شهر نیویورک دیشب شاهد نخستین اکران جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ با حضور عوامل سازنده آن بود.
به گزارش سینماسینما، جدیدترین فیلم اسپیلبرگ با عنوان «پست» یکشنبه شب برای نخستین بار در نیویورک اکران و پنلی با حضور تام هنکس، مریل استریپ، باب اودنکریک و متیو رییس در حاشیه آن برگزار شد.
این فیلم درامی درباره روزنامه واشنگتن پست از کمپانی فاکس است که تلاشهای کاترین گراهام با بازی استریپ را در نقش ناشر آن تصویر میکند. بن بردلی با بازی تام هنکس سردبیر این روزنامه است که اسناد پنتاگون را منتشر میکند و این در حالی است که با این کار با خطر تعطیلی روبهرو هستند. این اسناد درباره جنگ ویتنام و اسرار دولتی است.
در این فیلم که به نورا افرون فقید پیشکش شده، آلیسون بری، کری کان، دیوید کراس، تریسی لتس، سارا پالسون ، جسی پلمانس ، مایکل اشتولبارگ و بردلی ویتفورد نقشآفرینی کردهاند.
در پنلی که برگزار شد اسپیلبرگ درباره سرعت ساخته شدن این فیلم صحبت کرد و این که چگونه ظرف ۹ ماه گروه گرد آمد.
وی گفت: در حالی این فیلم را ساختم که داشتم برای فیلم دیگری برای کمپانی برادران وارنر کار میکردم. اشاره او به فیلم «بازیکن آماده شماره یک» بود که اکنون دو سال و نیم است در دست تهیه است و جاش سینگر نویسنده «مرکز توجه» فیلمنامهاش را بازنویسی کرد.
اسپیلبرگ افزود: مثل این بود که این کار باید فوری انجام میشد و کسی این وسط بود که نمیتوانست انتظار دو، سه ساله را تاب بیاورد. وی در ادامه اظهار کرد:این داستانی بود که فکر میکردم لازم است امروز گفته شود.
هنکس نیز از دیدار پیشینش با بردلی و گراهام حرف زد و روند انتشار این روزنامه را تحسین کرد. وی گفت: ببینید چقدر انتشار یک روزنامه سخت است، این ترتیب آدم را شگفتزده میکند. چطور آنها همه چیز را هر روز صبح شروع میکنند و همه چیز باید در کنار هم پیش برود و چقدر خلق مطالب هزینه بر است تا خبر تولید شود و تازه به اتاقی برسد که باید از نظر فیزیکی کارهای خلق روزنامه انجام شود.
مریل استریپ نیز که سال ۲۰۱۷ را با سخنرانی خود درباره اهمیت روزنامهنگاری در مراسم جایزه گلدن گلوب شروع کرده بود درباره ایفای نقش گراهام به عنوان نخستین زن ناشر یک روزنامه اصلی آمریکایی صحبت کرد. در این فیلم روند موفقیت گراهام در دنیای مردانه تصویر شده است. وی همچنین از رابطه گراهام و بردلی به عنوان یک دوستی عمیق که شبیه یک رابطه خانوادگی بود یاد کرد.
در این نشست ریِیس که در نقش دانیل السبرگ منبع کسب اسناد پنتاگون بازی کرده و نیز اودنکرک که نقش معاون سردبیر پست را بازی کرده، درباره شخصیتهای خود صحبت کردند.
افرون روز ۲۶ ژوئن ۲۰۱۲ بر اثر ذاتالریه درگذشت. او سال ۱۹۹۰ برای نوشتن بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای فیلم «وقتی هری سالی را دید» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. از دیگر فیلمهای به یادماندنی او میتوان از «بیخواب در سیاتل»، «شما نامه دارید» و «جولی و جولیا» یاد کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- «اینجا»؛ سفری خلاقانه در زمان و مکان
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- یاران «فارست گامپ» برمیگردند/ اکران «اینجا» رابرت زمکیس در پاییز
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





