فرزاد جمشیدی، مجری تلویزیون در یادداشتی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما از او پرسید که چقدر از بودجه این سازمان صرف آموزش نیروی انسانی و به ویژه مجریان میشود؟
به گزارش سینماسینما، فرزاد جمشیدی، مجری تلویزیون، در پیامی انتقادی به رییس صدا و سیما، از کیفیت پایین اجراهای تلویزیونی انتقاد کرد.
متن این نامه که در اینستاگرام جمشیدی منتشر شده، به شرح زیر است:
«جناب دکتر علی عسکری
بودجه سال ۱۳۹۸ صدا و سیما همین روزها و ماهها در مراحل اعلام و سپس تصویب قرار میگیرد. میتوانم بپرسم چقدر از این بودجه برای بخش اداری و منابع انسانی، چقدر برای تولید برنامه و چه میزان برای آموزش کارکنان و همکاران سازمان مصرف میشود؟
جناب دکتر علی عسکری
٪۴۸ از فضا و فرصت رسانه ملی در اختیار گویندگان و مجریان است. میشود بفرمایید چقدر برای آموزش این همکاران شما بودجه، وقت، تخصص و حرفهایگری منظور میشود؟
جناب دکتر علی عسکری
مجریان سیما فقط از ۲۲۰ کلمه غالب در صحبتهای خود استفاده میکنند. اغلب برنامههای سیما برآورد نویسندگی (یا حتی سردبیری) دارند اما از متن و محتوا در برنامههای مُجری محور، خبری نیست!
اداره کل آموزش سازمان برای مجریان دورههای آموزشی برگزار میکند اما:
این دورهها ((غالبا)) برای کارکنان رسمی است و کمتر مجریان برنامهای.
دورههای آموزشی با توجه به نوع تخصص، ژانر اجرا، حیطه فعالیت، طبقهبندی و پیشرفته سازی نمیشود.
هیچ تهیه کنندهای خود را موظف نمیداند که حتما از مجریان و گویندگانی که از ادارهکل آموزش سازمان، گواهینامه گذراندن دوره داشته باشند، استفاده کند.
جناب دکتر علی عسکری
زمین آموزش برای مجریان و گویندگان سازمان، مزرعه ای بسیار کمحاصل است. مجریان و گویندگان خیلی خوبی هم داریم اما انصاف بفرمایید که تعداد آنها کم است. مجریان کنونی ما قرار است سخنوران عالی جایگاه ِ صدا و سیما و نمایندگان فضیلت های فرهنگو هنر ایران ما باشند که با شوربختی باید گفت برخی از آنها مال ِ این حرف ها نیستند.
جناب دکتر علی عسکری
بیرون صدا و سیما اقیانوسی از استعداد، موج میزند. اجازه بدهید و سیستمی تعریف کنید، ما به عنوان دلسوزان رسانه ملی، گوینده و مجری آموزش داده و به صدا و سیما معرفی کنیم. بودجه هم نمیخواهیم. صلوات بفرستید کافی است!!!
با احترام و همراه با بوی دلسوختگی»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





