شرکت فیلمسازی برادران وارنر در همراهی با موج اعتراضات ضدنژادپرستی در جهان و فرانسه، اکران فیلم کلاسیک «بربادرفته» را در سینما رکس پاریس لغو کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی بربادرفته قرار بود به مناسبت بازگشایی سینماها در فرانسه پس از تعطیلی سه ماهه به دلیل شیوع کرونا، روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) در سینما رکس پاریس اکران شود. اما سینما رکس به عنوان بزرگترین سینمای فرانسه، در توییتی از لغو اکران این فیلم کلاسیک به درخواست شرکت آمریکایی برادران وارنر خبر داد.
فیلم حماسی- تاریخی بربادرفته که در سال ۱۹۳۹ با اقتباس از رمانی نوشته مارگارت میچل روی پرده سینماها رفت، مدتهاست به خاطر تصویری که از سیاهپوستان و بردهداری ارائه میدهد، در مظان انتقاد قرار دارد.
اوایل هفته گذشته سرویس آنلاین ارائه فیلم و سریال اچبیاو مکس در آمریکا از حذف موقت این اثر کلاسیک سینمای آمریکا از آرشیو فیلمهای خود خبر داد؛ اقدامی که در همراهی با پویش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد (Black Lives Matter)» در اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست پلیس آمریکا، انجام میشود.
اچ. بی. او مکس روز سهشنبه با انتشار بیانیهای اعلام کرد این اثر همراه با بحث و گفتوگویی درباره زمینه تاریخی فیلم و محکومیت تصاویر نژادپرستانه آن به این سرویس برخواهد گشت.
«بربادرفته محصولی از دوران خودش است که برخی تعصبات قومی و نژادی متاسفانه رایج در جامعه آمریکایی آن زمان را به تصویر میکشد. این تصویرسازیهای نژادپرستانه چه آن زمان و چه حالا اشتباه هستند و ما به این نتیجه رسیدیم که نگه داشتن این فیلم در آرشیو، بدون ارائه توضیح و محکومتی، غیرمسئولانه خواهد بود.»
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استیون سودربرگ فیلم جدیدش را با بازی زویی کرواتیس میسازد
- دنزل واشینگتن و رامی مالک با «چیزهای کوچک» گیشه را گرفتند
- برشهای کوتاه/ برشی از نقشآفرینی کلارک گیبل در بر باد رفته
- تجسم زنده بهشت موعودِ دوران ویکتوریایی/ درباره اولیویا دی هاویلند
- افزودن توضیحات هشداردهنده به فیلم مل بروکس در HBO/ «زینهای شعلهور» به سرنوشت «برباد رفته» دچار شد
- وداع با آخرین بازمانده/ اولیویا دی هاویلند درگذشت
- حذف صحنههای حاوی نژادپرستی در سریالها
- تقاضا برای تغییر نام فرودگاه جان وین/ محکوم کردن اظهارات نژادپرستانه ستاره فیلمهای فورد
- «بر باد رفته» با توضیحاتی درباره «انکار شدن ترسهای بردهداری» بازگشت
- پس از حذف از اچ بی او؛ «بر باد رفته» پرفروشترین فیلم آمازون شد
- عکسی که رضا میرکریمی منتشر کرد/ سفید پوستان و سیاهپوستان آمریکا، در قاب مارگارت وایت
- بازیگر هالیوودی در تجمع همبستگی با سیاهان: امسال رای دادن بسیار مهم است!
- پشت پرده انتخاب بازیگران «چهار شگفت انگیز»/ درهای بسته استودیو بر بازیگر زن سیاهپوست
- بازیگر هالیوودی در مسیر سیاست/ احتمال به هم ریختن معادلات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
- اثر جدید «بنکسی» در اعتراض به رفتار پلیس با سیاهپوستان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





