کارگردان مجموعه تلویزیونی «شرایط خاص» ضمن انتقاد از عملکرد شبکه سه در پخش سریالهایش که در بیشتر مواقع با پخش فوتبالها همزمان میشود، گفت: متاسفانه این آسیبها هیچ اهمیتی برای مدیران تلویزیون ندارد و محلی از اعراب نیست.
به گزارش سینماسینما، وحید امیرخانی درباره نحوه پخش سریال شرایط خاص که با مشکلاتی مواجه بود، گفت: سازمان صداوسیما هزینه قابل توجهی برای تولید آثار نمایشی پرداخت میکند؛ پولی که مستقیم یا غیرمستقیم از مالیات، قبض آب و برق و بودجه دولت و خلاصه بیتالمال و از جیب ملت پرداخت میشود. که ماحصل آن سرگرم شدن و رهایی مردم از غم و غصههای معیشتی و اوضاع نابسامان اقتصادی باشد حتی برای لحظاتی! این هزینه و بودجه را صداوسیما و شبکههای مختلف بین سریالهایی که قرار است تولید شوند، تقسیم میکند. نگارش فیلمنامهای که ماهها زمان و هزینه برده در کنار عوامل اجرایی کار از بازیگران گرفته تا کارگردان و عوامل پشت دوربین، درواقع ظرفیت هنری است که با اختلال در پخش به موقع تباه میشود. این هزینه (بودجه سریال) قابل توجه است و اگر مردم بدانند که چه پولی برای سرگرمیشان با واسطه از جیب خودشان هزینه میشود قطعاً حساسیتهایشان چند صد برابر و طبیعتاً کیفیت آثار تولیدی خیلی بیشتر میشود.
این کارگردان ادامه داد: از ابتدا به ما اعلام کردند که زمان پخش سریال شرایط خاص قبل از سریال «بانوی عمارت» است و باید مراحل فنی را به سرعت تمام کرده و کار را آماده پخش کنیم! ولی بنا به دلایلی شبکه تصمیم میگیرد این کار را چهار ماه بعد روی آنتن ببرد. پخش سریالی که کاملاً آماده است، چهار ماه عقب میافتد. همه چیز آماده میشود که یکدفعه به ما اعلام میکنند پخش دو مسابقه فوتبال هم به پخش شما خورده و دو شب پخش نمیشوید. شش قسمت از سریال روی آنتن رفته که تازه متوجه میشویم علاوه بر دو مسابقه قبلی چهار مسابقه دیگر هم به زمان پخش سریال خورده است. هنوز نفهمیدهام که در سازوکار صداوسیما با ۵۰سال سابقه چطور شش یا هفت مسابقه میتواند در زمان پخش سریالی قرار داشته باشد.
او افزود: چند قسمت از کار ۱۸قسمتی پخش نمیشود و به قول مدیران تلویزیون کارهای سریالهای تلویزیون معمولاً از ۷قسمت به بعد تازه شروع به دیدن میشود مگر سریالهای مناسبتی مثل عید و رمضان که مخاطبان خود را دارد. همیشه یک ورزش مثل فوتبال در شبکه سه سیما وجود دارد. اگر شبکه سه سیما قرار است ورزش پخش کند و شبکه ورزشی است چرا این هزینه باید از جیب مردم برای سریال صرف شود که بعد با این اتفاق مواجه شود. این سریال یا کلاً ساخته نشود و یا بهتر است در شبکه دیگری یا ساعات منظم دیگری پخش شود. من متوجه این کار تلویزیون نمیشوم و هر چه مدیران تحلیل میکنند باز هم متوجه نمیشوم.

امیرخانی ادامه داد: من ِکارگردان و بقیه عوامل دستمزدهای خودمان را گرفتهایم و این هزینه از جیب مردم رفته است، از جیب بیتالمال. متأسفانه با سریالهای دیگر هم این رفتار میشود و من فقط نسبت به پخش سریال خودمان گله ندارم. اما میخواهم به مدیریت کلان این خرده را بگیرم که اگر مردم همه دوست دارند فوتبال را از شبکه سه دنبال کنند عیبی ندارد. پس سریالهایی که این میزان هزینه شده را از شبکههای دیگری پخش کنند.
امیرخانی در پاسخ به اینکه چقدر دست شما برای مطرح کردن رگههای کمدی در مجموعه «شرایط خاص» باز بوده است، گفت: مساله باز بودن دست به خطوط قرمز و شوخیها برمیگردد و باید اذعان کنم که مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه بیشترین انعطاف و همراهی را بین ما و پخش داشته است.
کارگران سریال «شرایط خاص» در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاحیههای پخش به کار آسیب زده است گفت: این اصلاحیهها به کار آسیب نزده است. اما کنایهها و شوخیها تا حدودی کم شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ساخت سریال «شهید حججی» متوقف شد
- فیلمبرداری سریال کمدی «آچمز» به پایان رسید + عکس
- تازهترین خبر از ساخت فصل سوم «ستایش»
- توجیه عجیب کارگردان «از یادها رفته» برای خشونت بیش از حد سریال
- فیلم/ تیزر جدید «سالهای دور از خانه» منتشر شد
- «نهنگ آبی» این هفته پخش نمیشود
- سختیهای نمایش چهره امام خمینی(ره) در «معمای شاه»
- جلیل سامان «زیر خاکی» را میسازد
- «رقص روی شیشه» به شکلی عجیب به پایان رسید
- سیل خوزستان داستان سریال «سرباز» را تغییر داد
- تدارک تلویزیون برای شبهای «رمضان ۹۸»/ از کشف حجاب تا دلدادگی
- عزیزالله حمیدنژاد: فصل دوم «بانوی عمارت» را نمیسازم
- همایون اسعدیان: از بعضی اظهارنظرها حرص میخورم
- از دستمزد بازیگران تا شبکههای خوش آب و رنگ خارجی/ روایت مرجانه گلچین از سریالسازی در تلویزیون
- لطف بزرگ یک هنرمند به بهنوش بختیاری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





