تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۴:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93721
 
مراسم آئین دیدار فیلم مستند «فرشاد آقای گل» به کارگردانی جعفر صادقی روز ‍‌چهارشنبه هفدهم مرداد در ساعت ۱۹ در موزه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش سینماسینما ،در این مراسم که با حضور عوامل فیلم و اهالی رسانه برگزار می‌شود ابتدا پوستر این فیلم امضا شده و پس از برپایی آیین افتتاحیه، فیلم « فرشاد آقای گل » به نمایش درمی‌آید.

این فیلم اولین تجربه جعفر صادقی در مقام فیلم‌ساز است. در خلاصه داستان آن آمده است: «عکاسی علاقه‌مند به فوتبال به مرور شیفته هنرنماییِ پسرکی با استعداد به نامِ فرشاد پیوس می‌شود. از دریچه نگاه این عکاس سفری به دلِ تاریخ با تصاویری بدیع و دیده نشده خواهیم داشت و  با حضور ستارگان تاریخ‌فوتبال ایران مروری می‌کنیم بر زندگی بهترین گل‌زن تاریخِ فوتبال باشگاهی ایران و هنرنمایی کسی که عناوینِ آقای گلی را یکی پس از دیگری به تصاحب در می‌آورد.»

 

جعفر صادقی در یادداشت خود درباره این فیلم نوشته است: «نسلی که آوازه‌اش گوش‌مان را پر کرده است را این بار به نظاره بنشینیم؛ روزهایی آمیخته از عشق و حسرت، روزهایی پر از خاطراتِ فراموش نشدنی، خاطراتی از جنسِ فوتبال… در پس روزهای آغشته به رنگِ جنگ، ستاره ای سوسو می‌زند و نورش چشمانِ همه را خیره می‌کند، ستاره‌ای که آقای گل نامیدند و هنوز آقای گل صدایش می‌زنند. آوازه عشق بازیِ فرشاد با تور دروازه ها افسانه‌ای شد که وردِ زبان پیر و جوان بود و امروز رنگ و لعابش کماکان چشم‌نواز است.»

در این فیلم علی پروین، علی دایی، عادل فردوسی‌پور، امیر قلعه‌نویی، محمد مایلی‌کهن، محمد پنجعلی، ناصر محمدخانی، ناصر ابراهیمی، محسن عاشوری مرتضی کرمانی مقدم، مرتضی فنونی‌زاده بیژن طاهری، بهزاد غلامپور، جمشید شاه محمدی محمدحسن انصاریفر، رحیم یوسفی، حمیدرضا صدر، امیر حاج رضایی، اردشیر لارودی، رضا حسن‌زاده و فرشاد پیوس حضور دارند.

«فرشاد آقای گل»/کارگردان،نویسنده،تدوین‌گر و تهیه‌کننده:جعفر صادقی- مدیر تصویربرداری: حمیدرضا کیوانفر- تصویربرداران: حمیدرضا کیوانفر، مسعود طهماسبی-موسیقی: امیر شمس- اصلاح رنگ و نور: بهرام عظیمی- صدابردار: رضا عزیزی- گرافیک: سید عمران ابطحی

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها