نمایش ویژه و مهمانی فیلم “دوئت” با ادای دین به یدالله نجفی، صدابردار فقید سینمای ایران، برگزار شد.
فیلم “دوئت” به کارگردانی نوید دانش و تهیهکنندگی احسان رسول اف؛ روز جمعه ۹ بهمن ماه؛ در سینما فرهنگ با حضور عوامل برای اولین بار به نمایش درآمد.
پیش از آغاز نمایش فیلم احسان رسول اف به مهمانان خوشامد گفت و نوید دانش هم طی سخنانی با ابراز تأسف از درگذشت یدالله نجفی، صدابردار برجسته سینمای ایران، اولین نمایش فیلم “دوئت” را به این هنرمند فقید تقدیم کرد.
در مهمانی فیلم “دوئت” که در آستانهی آغاز جشنواره فیلم فجر برگزار شد؛ محمدعلی نجفی، سیف الله صمدیان، شهرداد روحانی، حسین محجوب، حبیب اسماعیلی، عباس یاری، محمدرضا فروتن، رامبد جوان، مانی حقیقی، مائده طهماسبی، محسن امیریوسفی، پیروز کلانتری، سعید عقیقی، مجید اسلامی، شهاب الدین طباطبایی، علی معلم، شهرام اخلاص پور، روح الله حجازی، اکتای براهنی، سجاد افشاریان، امیر عابدی و سحاب زری باف حضور داشتند.
دوئت اولین تجربهی سینمایی نوید دانش است که از حضور در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بازماند. نوید دانش پیشتر فیلم کوتاهی با همین عنوان کارگردانی کرده که در فستیوالهای بینالمللی ازجمله کن حضور داشته و موفق به دریافت جوایز مختلفی شده است.
هدیه تهرانی، علی مصفا، نگار جواهریان، مرتضی فرشباف، کاوه کاتب، پانته آ پناهیها و علیرضا آقاخانی از جمله بازیگران این فیلم هستند. مهسا طهماسبی و مهدخت مولایی نیز در کنار این گروه به ایفای نقش پرداختهاند.
دیگر عوامل فیلم “دوئت”عبارتنداز: نویسنده و کارگردان: نوید دانش، تهیهکننده: احسان رسول اف، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، تدوین: هایده صفییاری، موسیقی: پیمان یزدانیان، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، صدا بردار: وحید مقدسی، طراح چهرهپردازی: مهرداد میرکیانی، جلوههای ویژه بصری: جواد مطوری، طراح لباس: سارا سمیعی، مجری طرح و مدیر تولید: پیمان جعفری.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





