فیلم کرهای «انگل» در بیست و سومین دوره جوایز سالانه جامعه منتقدان فیلم آنلاین بیشترین جایزه را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، برندگان بیست و سومین دوره جوایز سالانه جامعه منتقدان فیلم آنلاین (OFCS) در حالی بامداد سهشنبه بهوقت ایران معرفی شدند که فیلم کرهای «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو با دریافت شش جایزه ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.
«ما» و «۱۹۱۷» دیگر فیلمهایی بودند که بیش از یک جایزه دریافت کردند.
جامعه منتقدان فیلم آنلاین سال ۱۹۹۷ تشکیل شد. این جامعه شامل حدود ۳۰۰ منتقد سینما، روزنامهنگار، محقق و مورخ در سراسر دنیاست است و در نوع خود یکی از قدیمیترین و بزرگترین گروههایی است که هر سال بهترینهای دنیای سینما را انتخاب میکنند.
“زیبایی آمریکایی”، “پیرمردها کشوری ندارند”، “قفسه درد”، “آرگو”، “۱۲ سال بردگی” و “مهتاب” از برندگان جایزه بهترین فیلم به انتخاب OFCS در سالهای اخیر هستند که درنهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم هم شدند.
فهرست برندگان بیست و سومین دوره جوایز سالانه جامعه منتقدان فیلم آنلاین به شرح زیر است:
بهترین فیلم: “انگل” (Parasite) به کارگردانی بونگ جون هو
بهترین کارگردان: بونگ جون هو برای “انگل”
بهترین بازیگر مرد: آدام درایور برای “داستان ازدواج” (Marriage Story)
بهترین بازیگر زن: لوپیتا نیونگو برای “ما” (Us)
بهترین بازیگر مرد مکمل: برد پیت برای “روزی روزگاری در هالیوود” (Once Upon a Time in Hollywood)
بهترین بازیگر زن مکمل: جنیفر لوپز برای “گوشبرها” (Hustlers)
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: “انگل” نوشته بونگ جون هو و هان جین وون
بهترین فیلمنامه اقتباسی: “ایرلندی” نوشته استیون زیلیان
بهترین فیلمبرداری: “۱۹۱۷”، راجر دیکنز
بهترین تدوین: “انگل”، جینمو یانگ
بهترین موسیقی: “ما”، مایکل آبلز
بهترین فیلم بلند انیمیشن: “داستان اسباببازی ۴” (Toy Story 4) به کارگردانی جاش کولی
بهترین فیلم غیرانگلیسیزبان: “انگل” به کارگردانی بونگ جون هو
بهترین فیلم اول: اولیویا وایلد برای “درسخوان” (Booksmart)
بهترین مستند: “آپولو ۱۱” (The Apollo 11) به کارگردانی تاد داگلاس میلر
جوایز دستاورد تکنیکی: “به سوی ستارهها” (Ad Astra) – بهترین جلوههای تصویری / “جان ویک: فصل ۳ – پارابلوم” (John Wick: Chapter 3 – Parabellum) – بهترین بدلکاری / “چاقوها بیرون” (Knives Out) – بهترین گروه بازیگری / “۱۹۱۷” – بهترین طراحی صحنه / “انگل” – بهترین طراحی صحنه
جوایز یک عمر دستاورد: جولی اندروز / اولیویا دو هاویلند / راجر کورمن / مارتین اسکورسیزی / جان واترز
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادبودی برای «لی سون کیون»/ جایزه جشنواره بوسان برای بازیگر درگذشته «اَنگل»
- نگاهی به فیلم انگل/ به نمایش درآمدن فلسفه مارکس
- رئیس گلدن گلوب تغییر کرد
- سایه سنگین جشنواره فیلم ونیز بر معتبرترین جایزه سینمای جهان
- اسکار بدون مجری محبوبتر شد
- جایزه سزار برگزیدگانش را شناخت/ از جایزهای برای «برادران سیسترز» تا تجلیل از رابرت ردفورد
- جوایز ACE به “حماسه کولی” و “سوگلی” رسید
- جوایز انتخاب منتقدان برای “رُما”، “آمریکاییها” و “خانم میزل شگفتآور”
- فروش دو مجسمه اسکار قدیمی در یک حراج
- شکل جایزه گلدن گلوب تغییر کرد + عکس
- مانی حقیقی برنده رقابت با فونتریه و نوئه/ جایزه فرانسویها برای «خوک»
- جوایز جشنوارههای سینمایی تحت تاثیر گرانی ارز
- امسال در اسکار جایزه منتخب مردم اهدا نخواهد شد
- مشارکت ۱۷۰ نفر از اهالی رسانه در انتخاب موثرترین چهره سینمایی سال
- جایزه منتخب مردم به جوایز اسکار اضافه شد/ تغییرات عمده در مراسم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





