فرزاد جمشیدی، مجری تلویزیون در یادداشتی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما از او پرسید که چقدر از بودجه این سازمان صرف آموزش نیروی انسانی و به ویژه مجریان میشود؟
به گزارش سینماسینما، فرزاد جمشیدی، مجری تلویزیون، در پیامی انتقادی به رییس صدا و سیما، از کیفیت پایین اجراهای تلویزیونی انتقاد کرد.
متن این نامه که در اینستاگرام جمشیدی منتشر شده، به شرح زیر است:
«جناب دکتر علی عسکری
بودجه سال ۱۳۹۸ صدا و سیما همین روزها و ماهها در مراحل اعلام و سپس تصویب قرار میگیرد. میتوانم بپرسم چقدر از این بودجه برای بخش اداری و منابع انسانی، چقدر برای تولید برنامه و چه میزان برای آموزش کارکنان و همکاران سازمان مصرف میشود؟
جناب دکتر علی عسکری
٪۴۸ از فضا و فرصت رسانه ملی در اختیار گویندگان و مجریان است. میشود بفرمایید چقدر برای آموزش این همکاران شما بودجه، وقت، تخصص و حرفهایگری منظور میشود؟
جناب دکتر علی عسکری
مجریان سیما فقط از ۲۲۰ کلمه غالب در صحبتهای خود استفاده میکنند. اغلب برنامههای سیما برآورد نویسندگی (یا حتی سردبیری) دارند اما از متن و محتوا در برنامههای مُجری محور، خبری نیست!
اداره کل آموزش سازمان برای مجریان دورههای آموزشی برگزار میکند اما:
این دورهها ((غالبا)) برای کارکنان رسمی است و کمتر مجریان برنامهای.
دورههای آموزشی با توجه به نوع تخصص، ژانر اجرا، حیطه فعالیت، طبقهبندی و پیشرفته سازی نمیشود.
هیچ تهیه کنندهای خود را موظف نمیداند که حتما از مجریان و گویندگانی که از ادارهکل آموزش سازمان، گواهینامه گذراندن دوره داشته باشند، استفاده کند.
جناب دکتر علی عسکری
زمین آموزش برای مجریان و گویندگان سازمان، مزرعه ای بسیار کمحاصل است. مجریان و گویندگان خیلی خوبی هم داریم اما انصاف بفرمایید که تعداد آنها کم است. مجریان کنونی ما قرار است سخنوران عالی جایگاه ِ صدا و سیما و نمایندگان فضیلت های فرهنگو هنر ایران ما باشند که با شوربختی باید گفت برخی از آنها مال ِ این حرف ها نیستند.
جناب دکتر علی عسکری
بیرون صدا و سیما اقیانوسی از استعداد، موج میزند. اجازه بدهید و سیستمی تعریف کنید، ما به عنوان دلسوزان رسانه ملی، گوینده و مجری آموزش داده و به صدا و سیما معرفی کنیم. بودجه هم نمیخواهیم. صلوات بفرستید کافی است!!!
با احترام و همراه با بوی دلسوختگی»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش