فیلمهای اجتماعی باعث رشد جامعه میشوند و فضایی را ایجاد میکنند تا بخشی از اقلیت جامعه، به اکثریت نشان داده شوند. قصهای که بتواند مخاطب را با این مسیر همراه کند، بسیار میتواند در زمینه بهتر دیده شدن فیلمهای اجتماعی تأثیرگذار باشد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «بیثمر» به تهیهکنندگی بهرنگ دزفولیزاده به ثمر نشست
- «بی صدا حلزون» آنلاین اکران میشود
- دو فیلم کمدی و یک فیلم اجتماعی تلخ؛ پرفروشهای سینمای ایران از ابتدای سال
- گیشه سرد سینماها در روزهای داغ تیر ماه
- تعیین گروه تحقیق و ارزیاب متخصص برای امکان سنجی اکران فیلمهای خارجی
- نگاهی به فیلم «بی صدا حلزون» / آواهای بیصدا
- در جلسه شورای صنفی نمایش، زمان اکران پنج فیلم مشخص شد
- بهرنگ دزفولیزاده به هرحال رها را میسازد
- پروانه نمایش «بیصدا حلزون» صادر شد
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- بشنویم که چه بشود؟/ نگاهی به فیلم بیصدا حلزون
- نگاهی به سه فیلم روز دوم جشنواره فیلم فجر/ «شنای پروانه»، «بی صدا حلزون» و «تومان»
- روز دوم/ روز تنوع سوژه در فیلمهای جوانان
- نگاهی به فیلم بیصدا حلزون/ هوای تازه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





