در اولین نشستهای جشنوارهی فیلم فجر که ۱۳ بهمن ماه در سالن برج میلاد برگزار شد، نشست فیلم «گیتا» با حضور عواملاش برگزار شد.
به گزارش سینماسینما،در این نشست، علاوه بر مریلا زراعی، کارگردان و تهیهکننده، نویسنده فیلمنامه و آهنگساز هم حضور داشتند.
کارگردان فیلم «گیتا» از کیفیت پخش این فیلم در اولین روز جشنواره فیلم فجر گلایه کرد و گفت: ای کاش به جای فیلمهایی که هنوز آماده نشدهاند، از میان فیلمهای آماده تعدادی را برای اکران در اولین روز جشنواره انتخاب میکردند.
مسعود مددی ادامه داد: هر چند میدانم مسئولان جشنواره چقدر زحمت میکشند اما انتظار داریم جشنواره فجر هر سال بهتر از سال قبل باشد.
وی اضافه کرد: گلایهای ندارم که فیلمام در اولین روز جشنواره اکران شده است اما فیلم ما آماده نبود و وقتی فیلمهای آماده داریم چرا نباید آن فیلمها در اولین روزهای جشنواره اکران شوند؟
مددی که فیلمش در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر اکران دارد، افزود: از بدشانسی من بود که این فیلم روز اول در کاخ جشنواره اکران شد و روز دوم هم، در پردیس ملت نمایش دارد. در حالی که ما تا آخرین لحظه مشغول آمادهسازی فیلم هستیم و بسیار اضطراب داشتیم و شرمنده تماشاگرانی شدیم که روز گذشته فیلم را با کیفیت پایینی در کاخ جشنواره دیدند.
این کارگردان که روز گذشته همزمان با پخش تیتراژ فیلمش درخواست میکرد تا تیتراژ قطع شود درباره این اقدام خود توضیح داد: وقتی مشکلات نمایش فیلم برطرف شد انتظار داشتم شرایط خوبی برای نمایش آن فراهم شود. اما در حالی که هنوز تماشاگران و عوامل فیلم وارد سالن نشده بودند، تیتراژ آن تمام شد، یعنی فیلم خیلی ناگهانی پخش شد. من هم نمیخواستم جلوی پخش آن را بگیرم بلکه درخواست داشتم اجازه دهند در سالن مستقر شویم و بعد فیلم را نمایش بدهند.
در همین رابطه مجید شیخ انصاری تهیهکننده این فیلم نیز در پاسخ به پرسشی که چرا رضایت داده فیلم «گیتا» با چنین کیفیت پایینی اکران شود، توضیح داد: جشنواره قایقی است که همه در آن هستیم و نمیتوانیم قسمت مربوط به خود را سوراخ کنیم.
وی اضافه کرد: ظاهرا دستگاهی که در برج میلاد برای پخش فیلمها وجود دارد متعلق به اینجا نیست و از بیرون آورده شده که ایرادی ندارد. اما این دستگاه در انتقال اطلاعات دچار مشکل میشود و به همین دلیل فیلم ما با کیفیت پایینی پخش شد.
این تهیهکننده سینما افزود: اگر میدانستیم چنین اتفاقی میافتد اجازه نمیدادیم فیلم نمایش داده شود، چون باید به مخاطب احترام گذاشت اما فکر کردیم درست نیست تماشاگری را که ۴۵ دقیقه منتظر نمایش فیلم بوده دست خالی بگذاریم.
مریلا زارعی در سخنانی مطرح کرد: نگاه و حس زنانه این فیلم، مرا به بازی کردن در آن ترغیب کرد و به لحاظ حسی،خیلی با فیلم درگیر شدم. به طوری که بعد از دو، سه ماه همچنان با آن درگیر بودم.
وی که امسال با سه فیلم «گیتا»، «بادیگارد» و «دختر» در جشنواره فجر حاضر است، افزود: خوشحالم در فیلم «گیتا» حس مادرانه را دارم، در فیلم «بادیگارد» نقش همسر را بازی میکنم و در فیلم «دختر» نقش خواهر را و این موضوع برایم چالشهای زیادی به همراه داشت.
بازیگر فیلم «گیتا» با ابراز خرسندی از همکاری با کارگردانهای فیلم اولی گفت: این همکاری برایم جذاب است چون برای بازیگر چالش به بار میآورد، البته سختیهای خاص خود را دارد.
در این نشست، میترا تیموریان نویسنده فیلمنامه و سعید شهرام آهنگساز آن نیز حضور داشتند و توضیحاتی را درباره همکاری خود با ساخت این فیلم ارائه کردند.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «گیتا» با حضور الهام حسامی به عنوان منتقد جلسه و محمود گبرلو به عنوان مجری برگزار شد.
حسامی «گیتا» را فیلمی تأثیرگذار و بکر دانست که شبیه هیچ فیلم خارجی دیگری نیست.
او در ادامه توضیح داد: یکی از نقاط ضعف این فیلم این است که موسیقی آن به خوبی با کل اثر آمیخته نشده است و در طراحی صحنه هم این مشکل وجود دارد.
بنابراین گزارش، این نشست که اولین نشست پرسش و پاسخ فیلمهای جشنواره امسال بود با ۳۰ دقیقه تأخیر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد و پیش از شروع جلسه و در حالی که مسئولان در حال آماده کردن سالن بودند، مریلا زارعی با لحنی طنزآمیز گفت: گویا اولین جلسه مطبوعاتی است.
این نشست در مقایسه با نشستهای سال گذشته که بلافاصله بعد از فیلمها برگزار میشد خلوتتر بود و فقط خبرنگاران رسانهها در آن حضور داشتند.
هر چند سالهای گذشته پرسشها به صورت مکتوب مطرح میشد اما امسال پرسشها با میکروفن بسیاری که در سالن قرار دارد به صورت شفاهی پرسیده میشود که به نظر میرسد اگر همین روند برای تمام فیلمها ادامه پیدا کند، ریتم برگزاری جلسات کندتر میشود.
اولین نشست خبری با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد و قرار است بین برگزاری نشستها چند دقیقه فاصله باشد تا خبرنگاران بتوانند گزارشهای خود را آماده کنند و سالن هم برای برگزاری نشست بعدی آماده شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
- شب حسرت ابراهیم حاتمیکیا و حضور مسعود کیمیایی در موزه سینما
- روز ششم: سفارشی هم میسازی خوبش را بساز! + تلاش برای فرهادی شدنِ یک حاتمیکیا!/ نگاهی به فیلمهای «هِناس» و «شب طلایی»
- ششمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یک عقبگرد بزرگ/ نگاهی به فیلم «هناس»
- پردیس احمدیه بازیگر سریال «نوبت لیلی» شد
- ادامه فیلمبرداری سریال «نوبت لیلی»/ معرفی عوامل
- رونمایی از مهدعلیا «جیران»/ مریلا زارعی در نقش مادر ناصرالدین شاه
- تصویربرداری سریال تاریخی-عاشقانه «جیران» ادامه دارد
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- «کارو» با بازی مریلا زارعی به نیمه راه رسید
- مریلا زارعی به “کارو” پیوست
- مریلا زارعی بازیگر «مانکن» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





