هادی مرزبان با انتقاد از قیمت بالای بلیت برخی از نمایشها، این اقدام را عامل فراری دادن مخاطبان از تماشاخانهها دانست.
به گزارش سینماسینما، هادی مرزبان کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «آهسته با گل سرخ» را روی صحنه تماشاخانه سنگلج دارد در واکنش به هزینه گزاف برخی بلیت های تئاتر گفت: «اشکال کار اینجاست که خیلی از دوستان گمان می برند تئاتر هم هندوانه است که اگر گران تر باشد، پس لزوما بهتر است. نه من و نه هیچ کدام از بچه هایی که با من کار میکنند میلیاردر نیستند اما ما برایمان مهم است که تماشاگر بتواند بیاید تئاتر تماشا کند و سعی کنیم پای مردم را به تماشاخانهها باز کنیم نه اینکه آن ها را فراری دهیم.
یک کارمند در بهترین حالت حدود حقوق اش بین دو تا سه میلیون است، همین آدم چطور می تواند برای تماشای نمایش من که بلیت اش تازه ۴۰ هزار تومان است، هزینه کند چه برسد به رقم های بالاتر! گواه این مسئله هم این است که بلیتهای نمایش ما برای روز یکشنبه که نیم بها است از یک هفته جلو ترخریداری می شود پس برای مردم مهم است که همین بلیت ۴۰ هزار تومانی را هم نصف قیمت تهیه کنند.»

مرزبان از نیم بها شدن بلیت های نمایش خود در روز دوشنبه خبر داد و گفت: «با وجود آنکه در تمام روزهای اجرا سالن پر است و مردم استقبال خوبی از نمایش « آهسته با گل سرخ» داشتند اما وقتی می بینم مردم برای روزهای یکشنبه که بلیت نیم بها است از ده روز جلو تر برنامه ریزی می کنند ترجیح می دهم بخاطر همین شور و علاقه مردم روز دوشنبه را هم برای نمایش خودمان نیم بها اعلام کنم.»
این کارگردان ادامه داد: «ما در همان سالن های طراز اول هم کار اجرا بردیم و همان موقع هم چانه می زدیم که قیمت بلیت ها را پایین بیاورند چرا که معتقدم شرایط مطلوبی باید برای دو قشر وسیع کارمند و دانشجو فراهم شود. می گویند باید تئاتر در سبد فرهنگی خانواده ها قرار بگیرد در صورتی که خودشان کاری می کنند که مردم فراری شوند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیکر هادی مرزبان به خانه ابدی بدرقه شد؛ آخرین حضور کارگردان تئاتر در تالار وحدت
- هادی مرزبان درگذشت
- هادی مرزبان «پریزاد» را به صحنه میآورد
- آغاز نمایش «باغ شبنمای ما» در فرهنگسرای نیاوران/ هادی مرزبان اولین اجرای نمایش را به درگذشتگان معدن طبس تقدیم کرد
- «قبله عالم» روی صحنه نیاوران / روایت هادی مرزبان از «باغ شب نمای ما» اکبر رادی
- هیئت مدیره جدید انجمن صنفی تماشاخانههای خصوصی تشکیل جلسه داد
- شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند
- تانیا جوهری: گاهی در اجرای پایانی نمایشها، شیشههای سالن از هجوم جمعیت میشکست
- از ۷ فروردین با بلیت ۱۰۰هزارتومانی؛ نمایشی به کارگردانی هادی مرزبان در تئاتر شهر روی صحنه میرود
- هادی مرزبان خبر داد: توقف «دکتر نون »/ هنرمندان را واکسینه کنید
- هادی مرزبان: هرگز بدبین نبودهام و دورنمای روشنی برای تئاترمان میبینم
- پیشنهادات هادی مرزبان برای احیای تله تئاتر در دوران کرونایی
- خبرهایی از فردوس کاویانی/ در حال و هوای مطالعه
- اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر رادی / گزارش تصویری
- اختصاصی/ سُکان تماشاخانه های خصوصی را چه کسانی در دست دارند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





