در اولین نشستهای جشنوارهی فیلم فجر که ۱۳ بهمن ماه در سالن برج میلاد برگزار شد، نشست فیلم «گیتا» با حضور عواملاش برگزار شد.
به گزارش سینماسینما،در این نشست، علاوه بر مریلا زراعی، کارگردان و تهیهکننده، نویسنده فیلمنامه و آهنگساز هم حضور داشتند.
کارگردان فیلم «گیتا» از کیفیت پخش این فیلم در اولین روز جشنواره فیلم فجر گلایه کرد و گفت: ای کاش به جای فیلمهایی که هنوز آماده نشدهاند، از میان فیلمهای آماده تعدادی را برای اکران در اولین روز جشنواره انتخاب میکردند.
مسعود مددی ادامه داد: هر چند میدانم مسئولان جشنواره چقدر زحمت میکشند اما انتظار داریم جشنواره فجر هر سال بهتر از سال قبل باشد.
وی اضافه کرد: گلایهای ندارم که فیلمام در اولین روز جشنواره اکران شده است اما فیلم ما آماده نبود و وقتی فیلمهای آماده داریم چرا نباید آن فیلمها در اولین روزهای جشنواره اکران شوند؟
مددی که فیلمش در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر اکران دارد، افزود: از بدشانسی من بود که این فیلم روز اول در کاخ جشنواره اکران شد و روز دوم هم، در پردیس ملت نمایش دارد. در حالی که ما تا آخرین لحظه مشغول آمادهسازی فیلم هستیم و بسیار اضطراب داشتیم و شرمنده تماشاگرانی شدیم که روز گذشته فیلم را با کیفیت پایینی در کاخ جشنواره دیدند.
این کارگردان که روز گذشته همزمان با پخش تیتراژ فیلمش درخواست میکرد تا تیتراژ قطع شود درباره این اقدام خود توضیح داد: وقتی مشکلات نمایش فیلم برطرف شد انتظار داشتم شرایط خوبی برای نمایش آن فراهم شود. اما در حالی که هنوز تماشاگران و عوامل فیلم وارد سالن نشده بودند، تیتراژ آن تمام شد، یعنی فیلم خیلی ناگهانی پخش شد. من هم نمیخواستم جلوی پخش آن را بگیرم بلکه درخواست داشتم اجازه دهند در سالن مستقر شویم و بعد فیلم را نمایش بدهند.
در همین رابطه مجید شیخ انصاری تهیهکننده این فیلم نیز در پاسخ به پرسشی که چرا رضایت داده فیلم «گیتا» با چنین کیفیت پایینی اکران شود، توضیح داد: جشنواره قایقی است که همه در آن هستیم و نمیتوانیم قسمت مربوط به خود را سوراخ کنیم.
وی اضافه کرد: ظاهرا دستگاهی که در برج میلاد برای پخش فیلمها وجود دارد متعلق به اینجا نیست و از بیرون آورده شده که ایرادی ندارد. اما این دستگاه در انتقال اطلاعات دچار مشکل میشود و به همین دلیل فیلم ما با کیفیت پایینی پخش شد.
این تهیهکننده سینما افزود: اگر میدانستیم چنین اتفاقی میافتد اجازه نمیدادیم فیلم نمایش داده شود، چون باید به مخاطب احترام گذاشت اما فکر کردیم درست نیست تماشاگری را که ۴۵ دقیقه منتظر نمایش فیلم بوده دست خالی بگذاریم.
مریلا زارعی در سخنانی مطرح کرد: نگاه و حس زنانه این فیلم، مرا به بازی کردن در آن ترغیب کرد و به لحاظ حسی،خیلی با فیلم درگیر شدم. به طوری که بعد از دو، سه ماه همچنان با آن درگیر بودم.
وی که امسال با سه فیلم «گیتا»، «بادیگارد» و «دختر» در جشنواره فجر حاضر است، افزود: خوشحالم در فیلم «گیتا» حس مادرانه را دارم، در فیلم «بادیگارد» نقش همسر را بازی میکنم و در فیلم «دختر» نقش خواهر را و این موضوع برایم چالشهای زیادی به همراه داشت.
بازیگر فیلم «گیتا» با ابراز خرسندی از همکاری با کارگردانهای فیلم اولی گفت: این همکاری برایم جذاب است چون برای بازیگر چالش به بار میآورد، البته سختیهای خاص خود را دارد.
در این نشست، میترا تیموریان نویسنده فیلمنامه و سعید شهرام آهنگساز آن نیز حضور داشتند و توضیحاتی را درباره همکاری خود با ساخت این فیلم ارائه کردند.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «گیتا» با حضور الهام حسامی به عنوان منتقد جلسه و محمود گبرلو به عنوان مجری برگزار شد.
حسامی «گیتا» را فیلمی تأثیرگذار و بکر دانست که شبیه هیچ فیلم خارجی دیگری نیست.
او در ادامه توضیح داد: یکی از نقاط ضعف این فیلم این است که موسیقی آن به خوبی با کل اثر آمیخته نشده است و در طراحی صحنه هم این مشکل وجود دارد.
بنابراین گزارش، این نشست که اولین نشست پرسش و پاسخ فیلمهای جشنواره امسال بود با ۳۰ دقیقه تأخیر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد و پیش از شروع جلسه و در حالی که مسئولان در حال آماده کردن سالن بودند، مریلا زارعی با لحنی طنزآمیز گفت: گویا اولین جلسه مطبوعاتی است.
این نشست در مقایسه با نشستهای سال گذشته که بلافاصله بعد از فیلمها برگزار میشد خلوتتر بود و فقط خبرنگاران رسانهها در آن حضور داشتند.
هر چند سالهای گذشته پرسشها به صورت مکتوب مطرح میشد اما امسال پرسشها با میکروفن بسیاری که در سالن قرار دارد به صورت شفاهی پرسیده میشود که به نظر میرسد اگر همین روند برای تمام فیلمها ادامه پیدا کند، ریتم برگزاری جلسات کندتر میشود.
اولین نشست خبری با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد و قرار است بین برگزاری نشستها چند دقیقه فاصله باشد تا خبرنگاران بتوانند گزارشهای خود را آماده کنند و سالن هم برای برگزاری نشست بعدی آماده شود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
- شب حسرت ابراهیم حاتمیکیا و حضور مسعود کیمیایی در موزه سینما
- روز ششم: سفارشی هم میسازی خوبش را بساز! + تلاش برای فرهادی شدنِ یک حاتمیکیا!/ نگاهی به فیلمهای «هِناس» و «شب طلایی»
- ششمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یک عقبگرد بزرگ/ نگاهی به فیلم «هناس»
- پردیس احمدیه بازیگر سریال «نوبت لیلی» شد
- ادامه فیلمبرداری سریال «نوبت لیلی»/ معرفی عوامل
- رونمایی از مهدعلیا «جیران»/ مریلا زارعی در نقش مادر ناصرالدین شاه
- تصویربرداری سریال تاریخی-عاشقانه «جیران» ادامه دارد
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- «کارو» با بازی مریلا زارعی به نیمه راه رسید
- مریلا زارعی به “کارو” پیوست
- مریلا زارعی بازیگر «مانکن» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»