بازیگر مشهور سینما گفته است با اطلاق برخی چیزها با عنوان «مردانه مسموم» به پسرانمان آسیب رساندهایم.
به گزارش سینماسینما، مریل استریپ که اخیراً با سریال «دروغهای کوچک بزرگ» به خانه هوادارانش رفته است عبارت «مردانه مسموم» را مورد انتقاد قرار داده و گفته این عبارت برای مردان توهینآمیز است. او گفته «ما با بیان اینکه چیزی مردانه مسموم است به پسرانمان آسیب میرسانیم. زنان میتوانند خیلی سمی باشند. مردم سمی هستند.»
استریپ که در میزگردی درباره دومین فصل «دروغهای کوچک بزرگ» که یک سریال زنانه است، سخن میگفت، این بحث را زمانی مطرح کرد که نیکول کیدمن، همبازی او طرفدار مردی را فراخواند که به کیدمن از لذتش نسبت به سریالهای اولیه گفته بود.
استریپ ادامه داد:«ما فرشتگان خوبمان را داریم و فرشتگان بدمان را هم داریم. فکر میکنم برچسبها کمتر از آنچه تلاش میکنیم به دست آوریم، مفید باشند. همه ما با هم در یک قایق هستیم. باید کاری کنیم که کار کند.»
استریپ یکی از قهرمانان برجسته حقوق زنان در هالیوود و سخنگوی موزه ملی تاریخ زنان است، در سال ۲۰۱۵ اعلام شد او سرمایه ۴۰ نویسنده زن را تأمین میکند.
استریپ که مادر سه دختر و یک پسر است در سال ۲۰۱۵ برچسب فمنیست را به نفع آنچه انسانگرایی تشریح شده، رد کرد. همان سال در نقش املین پانکهارست در فیلم «حق رأی» ظاهر شد؛ در حالی که با دیده شدن فیلم، توجهات به سوی کمبود منتقد فیلم زن در انبوه سایت Rotten Tomatoes جلب شد.
سال گذشته استریپ یکی از اعضای مؤسس ابتکار عمل زمان برای محافظت زنان از آزار و اذیت و تبعیض بود.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- با حضور مریل استریپ؛ ساخت «شیطان پرادا میپوشد۲» آغاز شد
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- خبرهایی از ساخت دنباله «شیطان پرادا میپوشد»/ دیزنی هنوز تایید نکرده است
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- مریل استریپ: دنیرو چراغ راه من بوده است
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ هنر اسپیلبرگ بستهبندی ماجراهای پیچیده در فیلمی لذتبخش برای مخاطب است
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود؛ فانتزی به سبک «به سوی جنگل»
- در نقد «آگوست اوسیج کانتی» مطرح شد؛ فیلمی آمریکایی که با فرمول «درباره الی» غافلگیر میکند
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران میشود؛ نمایشنامهای که با بازی مریل استریپ سینمایی شد/ ملاقات با مادری ناسازگار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





