پس از این که یک بازیگر تئاتر با الهام از اتفاقاتی که برای هاروی واینستین افتاد تصمیم گرفت علیه کوین اسپیسی صحبت کند، ستاره «خانه پوشالی» شدیدا به دردسر افتاده است.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، تنها یک روز پس از این که کوین اسپیسی به خاطر اتهامهای آزار جنسی مطرح شده علیه او توسط یک بازیگر دیگر از آن بازیگر عذرخواهی کرد، شبکه نتفلیکس اعلام کرده محبوبترین سریال خود «خانه پوشالی» با نقشآفرینی اسپیسی را در فصل بعدی یعنی فصل ششم به پایان میبرد و آکادمی امی هم گفته بر خلاف برنامهریزی قبلیاش دیگر از او تجلیل نمیکند.
نتفلیکس در همراهی با میدیا رایتس کپیتال که استودیوی پشت این سریال است، دوشنبه در بیانیهای اعلام کرد که «اخبار دیشب در مورد کوین اسپیسی عمیقا نگرانکننده بود.»
اما یکی از سخنگویان این سرویس استریمینگ گفته تصمیم تمام کردن این سریال خوشنقد و برنده جوایز مختلف ماهها پیش گرفته شده بود و آخرین اپیزودهای این سریال در سال ۲۰۱۸ پخش خواهند شد.
نیویورک تایمز نیز نوشت: اسپیسی از سال ۲۰۱۳ که «خانه پوشالی» آغاز شد و عملا نام نتفلیکس را سر زبانها انداخت و مفهوم بینجواچینگ و انتشار تمام اپیزودهای یک سریال در یک روز را عادی کرد، در این سریال نقش شخصیت شریر فرنک آندروود را ایفا کرده و تهیهکننده اجرایی آن هم بوده است. او به خاطر این سریال پنج بار نامزدی دریافت جایزه امی را کسب کرد.
ماجرای بحثبرانگیز اسپیسی از روز یکشنبه آغاز شد که بازیگر ۴۶ ساله عرصه تئاتر آنتونی رپ در مصاحبهای با بازفید اعلام کرد که بعد از رسوایی هاروی واینستین، احساس کرده میتواند در مورد تجربه تعارض جنسی خودش با اسپیسی صحبت کند. او گفت در اواسط دهه هشتاد میلادی و زمانی که او تنها ۱۴ ساله داشته، اسپیسی در یک مهمانی سعی کرده او را وسوسه کند.
اسپیسی هم با فاصله کمی پاسخ داد و در رسانههای اجتماعی نوشت ماجرایی را که آنتونی رپ تعریف میکند به یاد ندارد، اما اگر اتفاقاتی که او میگوید رخ داده باشد به شدت از او و تمام احساساتی که طی سالها داشته معذرتخواهی میکند.
اما نکته بحثبرانگیزتر این بود که اسپیسی در همان پیغام معذرتخواهی اعلام کرد همجنسگراست و همین مساله باعث شد بازیگران و مردم زیادی او را متهم به این کنند که قصد دارد توجه همه را از این اتهامات دور کند. زاکاری کوئینتو، روز مکگاون، جورج تاکئی، بو ویلیمون خالق «خانه پوشالی»، لری ویلمور، پیرس مورگان مجری و سلبریتی بریتانیایی، دن سوج و بیلی آیشنر از چهرههای شناختهشدهای بودهاند که از زمان انتشار بیانیه اسپیسی تا به حال از این حرکت او به شدت انتقاد کردهاند.
با وجود این که به پایان رسیدن «خانه پوشالی» حتمی است، گفته میشود نتفلیکس میخواهد اسپینآفی از این سریال تولید کند و یکی از ایدههای ممکن برای ساختن این پروژه میتواند داستانی حول محور شخصیت داگ استمپر با بازی مایکل کلی باشد.
پاسخ آکادمی امی به اسپیسی
به نظر میرسد اسپیسی باید هنوز با عواقب بسیاری مواجه شود چون آکادمی بینالمللی هنرها و علوم تلویزیون (امی) اعلام کرده بعد از این ماجرا دیگر قصد ندارد آن طور که قبلا برنامهریزی کرده بود از این بازیگر تجلیل کند.
در بیانیه امی آمده است: «آکادمی بینالمللی امروز اعلام میکند که به خاطر رخدادهای اخیر، دیگر جایزه موسس افتخاری امی سال ۲۰۱۷ را به کوین اسپیسی اهدا نخواهد کرد.»
این گروه در ماه آگوست اعلام کرده بود اسپیسی این افتخار را طی جوایز امی بینالمللی که روز بیستم نوامبر در نیویورک برگزار میشود، دریافت خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- در هشتاد و دومین جشنواره ونیز؛ تریلر فیلم جدید کوین اسپیسی رونمایی میشود
- مسئولان جشنواره اعلام کردند؛ جشنواره کن به کوین اسپیسی جایزه نداده است
- یک حضور غافلگیرکننده در کن؛ کوین اسپیسی جایزه یک عمر دستاورد هنری را میگیرد
- حراج خانه کوین اسپیسی برای هزینههای حقوقی
- کوین اسپیسی با ایفای نقش شیطان باز میگردد
- آیا هالیوود دوباره کوین اسپیسی را میپذیرد؟
- کوین اسپیسی تبرئه شد
- سکوت کوین اسپیسی شکست
- دادگاه عالی تائید کرد؛ جریمه ۳۰ میلیون دلاری کوین اسپیسی برای خسارت به «خانه پوشالی»
- کوین اسپیسی از فیلم «۱۲۴۲: دروازه غرب» اخراج شد
- آشتی سینما با کوین اسپیسی در جشنواره کن
- کوین اسپیسی به پرداخت ۳۱ میلیون دلار محکوم شد
- ونسا ردگریو همبازی کوین اسپیسی نمیشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





