تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۶:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 151492

رمان معروف «گتسبی بزرگ» نوشته «اسکات فیترجرالد» در قالب یک انیمیشن تولید می‌شود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «ویلیام جویس» کارگردانی این انیمیشن اقتباسی را بر عهده خواهد داشت و «برایان سلزنیک» نیز نگارش فیلمنامه را بر اساس رمان «گتسبی بزرگ» انجام خواهد داد.

این نخستین‌بار از سال ۱۹۲۱ و خلق رمان معروف «گتسبی بزرگ» نوشته «اسکات فیتزجرالد» است که این داستان قرار است در قالب انیمیشن روایت شود. جدیدترین اقتباس از این رمان، فیلم سینمایی «گتسبی بزرگ» ساخته «باز لورمن» در سال ۲۰۱۳ بود.

«ویلیام جویس» که قرار است به عنوان کارگردان با این پروژه انیمیشن همراه باشد در این‌باره گفت: «گتسبی همچنان و در سطحی غیرقابل قیاس با دیگر آثار ادبیات آمریکا، برای خوانندگان مسحورکننده است و بینندگان در تمامی سنین از انیمیشن به عنوان شکلی دیگر برای تجربه این داستان‌ها استقبال می‌کنند.»

شاهکار کلاسیک «گتسبی بزرگ» مهم‌ترین اثر «اسکات فیتزجرالد» است که بین‌ سال‌های ۱۹۲۶ تا ۲۰۰۷ شش فیلم سینمایی با اقتباس از آن ساخته شده و «رابرت ردفورد» در یکی از آن‌ها ایفای نقش کرده است. جدیدترین اقتباس سینمایی این رمان هم به کارگردانی «باز لورمن» در سال ۲۰۱۳ به روی پرده رفت که «لئوناردو دی‌کاپریو»، «کری مولیگان» و «توبی مگوایر» بازیگران اصلی این فیلم بودند که موفق به دریافت دو جایزه اسکار هم شد.

«گتسبی بزرگ» یکی از آثاری است که دانش‌آموزان و دانشجویان آمریکایی ملزم به مطالعه آن در زمان تحصیل خود هستند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها