سعید اسدی در نشست «زنان نمایشنامهنویس و تداوم حضور» با تخریبچی خواندن خبرنگاران به انتقاد علیه آنان پرداخت.
به گزارش سینماسینما، مدیر تئاتر شهر که در زمان بازداشت دو روزهاش به سبب انتشار یک ویدئو تبلیغاتی به شکل غیرقانونی، با حمایت شدید خبرنگاران تئاتر روبهرو شده بود، شب گذشته در حالی که قرار بود درباره نقش زنان نمایشنامهنویس در جامعه هنری ایران سخن بگوید، بخشی از کلام خود را به سمت خبرنگاران برد و آنان را متهم به تخریب کردن تئاتر کرد.
آقای اسدی همچنین خبرنگاران تئاتر را به نداشتن تئوری متهم کرد و به نوعی که کنایه از بیسوادی جامعه خبری میزد، بدون ارائه سندی خبرنگاران صحبتهای خبرنگاران را محصول ندانم کاری دانست و مدعی شد ژورنالیستهای تئاتر بدون آگاهی دست به نوشتن میزنند.
صحبتهای آقای اسدی در حالی گفته میشود که در نشستهای اخیر نمایشنامهنویسی گروهی از چهرههای شاخص همیشگی داوری جشنواره فجر نسبت به وضعیت تئاتر گلایه کردهاند. این گلایهها منجر به ارائه گزارشهایی مبنی بر نقش این چهرهها در حوزه یکسویه کردن تئاتر در سالهای اخیر شده است که در آن آقای اسدی، طبق دادههای منتشر شده در کتابهای جشنواره فجر، یکی از چهرهای شاخص در جشنوارههای اخیر معرفی شده است.
تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





