راجر دیکینز فیلمبردار فیلم «۱۹۱۷» از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار سال انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمبردار «۱۹۱۷» برای پنجمین بار از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار در جوایز ۲۰۲۰ انتخاب شد.
راجر دیکینز این افتخار را برای فیلمبرداری «۱۹۱۷» سم مندس در یک شات کسب کرده و بهترین فیلمبردار سی و چهارمین دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) شده است.
در مراسم اهدای جوایز این انجمن که ساعتی پیش انجام شد، با کسب پنجمین جایزه از سوی این فیلمبردار رکوردی برای وی ثبت شد. این رکورد را او و امانوئل «چیوو» لوبزکی با هم در اختیار دارند.
دیکینز پیشتر برای «رهایی از شاوشنک»، «مردی که اینجا نبود»، «اسکایفال» و «بلید رانر ۲۰۴۹» این جایزه را دریافت کرده بود.
در این مراسم همچنین جایزه اسپاتلایت که از سال ۲۰۱۴ اهدا میشود و برای تجلیل از فیلمهای بلندی که در جشنوارهها به صورت بینالمللی یا با اکران محدود دیده شدهاند به یارین بلاشکه برای فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید «فانوس دریایی» ساخته رابرت ایگرز اهدا شد.
دیکینز، بلاشکه و سه نامزد دیگر انجمن فیلمبرداران یعنی رودریگو پریِتو برای فیلم «ایرلندی»، رابرت ریچاردسون برای «روزی روزگاری در هالیوود» و لارنس شِر برای تریلر روانشناختی «جوکر»، از نامزدهای اسکار در این بخش هم هستند.
در ۵ سال از ۱۰ سال اخیر، برندگان انجمن فیلمبرداران با برندگان اسکار در همان رشته یکی بودهاند. سال ۲۰۱۷ دیکینز برای «بلید رانر ۲۰۴۹» برنده هر دو جایزه شد.
در این مراسم همچنین فیلمبردار «هانیلند» یا «سرزمین عسل» یعنی فِیمی دائوت و سمیر لیوما در بخش مستند به عنوان برنده انتخاب شدند.
در بخش تلویزیون نیز فیلمبردارهای «سرگذشت ندیمه»، «پروژه کتاب آبی» و «ترور: رسوایی» جایزه گرفتند.
فیلبمردار کهنهکار فردریک المس نیز که برای «مخمل آبی» ساخته دیوید لینچ شهرت جهانی دارد، با دریافت جایزه یک عمر دستاورد جامعه فیلمبرداران آمریکا تجلیل شد. در بخش تلویزیون جایزه یک عمر دستاورد به دونالد مورگان رسید و ورنر هرتسوگ با دریافت جایزه هیات رئیسه، برونو دلبونل با دریافت جایزه بینالمللی و دان مککیواگ با جایزه رئیس این انجمن تجلیل شدند.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





