جشنواره فیلم بوسان جایزه سینماگر سال را به عباس کیارستمی اهدا خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، در بیست ویکمین جشنواره بینالمللی فیلم بوسان که از ۱۵ تا ۲۴ مهر ماه در کشور کره جنوبی برگزار میشود، قرار است جایزه سینماگر سال به عباس کیارستمی اهدا شود. احمد کیارستمی فرزند عباس کیارستمی برای گرفتن این جایزه به بوسان سفر خواهد کرد.
جشنواره بوسان ۹ فیلم “۲۴ فریم”، “زندگی و دیگر هیچ”، “خانه دوست کجاست”، “زیر درختان زیتون”، “کپی برابر اصل”، “جادههای کیارستمی”، “کلوزآپ”، “باد ما را خواهد برد”، “طعم گیلاس” و فیلم “۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی” ساخته سیف الله صمدیان را در برنامه بزرگداشت این فیلمساز فقید به نمایش درخواهد آورد.
همچنین در این دوره از جشنواره سینماگران ایرانی حضوری پررنگ خواهند داشت و جشنواره بوسان میزبان شمار قابل توجهی از تولیدات سینمای ایران و سینماگران ایرانی است. این رویداد که به مهمترین جشنواره سینمایی آسیا تبدیل شده است ۳۰۰ فیلم از ۶۹ کشور جهان را در بخشهای مختلف جشنواره انتخاب کرده که ۱۲۲ نمایش اول جهانی یا بینالمللی را شامل میشود. این فیلمها در سه سالن و در پنج پردیس سینمایی به نمایش درمیآیند.
در بخش رقابتی جریانهای جدید، فیلم “رفتن” اولین ساخته نوید محمودی در اولین نمایش جهانی خود روی پرده خواهد رفت. عرضه و پخش جهانی این فیلم به عهده نسرین میرشب است و محمود کلاری نیز در میان اعضای هیات داوری این بخش حضور دارد.
در بخش غیررقابتی “پنجرهای به سینمای آسیا” هم هشت فیلم ایرانی برگزیده شده که چهار فیلم “قشنگ و فرنگ” ساخته وحید موساییان، “پاداش” ساخته کمال تبریزی، “خواب آب” ساخته فرهاد مهرانفر و “ویولونیست” ساخته محمدعلی طالبی، اولین نمایش جهانی خود را خواهند داشت. چهار فیلم دیگر این بخش را هم “مالاریا” ساخته پرویز شهبازی، “محمد (ص)” ساخته مجید مجیدی، “فروشنده” ساخته اصغر فرهادی و “شبهای زایندهرود” ساخته محسن مخملباف تشکیل میدهند.
عرضه و پخش جهانی فیلمهای “قشنگ و فرنگ”، “پاداش” و “خواب آب” به عهده بنیاد سینمایی فارابی و عرضه فیلم “مالاریا” به عهده نسرین میرشب است.
در بخش سینمای جهان جشنواره بوسان هم فیلم “کوهستان” ساخته امیر نادری به عنوان محصول ایتالیا، فرانسه و آمریکا به نمایش درخواهد آمد. همچنین بخش “واید انگل” جشنواره بوسان میزبان فیلم بلند انیمیشن “مبارک” ساخته محمد رضا امامی است و فیلم “اقبال، قصه فرزند شجاع” به کارگردانی میشل فوزلیه و بابک پیامی به عنوان محصول ایتالیا و فرانسه در این بخش روی پرده میرود.
براساس این گزارش، در بخش بازار پروژههای سینمایی آسیا نیز بتین قبادی با پروژه “آیلان کردی” و به تهیهکنندگی بهمن قبادی حضور دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





