قطبالدین صادقی در حالیکه از اجرای چهار نمایش در سال جدید خبر داد، از مدیران تئاتر انتظار دارد در این سال به تولید آثار فرهنگی و هنری حرفهای بپردازند.
به گزارش سینماسینما، این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره متون جدیدی که برای تولید و اجرا در سال ۹۸ مدنظر دارد، گفت: قصد دارم سه نمایش را در تماشاخانه «شانو» به روی صحنه ببرم. اولین نمایش با عنوان «در چشمان زن» نوشته خودم است که به شیوه ناهنجاریهای جامعه امروز ما میپردازد و سرنوشت غمانگیز زنان، تنها را به تصویر میکشد.
او افزود: نمایش دیگری با نام «سکوتت برای کشتنم کافی است» را چند سال پیش نوشتم که به چهار شکل خشونت در جامعه امروز میپردازد. روخوانی این نمایشنامه را از قبل از عید شروع کردیم و نمایش سوم «آئینه آنتیگونه» ترجمه و بازنویسی اثری از یونان باستان است که به شجاعت دختران جوان میپردازد. برای این نمایش با ۲۰ نفر از بازیگران جوان مشغول تمرین هستیم.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه “قرار است نمایش بزرگی را هم برای سالن اصلی تئاتر شهر کارگردانی کنم” ادامه داد: این نمایش «سفرنامه آبجی مظفر» نام دارد که با یک گروه حرفهای ان را کار میکنیم. این اثر طنزآمیز است و به رابطه هنر و قدرت در دوره قاجار میپردازد.
مدیر تماشاخانه “شانو” درباره برنامههای اجرایی این تماشاخانه در سال ۹۸ نیز گفت: قرارداد برنامههای اجرایی را تقریباً تا شهریورماه بستیم. گروههایی آمدند و کارهایشان تأیید شده و به ترتیب آثارشان به نمایش درمیآید.
او افزود: از دیگر برنامههای “شانو” برگزاری جلسات درونگروهی برای گروههای جوان، کارگاههای آموزشی درباره رابطه روانشناسی و تئاتر، کلاسهای بازیگری و نمایش تئاترهای بزرگ جهان و (از طریق فیلمهایی که داریم) و تجزیه تحلیل آنها توسط خودم است.
صادقی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره اولویتهای کاری اداره کل هنرهای نمایشی در سال ۹۸ گفت: اولویت اصلی این اداره باید تولید باشد. در حال حاضر به مهمترین چیزی که نیاز داریم تولید است. مسئولان نباید اجازه دهند تولید تئاتر به دست دلالان بیرون بیفتد تا کارهای بی ارزش اجرا کنند.
این نویسنده و کارگردان در پایان با تاکید بر اینکه “کمبود اساسی ما و آن چیزی که در آن ضرر کردیم، تولید آثار خوب حرفهای و هنری است ” افزود: من با کارهای تجاری با ساز و آواز و رقص و شوخیهای نیش و غولی موافق نیستم. تولید تئاتر باید هنری و فرهنگی باشد، هنری قابل ستایش است که بتواند تحلیلی درست ارائه دهد و از باب محتوا و زیباشناسی به ارزشهای فرهنگی دوران ما بیفزاید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت ادنا زینلیان برگزار شد/ رونمایی از کتاب «صحنه عشق من است»
- بزرگداشت قطبالدین صادقی در هجدهمین جشن سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان برگزار شد
- قطبالدین صادقی: تماشاخانه «شانو» باید تخلیه شود/ درخواست ودیعه هفت برابری برای تمدید
- گلایه قطبالدین صادقی از بودجه ناچیز تئاتر/ تماشاخانه «شانو» تعطیل شد
- قطبالدین صادقی مطرح کرد/ اهمیت بازگرداندن اعتماد به مخاطبان تماشاخانههای تئاتری
- قطب الدین صادقی :جایزه اول جشنواره فجر کپی بود
- قطبالدین صادقی: یک عده پولپرست به جان تئاتر افتادهاند
- انتقاد تند قطب الدین صادقی از تحریم کنندگان افطار ریاست جمهوری
- نویسندهای ترکیهای مشاور فیلمنامه یک فیلم ایرانی
- کاریکاتور جالب صبا در واکنش به اظهارات صادقی /قطب الدین صادقی :بسیاری ازآموزشگاههای بازیگری دکان هستند
- قطب الدین صادقی: با حسن نیت تئاتر ببینیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





