سایت اصولگرای بولتن نیوز نوشت :از وقتی خبر درگذشتش آمد، شروع شد. آنطرفیها در رثای مظلومیت وچنددهه ممنوعالکاریش ناله زدند و انقلاب و انقلابیها را نواختند. انقلابیها هم شروع کردند به بازخوانی تاریخ و آرشیو و اثبات اینکه به پیر به پیغمبر قسم که همین چپیهای دیروز و اصلاحطلبهای امروز – از میرحسین موسوی گرفته تا محسن مخملباف- باعث و بانی اصلی ممنوعالکاری او بودهاند.
یک سوال؛ واقعا جماعت حزباللهی و رسانههای ارزشی معتقدند ممنوعالکاری بازیگری که نماد فیلمفارسیهای فاسد رختخوابی زمان شاه بوده کار غلطی بوده؟ اگر غلط بوده چرا در این همه سال نرفتند سراغش و با یک اعلام پشیمانی ضمنی و جبران گذشته، دوباره به سینما برش گردانند؟ اگرهم معتقدند کار درستی بوده و ملکمطیعی به عنوان سمبل سینمای فاسدالاخلاق زمان پهلوی نباید به روی پرده برمیگشته؛ خب چرا صریح از آنچه معتقدند دفاع نمیکنند و همه کاسه کوزه را میخواهند سر مخملباف و میرحسین موسوی بشکنند؟
در فاسدالاخلاق بودن ملکمطیعی که شکی نیست، چرا سینه تخت نمیکنند و بیانش نمیکنند؟ از چه میترسند؟ از انگ و برچسبهای تندروی و افراط که سلبریتیها و رسانههای معلومالحال نثارشان کنند؟ حکایت جماعت و رسانههای حزباللهی، شده حکایت آن قورباغهای که آرام آرام پختهشده و خودش هم متوجه نشده چه بلایی سرش آمده! بله؛ امام گفت «ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم»، خب مگر ملکمطیعی از برجستهترین چهرههای همانفحشای سینمای قبل ازانقلاب نبود؟ پس چرا صریحا این را نمیگوییم؟ از چه چیزی میترسیم یا خجالت میکشیم؟
تعیین «مقصر ممنوعالکاری ملکمطیعی»، «آدرس غلط» و اشتباه است. دقت کردهاید مطالب اغلب رسانه و افراد ارزشی درباره ملکمطیعی، ذرهای بار ارزشی و عقیدتی و انقلابی ندارد؟ چرا؟ چرا رسانههای حزباللهی به جای اینکه در برابر فشار رسانهای تجلیل و تکریم ملکمطیعی بیایند صریح و شفاف درباره گذشته و کارنامه فاسد و سیاهش حرف بزنند؛ دارند دنبال مقصر ممنوعالکاریاش میگردند؟ پیام ضمنی این کار کوتاه آمدن است و اینکه بله، ما هم موافقیم که نباید با او اینگونه برخورد میشد. ولی به خدا تقصیر چپها و اصلاحطلبها بوده، نه ما!
اینکه حزباللهیها خجالت بکشند یا بترسند یا عادت کنند که از خاستگاه مکتبی و عقیدتی تحلیل نکنند و قلم نزنند، فاجعهای است که در بلندمدت به استحاله خودشان میانجامد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمد احمدی، کارگردان و تهیهکننده سینما از سالهای همکاریاش با مخملباف میگوید
- ماجرای دستور میر حسین موسوی به وزارت ارشاد :تکلیف خط قرمز کیمیایی را روشن کنید
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- افغانستان دوباره در مرکز توجه جشنوارهها/ نمایش «سفر قندهار» در جشنواره زوریخ
- بهزاد فراهانی: برای حل مشکل گلشیفته با خاتمی و موسوی تماس گرفتم
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- عکسی که لاله اسکندری از ناصر ملک مطیعی و پوری بنایی منتشر کرد
- حالا ما به همه گفتیم زدیم شمام بگید زده خوبیت نداره/ درباره بهمن مفید
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- سالهاست که مردهایم
- مستند زندگی ناصر ملک مطیعی ساخته میشود
- “مارگه و مادرش” فیلم سینمایى جدید محسن مخملباف در ایتالیا
- مضحکه تاریخ از برادر محسن تا فیلمساز طاغوتی
- روایت سایت مشرق از نظر فردین، بهروز وثوقی و پوری بنایی درباره مینیژوب
- جوانمرد؛ یادی از درگذشتگان سینما در سالی که گذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دبیر جوایز ایسفا مشخص شد