علیرضا رحیمی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کانال تلگرامی خود نوشت :
🔹 جمع کردن امضا از نمایندگان در صحن مجلس امر عادی و بعضاً همراه با حاشیه هایی است. امضاها علاوه بر طرحهای قانونی و تذکرات و سؤالهای رسمی نمایندگان، بعضا در قالب نامه به رییس جمهور یا مقامات عالی، بیانیه نمایندگان جمع آوری میشود. انگیزه واقعی جمع کنندگان امضاها ومتولیان اصلی غالبا در آغاز امر آشکار نیست و با کمی درایت و تفحص قابل دسترسی و کشف است.
🔻روز چهارشنبه (۹۶/۴/۱۴) در حاشیه جلسه علنی یکی از نمایندگان متنی را در ضدیت با اکران فیلم اکسیدان تهیه کرده بود و با ادعای اینکه در این فیلم به دین مسیحیت اهانت شده امضا جمع میکرد. از بنده که درخواست امضا داشت گفتم من که فیلم را ندیده ام و قضاوتی ندارم و امضا نکردم. در توضیح گفت که بعضی مراجع قم هم ناراحت شده اند از این اهانت.
🔹 همانجا با یکی از متولیان خوشنام سینما تماس گرفتم و توضیحی در باره اکسیدان خواستم مشخص شد اتفاقا این فیلم در جهت تقریب ادیان تهیه و ساخته شده است توضیحاتی دادند و پیشنهاد داد با تهیه کننده آن هم صحبتی داشته باشم.
به فاصله کمی با آقای منوچهر محمدی تهیهکننده فیلم تماس داشتم توضیحات بیشتری با جزییات دادند که روشن شد اتفاقا تبلیغ مسیحیت و نمادهای آن مثل کشیش و کلیسا در این فیلم پررنگ و برجسته شده و بنوعی تبلیغ مسیحیت شده است. همین امر یکی از ایرادهای شورای نمایش برای صدور پروانه پخش بوده است. یعنی نقطه مقابل ادعای مطرح شده در نامه سرگردان در صحن مجلس.
این نامه نهایتا با ۱۷ امضا به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد رسید. درخواست ؟ توقف اکران اکسیدان !!
🔹صرفنظر از اینکه این روزها اولویتهای مهم کشور و زندگی مردم چیست و اقدامات نمایندگان فردی و جمعی رسمی و غیر رسمی چقدر با واقعیت مشکلات و اولویتهای مردم و کشور منطبق است این سوال مطرح است که چرا با وارونه کردن واقعیات برای مردم و کشور حاشیه سازی میکنیم؟
📍همین وقت و انرژی اگر صرف مشکلات و اولویتها شود چه میزان ارزش افزوده در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد میشود؟
📍آیا رای مردم برای حضور ما در حاشیه ها است یا شهامت گام نهادن در متن مشکلات و چاره جویی برای آنرا انتظار مردم امیدوار هست؟
🔻اکسیدان نیز مانند بقیه فیلمهای زیر تیغ حاشیه باندازه کافی ادله و مستندات در دفاع از محتوا و قالب و تاثیر بر مخاطب دارد و دراین میان (و موارد مشابه) سکوت سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضاهای وسیعتری در اختیار حاشیه سازان خواهد گذاشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مار از پونه خوشش نمیآید!/ نگاهی به فیلم «چپ راست»
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- مهر خبر داد: اکران فیلمها منوط به تأیید کمیته سه نفره/ پروانه نمایش کافی نیست؟
- روایت متفاوت شورای صنفی نمایش از تاخیر در اکران «چپ، راست»
- واکنش منوچهر محمدی به منتفی شدن اکران «چپ، راست» و تاکید ارشاد بر اعمال اصلاحیهها
- مدیرکل دفتر نظارت برعرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی: فیلم «چپ، راست» برای نمایش عمومی نیاز به اصلاح دارد
- کاشان میزبان «قبله عالم» شد
- پایان تدوین «چپ، راست»/ صداگذاری و موسیقی به نیمه رسید
- فیلمبرداری «چپ راست» به پایان رسید + عکس
- معرفی بازیگران زن فیلم چپ، راست
- «چپ، راست» تازهترین فیلم چهار کارگردان کمدی
- کارگردان «اکسیدان» با «قبلهٔ عالم» به نمایش خانگی میآید
- «سوئیچ پن»/ فیلمنامه خوب، زمین دایر فیلم است که بَر پُرباری محصولات آن زمین، تاثیرات مستقیم دارد؛ یادداشتی بر فیلم «چهار انگشت»
- اختصاصی سینماسینما/ واکنش کارگردان فیلم چهار انگشت به حواشی یک فیلم اکران نوروزی
- چرا تیزر «چهار انگشت» از تلویزیون پخش نمیشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





