کارگردان فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت»، پس لرزههای جشنواره فیلم فجر را مسالهای طبیعی دانست که همه ساله وجود دارد و در عین حال خواستار برگزاری جشنوارهای یکدست و نه در دو بخش ملی و بینالمللی شد.
به گزارش سینماسینما، مسعود جعفری جوزانی گفت: از ابتدای جشنواره های فیلم فجر حضور داشته ایم و مشکلات نیز همیشه وجود داشته و معتقدم هر جشنواره ای که برگزار می شود، غیر از یک پس لرزه و پیش لرزه، همواره یک پس لرزه داشته است.
او افزود: چه اهمیتی دارد که در جشنواره فیلم فجر به یک نفر جایزه بدهند و به یک نفر ندهند و این موضوعی طبیعی است و اگر من هم داور باشم طبیعی است که به چند نفر جایزه بدهم و به اکثریت جایزه ای ندهم و در نتیجه آن اکثریتی که جایزه نگرفته اند از من ناراحت شوند.
کارگردان مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» همچنین گفت: البته اتفاق هایی که امسال در سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر افتاد، به نظرم کار را پیچیده کرد اما نه مطالعه ای در این زمینه دارم و نه اهمیتی برای من داشته است.
جشنواره ای یکدست برگزار کنیم
جعفری جوزانی با انتقاد از برگزاری جشنواره فیلم فجر در دو بخش داخلی و بین المللی گفت: یک بار این جشنواره را به دو بخش ملی و بین المللی تقسیم کردند و نمی دانم چرا چنین کاری را انجام دادند اما معتقدم وقتی چنین اتفاقی در کشور ریشه می گیرد، نباید به ترکیب آن دست بزنیم.
او افزود: وقتی جشنواره فیلم فجر به عنوان یک سنت در کشور مطرح است و به خوبی پیش می رود، می توان با تغییراتی جزئی به برپایی بهتر آن کمک کرد اما وقتی به ساختار آن دست می زنیم، مشکلات بیشتری بوجود می آید.
کارگردان فیلم سینمایی «ایران برگر» همچنین گفت: اگر درباره نحوه برگزاری جشنواره فجر رای گیری می شد، ترجیح می دادم که یک جشنواره داشته باشیم چون جشنواره بین المللی به معنای واقعی آن در شرایط کنونی در ایران ممکن نیست زیرا برگزاری جشنواره های بین المللی دارای قوانین و قواعد خاصی است.
جشنواره فجر به خوبی جا افتاده است
جعفری جوزانی، برگزاری جشنواره های دبی یا قاهره را نوعی نمایش و شلوغ بازی دانست و گفت: جشنواره فیلم فجر در ایران به خوبی جا افتاده و مورد تایید بسیاری از سینماگران است.
او افزود: کسانی که در این جشنواره جایزه می گیرند در سطح بین المللی به عنوان فرهیختگان پذیرفته می شوند و حتی این جایزه به اندازه ای اهمیت داشته که برخی از کسانی که جایزه گرفته اند از این طریق گرین کارت برای آمریکا گرفتند.
کارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» گفت: وقتی چنین جشنواره ای به دو قسمت تقسیم می شود، ضعف های ما بیشتر دیده می شود. چون معیارهایی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته می شود که در جشنواره های بین المللی وجود ندارد. مثلا حق نداریم بخش هایی از فیلم را حذف کنیم.
جشنواره فیلم فجر از سال ۹۳ تا کنون در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود که بخش ملی آن در دهه فجر (نهم تا ۲۱ بهمن ماه) و همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برپا می شود و بخش بین الملل در اردیبهشت سال بعد با حضور فیلم های خارجی شکل می گیرد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برزخ بیپایان/ نگاهی به فیلم «بهشت تبهکاران»
- مسعود جعفریجوزانی: سینما بیش از هر هنر دیگری نیاز به بسترسازی دارد/ هر کدام از ما مانند اثر انگشت متفاوت هستیم
- هیات داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد
- «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفریجوزانی در مرحله پیشتولید
- یک سانس به نمایش نسخه مرمتشده فیلم «جادههای سرد» اضافه شد
- برپایی شب «مسعود جعفری جوزانی»
- موضوعی مهم در قالبی کسلکننده/ نگاهی به «پشت دیوار سکوت»
- معرفی داوران بخش فیلم جشنواره منطقهای «آگر»
- مسعود جعفریجوزانی تصادف کرد
- برگزاری مراسم تقدیر از مجید انتظامی/ آقازادههای هنر به هنر تجلی میبخشند
- پست اینستاگرام سحر جعفری جوزانی به مناسبت روز پدر
- مهتاب کرامتی، تارخ، جمشید مشایخی، رضا کیانیان، نیوشا ضیغمی و … در یک مراسم/ تصاویر
- حسین پاکدل در گفت و گو با سینماسینما / جوزانی، حکیم سینمای ایران است
- ماجرای پیامهای تهدیدآمیز به کارگردان ایرانی چه بود؟
- گزارش تصویری روز ششم جشنواره/ نشست خبری «ماجرای نیم روز» و «پشت دیوار سکوت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





