کیهان نوشت :فیلم «ماجرای نیمروز» که به روایت حوادث سال ۱۳۶۰ شمسی و ترورهای منافقین میپردازد، پس از دریافت جایزه بهترین فیلم از سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر، در اکران عمومی نیز به موفقیت نسبی رسید. این فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تاکنون به فروش بیش از ۳ میلیارد تومان دست یافته است.
اما برخلاف استقبال مردم، یکی از چهرههای سیاسی جریان اصلاحات، انتقادات تندی را علیه فیلم «ماجرای نیمروز» مطرح کرد.
صادق زیباکلام در یادداشتی در سایت خبرآنلاین، نوشت: بنده فیلم را دیدم و به نظرم یک کار کاملاً دولتی آمد.
وی همچنین در عبارات متناقضی، ضمن اشاره به اینکه اهلیتی برای نقد هنری و سینمایی یک فیلم ندارد نوشت: به نظرم فیلم بدون سوژه و بدون داستانی منسجم بود که صرفاً توسط یکسری سکانسهای بیارتباط با یکدیگر سرهم شده بود؛ و البته سرشار از اکشنهایی که برای پسربچههای۱۳-۱۰ میتوانست هیجانانگیز باشد.
قطعاً «ماجرای نیمروز» واجد ارزشهای هنری برجستهای بوده که بهترین فیلم جشنواره فجر شناخته شد و کلی سیمرغ بلورین به آن تعلق گرفت. اینکه بنده آن ارزشها را ندیدم قطعاً بازمیگردد به کمعمق بودن دانش سینماییام.
زیباکلام همچنین در این متن آورده است: «باز جای شکرش باقی است که حسب معمول که هر امر ناخوشایندی که از فردای انقلاب در ایران اتفاق افتاده به آمریکا، صهیونیستها و سفارت انگلستان نسبت داده میشود، در این فیلم حداقل پای استکبار جهانی به میان نیامده است.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی/ راهکار صادق زیبا کلام برای فسادستیزی؛ نجات سینما با عدم دخالت حکومت
- صادق زیباکلام: با حاتمیکیا اختلاف دیدگاه دارم اما خیلی از کارهایش را میپسندم
- زیبا کلام :باید اعتراف کنم اصلا تلویزیون نمیبینم؛ چه برنامههای صداوسیما و چه شبکههای فارسیزبان ماهواره
- تعجب صادق زیبا کلام از دیدن تصویر ناصر ملک مطیعی برروی صفحه تبلت نوه ده ساله اش
- مهدی پاکدل در پاسخ به سینماسینما/ «ماجرای نیمروز» برای جوانان هیجان انگیز است
- محمد حسین مهدویان در پاسخ به سینماسینما/ بیش از حد احساساتی شده بودم
- رسایی: جای دادگاه ویژه روحانیت بودم احمد منتظری را مجبور به دیدن «ماجرای نیمروز» می کردم
- صادق زیبا کلام :مهران مدیری فرصت طلب است
- باید به سینمای «گیشه پرست» ایران از صمیم قلب تسلیت گفت
- زیباکلام: حاتمیکیا و دهنمکی سمبل سینمای حکومتی
- واکنش یک تحلیلگر سیاسی درباره جایزه کن و برجام
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- با حضور پنهلوپه کروز؛ انتشار اولین تصویر از جانی دپ در «بادهنوش روز»
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- راهیابی «گوسفند» به جشنواره «بوسان»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- بیانیهی صنفی اعلام حداقل دستمزد نگارش فیلمنامه در سال ۱۴۰۴
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان فروش آنلاین سینمای ایران در نوروز ۱۴۰۴
- فرهاد آییش «ونگوگ» میشود
- راهیابی «پس از پدر» به جشنواره روسی
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- فوت برنده جایزه نوبل ادبیات؛ ماریو بارگاس یوسا درگذشت
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- مرگ بازیگر شرور سینما؛ نیکی کَت درگذشت
- دومین نمایشگاه «چند تکه آینه» با آثار تجسمی سینماگران این بار در شیراز
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش و نقدِ «چاقوکشی» در سینما اندیشه
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- تاریخ نمایش فیلم جعفر پناهی در فرانسه مشخص شد
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد