به گفته محمدقاصد اشرفی مدیر سینما ماندانا، این سینما بعد از اکران نوروزی از سرگروهی انصراف می دهد.
به گزارش سینماسینما، محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران و مدیر سینما ماندانا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرگروهی این سینما در سال ۹۷ که به تازگی از سوی سازمان سینمایی اعلام شده است، بیان کرد: سینما ماندانا بر خلاف میل باطنی من برای اکران نوروزی، به عنوان یکی از سرگروه ها انتخاب شد اما این امر هم به این شرط صورت گرفت که بعد از اکران نوروزی از سرگروهی کناره گیری کند از همین رو پس از اکران نوروز از سرگروهی انصراف می دهیم.وی درباره دلیل این تصمیم توضیح داد: این سینما در منطقه ای واقع شده است که بنا به نیاز اهالی منطقه آثار متنوع را به نمایش می گذارد و بیش از ۹۸ درصد از فیلم ها می توانند در ماندانا به نمایش گذاشته شوند ولی وقتی به عنوان سرگروه انتخاب می شود، سالن های آن تنها به یک فیلم اختصاص پیدا می کند در حالی که سالن های این سینما این ظرفیت را دارند که برای مثال سه فیلم را به نمایش بگذارند.
این سینمادار افزود: وقتی سینما ماندانا سرگروه می شود امکان نمایش دیگر فیلم ها وجود ندارد و این وضعیت در صورتی بدتر می شود که فیلم ضعیفی به سرگروهی این سینما به نمایش در آید و در این صورت سالن ها عملا خالی می مانند که از نظر اقتصادی به صرفه نیست. سینمای ما اگر سرگروه نباشد می توانیم فیلم های پرفروش را به نمایش بگذاریم، مانور بیشتری بدهیم و از فیلم های مختلفی استفاده کنیم.
رییس انجمن سینماداران با بیان اینکه در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است تا سینمای دیگری جایگزین ماندانا به عنوان سرگروه شود، اظهار کرد: البته پیشتر هم چارسو برای سرگروهی در نظر گرفته شده بود ولی این سینما به دلیل برگزاری جشنواره های مختلف از این امر انصراف داد. این نکته را هم باید عنوان کنم که مسئولیت سرگروهی بسیار سنگین است چرا که سینماداران ضمن مراقبت از فیلم ها باید به مقررات سرگروهی پایبند باشند.
قاصد اشرفی بیان کرد: با توجه به اینکه سینما قدس در جوار سینما استقلال قرار دارد نظر اعضای انجمن بر این بود که سینما قدس به عنوان سرگروه انتخاب شود چون این امر از نظر فنی نیز درست است ضمن اینکه در همان مسیر چهار سینما وجود دارد که اگر مساله سرگروهی لحاظ نشود، این سینماها ممکن است همزمان با هم یک فیلم را به نمایش بگذارند که این مساله باعث می شود از نظر فروش دچار مشکل و ضرر شوند.
وی با انتقاد از افزایش تعداد سرگروه های سینمایی عنوان کرد: امسال تعداد سرگروه ها به دلیل تعداد زیاد فیلم ها افزایش پیدا کرد که من رضایتی از این موضوع نداشتم چراکه خیلی از سینماها نمی توانند در حد سرگروه باشند. مگر ما در حال حاضر چند سینما با تعداد بالای سالن داریم که بتوانند از این فیلم ها استفاده کنند؟ وقتی تعداد فیلم ها زیاد است هم صاحبان آثار و هم سینماداران نمی توانند از این فرصت استفاده کنند بنابراین به گونه ای یک معادله ۲ طرفه در جریان است برای مثال وقتی هفت فیلم به نمایش گذاشته می شود و یک سینما تنها چهار سالن در اختیار دارد از اکران سه فیلم از هفت فیلم باز می ماند و به تبع آن سه فیلم هم امکان اکران در آن سینما را پیدا نمی کنند.
مدیر سینما ماندانا توضیح داد: البته مصوبه ای داریم که بر اساس آن می توانیم فیلم ها را به صورت چرخشی به نمایش بگذاریم اما نمایش فیلم ها به صورت چرخشی هم شرایط خاصی دارد و خیلی به نفع نیست به این صورت که بر اساس این قانون مجبور می شویم سالن های یک فیلم پر فروش را در اختیار دیگر فیلم ها قرار دهیم و این امر روی فروش سینما تاثیر می گذارد.
قاصد اشرفی در پایان با اشاره به نظام نامه جدید اکران بیان کرد: طبق جلسه ای که با محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای داشتیم، وی بیان کرد که این نظام نامه ۲۲ اسفندماه به صنوف ابلاغ می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- «ماندانا» بعد از ۲ ماه رفع پلمپ شد
- آیا سینما ماندانا پلمب شده است؟
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- افتتاح یک پردیس سینمایی در منطقه ولنجک
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
آخرین ها
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟
- همه در اندوه خاموشی صدایی ماندگار/ پیامهای تسلیتی که برای درگذشت ژاله علو منتشر شد
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- جوایز ادبی و دوستان و دشمنان واقعی
- انتقاد نویسنده روزنامه اعتماد از جشنواره سینما حقیقت : اغلب آثار شلخته و پروپاگاندایی بودند
- بلا گردان / در حاشیه مستند «ضد قهرمان»
- کوتاه درباره «ملاقات با جادوگر» لمپنیسم سینمایی!
- بازدید معاون اول رییسجمهور و وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول
- پس از ۳۸ سال؛ رئیس فیپرشی استعفا داد
- نمایش غلامرضا لبخندی / گزارش تصویری
- جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش افتتاح شد/ معرفی داوران بخش عکس
- پرورش نسل آینده تئاتر ایران؛ جشنواره تئاتر «خوشه پروین» به دنبال کشف استعدادهای کارگردانان زن جوان است
- آرت ایوانز درگذشت
- «شیرشاه» در صدر گیشه جهانی سینما
- ژاله علو درگذشت
- شبی که بهزاد فراهانی وصیت کرد؛ نکوداشت خسرو حکیم رابط برگزار شد
- برگزاری پانزدهمین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول
- برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در اردیبهشت سال آینده/ «فراصد» بخش جدید جشنواره با رویکرد فلسطین
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما