فریده سپاهمنصور بازیگر سریال نوروزی «ن خ» درباره حضور زنان همسن و سال خود در آثار نمایشی بیان کرد که معمولا نقش پیرزنها همچون یک مجسمه است.
به گزارش سینماسینما، فریده سپاه منصور با اشاره به حضورش در سریال نوروزی «ن خ» که این روزها به کارگردانی سعید آقاخانی تصویربرداری می شود، بیان کرد: من مدتی در سینما و تلویزیون کار نمی کردم و حالا با سریال سعید آقاخانی و با نقشی که در سریال «ن خ» دارم به تلویزیون آمده ام.
وی فیلمنامه سریال «ن خ» را براساس مقتضیات زمان حاضر دانست و به خبرنگار مهر گفت: در سن و سالی که من دارم دیگر برایم بین سینما و تلویزیون فرقی ندارد و مهم این است که پیام کار چه باشد تا وقتی خود را جای تماشاگر می گذارم به سریال ناسزا نگویم.
بازیگر فیلم «مهمان مامان» ادامه داد: گاهی در تلویزیون سریال هایی می بینم که می گویم کاش رفته بودم کتاب می خواندم یا حتی به جای دیدن این اثر کمی پیاده روی کرده بودم، البته در این یک دو سال سریال هایی هم دیده ام که آنها را دوست داشته ام مثل «سارق روح» که دانیال حکیمی در آن بازی می کرد.
این بازیگر که حدود ۷۱ سال سن دارد درباره سریال هایی که برای مخاطب همسن و سال او ساخته می شود، گفت: قشری که همسن من باشد در جامعه بسیار است اما در فیلم و سریال ها به موضوعات مورد نظر آنها پرداخته نمی شود. شخصیت های پیرزن در آثار نمایشی جزییات ندارند و به طور مثال از یک پیرزن به عنوان مجسمه در مجلس خواستگاری و عروسی استفاده می کنند و یا باید قربان صدقه نوه اش برود و چای بریزد.
وی با اشاره به نقش هایی که برای سن وی در آثار نمایشی پیشنهاد می شود، اظهار کرد: بیشتر شخصیت های پیرزن هویت ندارند اما نقشی را که در سریال «ن خ» دارم دوست دارم چون از هویت برخوردار است. من انرژی پرداخت به نقش ها را دارم اما این نقش ها باید واقعا ویژگی ها و جزییات نقش را داشته باشند.
بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» در پایان درباره آثار تلویزیونی عنوان کرد: درد ما این است که نویسنده های برنامه های تلویزیونی در فضا زندگی می کنند و مسایلی که مطرح می کنند کمتر با مخاطب ارتباط برقرار می کند. البته شاید مشکل، آنها هم نباشند و مشکل از سیاستگذاران و مدیران در تلویزیون باشد که همه هم و غم شان این است که میز خود را از دست ندهند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- تئاتر شهری که مصرفش کردیم
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





