فیلم جدید «انتقام جویان: آخر بازی» با فروش جهانی ۲.۲ میلیون دلار و پیشی گرفتن از «تایتانیک»، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفت.
به گزارش سینماسینما، «انتقامجویان: آخر بازی» جدیدترین محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی در دومین هفته نمایش خود ۱۴۵.۸میلیون دلار در آمریکا و ۲۸۲.۲میلیون دلار نیز در گیشه بینالملل فروخت تا با مجموع فروش حدود ۲.۲ میلیارد دلار از فروش ۲.۱۸۷ میلیارد دلاری فیلم «تایتانیک» (۱۹۹۷) به کارگردانی «جیمز کامرون» عبور کند تا نام خود را به عنوان دومین فیلم پرفروش تاریخ به ثبت برساند.
هم اکنون در رتبه اول پرفروشهای تاریخ سینما فیلم «آواتار» (۲۰۰۹) دیگر ساخته «جیمز کامرون» با فروش ۲.۸ میلیارد دلار قرار دارد و با قسمت جدید مجموعه فیلمهای ابرقهرمانی «انتقام جویان» امیدوار است با حفظ روند موفق فروش خود این جایگاه را از آن خود کند.
در طول تمام ادوار سینما تاکنون تنها ۵ فیلم موفق به فروش بالغ بر دو میلیارد دلار شدهاند که به ترتیب «آواتار» (۲.۸ میلیارد دلار)، «انتقام جویان: آخر بازی» (۲.۲ میلیون دلار)، «تایتانیک» (۲.۱۸۷ میلیون دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد» (۲.۰۶۸ میلیارد دلار) و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (۲.۰۴۸ میلیارد دلار) هستند.
«انتقام جویان: آخر بازی» دنباله «انتقامجویان: جنگ ابدیت» (۲۰۱۸) و همچنین «انتقامجویان» (۲۰۱۲) و «انتقامجویان: عصر اولتران» (۲۰۱۵) است و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که برادران «روسو» آن را با فیلمنامهای مشترک از «کریستوفر مارکوس» و «استیون مکفیلی» کارگردانی کردهاند.
«رابرت داونی جونیور»، «کریس ایوانز»، «مارک رافلو»، «کریس همسورث»، «اسکارلت جوهانسون»، «جرمی رنر»، «دان چیدل»، «پل راد»، «بری لارسون»، «ردلی کوپر» و «جاش برولین» از بازیگران این فیلم ابرقهرمانی هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- رمان نویسنده ایرانی از هالیوود سردرآورد
- مستند چینی حادثه «تایتانیک» اکران می شود/ همکاری با جیمز کامرون
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- فیلمهایی که ما را عاشق کردند/ تایتانیک
- ملاقات با «کینگ کونگ» در سینماها پس از ۶۰ سال
- از پدرخوانده تا هفت سامورایی/ اهالی هالیوود صد فیلم برتر سینما را انتخاب کردند
- تصادف شدید، بازیگر مشهور آمریکایی را راهی بیمارستان کرد
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





