تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۰:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45115

۳۰سینماسینما، علی پاکزاد- محمد حسین مهدویان کارگردان «فیلم ماجرای نیمروز» معتقد است بازیگران و فیلمبردار این فیلم نیز استحقاق کسب جایزه را داشته اند. او اعتقاد دارد که با ارزش ترین جایزه جشنواره را از مردم کسب کرده است.

به گزارش سینماسینما،محمد حسین مهدویان با فیلم «ماجرای نیمروز» در جشنواره سی و پنجم حضور پیدا کرد. فیلمی که مورد استقبال بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. اما بعد از اعلام اسامی کاندیدا برای کسب سیمرغ در بخش های مختلف ، این کارگردان جوان نسبت به انتخاب های هیات داوران واکنش تندی نشان داد. یک روز بعد او موضعش را تعدیل کرد و نوشت که باید نظر داوران را پذیرفت.
محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره تغییر عقیده اش نسبت به رای هیات داوران گفت:«من گلایه های زیادی داشتم. البته این موضوع به بحث کاندیدا شدن بازیگران فیلم «ماجرای نیمروز» بود. باید بگویم که بیش از حد احساساتی شدم زیرا تصور دیگری داشتم. فکر می کردم که بازیگران این فیلم و فیلمبردار ما نیز کاندید خواهند شد و مورد توجه قرار خواهند گرفت. اعتراض من به بحث کلی و مسائل پیرامونی جشنواره بود.»
مهدویان درباره توجه مردم و کسب بهترین اثر از نگاه ملی اضافه کرد:«قطعا کسب جایزه از مردم بهترین اتفاقی بود که می توانست برای فیلم ما در جشنواره سی و پنجم رخ دهد.به هر حال از کسب این جایزه بیش از هر چیز دیگری خوشحال هستم.»
او درباره شرایط ساخت فیلم «ماجرای نیمروز» گفت:« ساخت و پرداخت به فیلمی با موضوع تاریخی بسیار سخت است. مشکلات زیادی ناخوداگاه در سر راه ساخت فیلم های  تاریخی قرار می گیرد.متاسفانه اتفاقاتی که برای فیلم «ایستاده در غبار» نیز افتاد ؛ این مسائل باعث شد که کار ما بیش از هر زمان دیگری برای ساخت فیلم دوم سخت شود. به هر حال تمام گروه به دنبال این بودند که کار خوب انجام دهند. به هیچ وجه نگران نتیجه کار نبودیم زیرا گروهی حرفه ای داشتیم که همه عاشق سینما بودند. تمام انرژیمان را برای ساخت این فیلم به کار بستیم.»
او ادامه داد:«متاسفانه فشارهای زیادی روی فیلم بود. آقای رضوی تهیه کننده فیلم تلاش زیادی کرد که این فشارها را از روی دوش فیلم خارج کند. البته این اتفاقات و فشارها به گروه منتقل نشد. خوشحالم که شرایط آن زمان تاثیری روی کار ما نگذاشت. تمام تلاش من و بچه های دیگر این بود که فشارهای موجود به کیفیت و ساختار فیلم ضربه نزند»
کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» درباره ساخت فیلم جدیدش گفت:«فعلا پروژه ای در دست ندارم. اجازه دهید موضوعاتی که در پیرامونمان وجود دارد را به خوبی حل کنیم تا بعد از آن کار جدیدی را کلید بزنیم. شاید باز هم فیلم تاریخی ساختم و شاید اصلا این رویه را تغییر دهم باید دید که شرایط چگونه پیش می رود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها