فیلم سینمایی «ملخ» در اولین حضور بینالمللی خود در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «ملخ» به کارگردانی فائزه عزیزخانی، تهیهکنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانیفراهانی و پخش بینالمللی شرکت ایریماژ در نخستین نمایش جهانی، در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) اکران میشود.
این جشنواره بزرگ آمریکایی که تاکنون با سینمای نوین ایران بیگانه بوده است، از ۲۰ تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری در شهر آستین در ایالت تگزاس برگزار میشود.
جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) که در میان تگزاسیها به نام مختصر «جنوب از…» (Southby) شناخته میشود، به گفته وال استریت ژورنال، «از زمان آغاز در سال ۱۹۸۷، در مقام یک دورهمی برای گروه های موسیقی به اتفاقی بزرگ مبدل شده است که پیشروان فکری و فرهنگی از سراسر جهان را جذب سواحل دریاچه لردی برد میکند.»
نیویورکتایمز مینویسد: «جنوب از…، به آنگونه ای که اهالی آستین نام جشنواره را میخوانند، به قوه محرکهای اقتصادی مبدل شده است که تاثیر آن بر اقتصاد محلی معادل میزبانی بازی نهایی لیگ فوتبال آمریکا است و در سال ۲۰۱۹، درآمدی معادل ۳۵۶ میلیون دلار به همراه داشته است…»
لسآنجلستایمز توصیف میکند: «جشنواره فیلم جنوب از جنوب غربی به ایستگاهی مهم در مدار جشنوارههای بهاری مبدل شده است که پایگاهی برای فیلمهای مستقل کمهزینه و تولیدات تجاریتر استودیویی فراهم میکند.»
راهیابی فیلم «ملخ» به این جشنواره بزرگ، معتبر و تاثیرگذار میتواند پنجرهای جدید را روی فیلمهای مستقل ایرانی بگشاید.
فائزه عزیزخانی، در دومین فیلمش، با تیزبینی و شوخطبعی، دختری نویسنده را در مرکز فیلم قرار داده است که در شرف از دست دادن اتاق و درآمدی از آن خود است؛ همان چیزهایی که یک نویسنده برای نوشتن به آن نیاز دارد.

«ملخ» داستان یک روز از زندگی «هانیه» با بازی هانیه توسلی است؛ نویسندهای شکست خورده و عاشق سینما که فیلمنامهای الهام پذیرفته از زندگی خود را برای کارگردانی در اختیار دوست نزدیکش، «پگاه» با بازی پگاه آهنگرانی، قرار داده و در جریان تمرین و روخوانی از قضاوت همگان درباره شخصیت اصلی فیلمنامه به امان آمده است.
هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، شیرین آقارضاکاشی، رامین صدیقی، وحید عزیزخانی، مجید عزیزخانی، نوید سجادی حسینی، درنا مدنی، داریوش حکمت، مهدی فتاحی و با حضور افتخاری علی مصفا از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
عوامل پروژه «ملخ» عبارتند از نویسنده و کارگردان: فائزه عزیزخانی، تهیهکننده: منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: مجید برزگر و حمید برزگر، مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی، طراحی صدا: ایرج شهزادی و نعیم مسچیان، صداگذاری: نعیم مسچیان و مهرداد براتی، طراحی صحنه: سهیل دانشاشراقی، طراح لباس: رعنا امینی، موسیقی تیتراژ: حسامالدین صالحبیگ، طراح گریم: سیامک احمدی، مجری طرح: داریوش حکمت، مدیر تولید: پریسا نعمتیمقدم، جانشین تولید: نازنین مهندسی، مدیر برنامهریزی و هماهنگی تولید: درنا مدنی، منشی صحنه: غزل رشیدی، دستیار اول فیلمبردار: حامد عزتخواه، عکاس: نوید سجادیحسینی، دستیاران صدابردار: علی نعمتی و محسن پرهیزکار، دستیار اول صحنه: حمیدرضا عامری، مدیر صحنه: حامد ظریفی، لابراتوار دیجیتال ایران نوین: استودیو خط فرضی، تصحیح رنگ: نیما دبیرزاده و نهال چیذری، تولید: بامدادفیلم، پخش بینالمللى: ایریماژ فیلم و مشاور رسانه ای: نغمه دانش آشتیانی با همراهی سپیده شریعت رضوی.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- «سمفونی باران» کلید خورد
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- راهیابی «آخرین تولد» به پنج جشنواره بینالمللی
- جایزه بزرگ جشنواره ریگا برای پگاه آهنگرانی
- جایزه ویژه جشنواره فلورانس برای مستند پگاه آهنگرانی
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- «نبودنِ» علی مصفا در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «تجربه»ی آذر با گفتوگویی متفاوت با علی مصفا روی پیشخوانِ مطبوعات
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





