
محمد تاجیک- محمد مهدی عسگرپور کارگردان و تهیه کننده سینما و مدیر عامل سابق خانه سینما ،در گفت وگویی اختصاصی با سایت سینماسینما از عملکرد دولت در حوزه فرهنگ انتقاد کرده و به اظهار نظر درباره فیلمهای نرگس آبیار و کمال تبریزی پرداخته و همچنین تحلیل جالبی درباره برگزاری هفته فیلم اروپایی عنوان کرده است .
به گزارش سینماسینما،بخش های مهم این مصاحبه به شرح زیر است :
* ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با دولتی مواجهیم که فرهنگ اولویت اصلیاش نیست. اینکه در ایام انتخابات جزو اولویتهای اصلی دولت می شود موضوعی است که به آن عادت کردهایم
* بی علاقه بودن دولت فعلی به فرهنگ، بیشتر از دولتهای قبلی است. البته جای شکرش باقی است که ما در این دولت، مسئول فرهنگی که نچسب باشد و یا آزار و اذیتش زیاد باشد نداریم!
* دو طرح سریال و دو کار سینمایی در دست دارم. از آخرین کار سینماییام حدود ۶ سال گذشته و این دوری از سینما چندان خوب نیست
* سینمای ایران دچار روزمرگی شده است و به مسائل زیرساختی چندان توجه نمی شود و مدلی از رها شدگی در سینما را می توانیم ببینیم
* از فیلم خانم آبیار خیلی خوشم آمد و به نظرم قدم بزرگی برداشته. فیلم ساختار خیلی خوب و کارگردانی و بازی های خوبی داشت
* فیلم کمال تبریزی از نظر ساختاری حرکت جدیدی برای او محسوب می شود.فیلم نگرش و گفتمان دارد. جای چنین فیلمی واقعا خالی بود.
* ما هم اکنون به چنین فضاهایی مثل برگزاری هفته فیلم اروپایی ،به شدت نیاز داریم و این گاردی که بعضی وقت ها در مقابل تقریبا همه کشورهای دنیا می گیریم اصلا حوب نیست ..من در جوانی ام و در اوایل انقلاب در مراسمهایی که شرکت می کردم خیلی شعار داده می شد واز مرگ به کشوری شروع می شد و به کشوری همسایه اش می رسید ..مثلا افغانستان هم چون تحت سیطره شوروی و کمونیسم بود شامل مرگ برها می شد و بعد به پاکستان و کشورهای دیگر منتهی می شد واز این ورهم یعنی از غرب از ترکیه شروع می شد و به کشورهای دیگر می رسید یک مقدار که می گذشت می دیدم که کلا در زمینه مرگ برکشورهای مختلف ،کل کره زنین را دور زده ایم !
متن کامل این مصاحبه به زودی منتشر می شود
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نمایش «شبی که ماه کامل شد» در یک جشنواره سوئدی
- نرگس آبیار در گفتگو با سایت گلدن گلوب: جهان از افراطگرایی دینی رنج میبرد
- نشست خبری دبیر صنف VOD برگزار شد/ سانسور و ممیزی هیچ پایانی ندارد
- انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر
- توضیحات تهیهکننده «شبی که ماه کامل شد» درباره منابع مالی این فیلم
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- گفتگو با محمدمهدی عسگرپور/ تریبون سینماگران نافذتر از دادوستدهای سیاسی است
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل برگزار شد/ قولی که شهردار تهران داد
- افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل تجلیل میشوند/ جزییات برنامه
- گفتوگو با محمد مهدی عسگرپور/ جا نزدیم دنیا عوض شد
- یادداشت سیدرضا میرکریمی درباره جشنواره جهانی فیلم فجر/ جشنواره و عوامفریبان
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۴)/ نرگس آبیار، همایون غنیزاده
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۵)/ پانتهآ پناهیها، الناز شاکردوست
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۴)/ فرشته صدرعرفایی، سارا بهرامی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





