پنجاه و دومین جشنواره بینالمللی فیلم هند (گوا) میزبان ۸ فیلم و یک داور از سینمای ایران خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، پنجاه و دومین جشنواره فیلم هند (گوا) که از قدیمیترین جشنوارههای سینمایی در آسیاست از امروز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) کار خود را آغاز می کند و در طول ۸ روز برگزاری تا ۲۸ نوامبر (۷ آذر) در مجموع میزبان ۶۲۴ فیلم از ۹۵ کشور جهان خواهد بود.
فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ جشنواره کن و نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۲ فیلم اختتامیه جشنواره فیلم هند (گوا) خواهد بود و در کنار آن فیلم سینمایی «غیبت» ساخته علی مصفا محصول مشترک ایران، چک و اسلواکی، «پدران» ساخته سالم صلواتی و «خورشید آن ماه» به کارگردانی ستاره اسکندری در بخش پانورامای جهان، «کشتن خواجه» ساخته عبد آبست در بخش مدال یونسکو گاندی، «مامان» به کارگردانی آرش انیسی در بخش رقابتی فیلمهای اول و «روسری آبی» ساخته رخشان بنیاعتماد نیز در بخش آثار داوران این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته خواهد شد.
امسال رخشان بنی اعتماد سینماگر ایرانی به عنوان رئیس هیات داوران به همراه «استفن وولی» تهیه کننده و کارگردان بریتانیایی، «کایرو گوئرا» کارگردان و فیلمنامه نویس اهل کشور کلمبیا، «ویموکی جایاسوندارا» فیلمساز و منتقد اهل سریلانکا و «نیلا مادهاب پاندا» تهیه کننده و کارگردان هندی، فیلمهای بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی را داوری میکنند.
جشنواره بین المللی هند که یکی از پانزده رویداد رقابتی تقویم فیاپف (فدراسیون انجمن بین المللی تهیهکنندگان) است که از آنها به عنوان جشنواره های الف یاد می کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- دومین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- ورنر هرتزوگ به «قهرمان» اصغر فرهادی جایزه میدهد
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- گفتگوی سایت جشنواره کن با اصغر فرهادی/ من عاشق داستانم تا سینما
- اصغر فرهادی از پرونده قضایی فیلم «قهرمان» گفت/ یک اتفاق واقعی، در انحصار و مالکیت کسی نیست
- درباره جنجالهای اخیر پرونده حقوقی فیلم قهرمان/یادداشتی از مهرزاد دانش
- تهیهکننده «قهرمان»: به فرهادی اعتماد مطلق دارم/ جز نقطه شروع، فرهادی خالق داستان است
- بیانیه وکیل اصغر فرهادی درباره پرونده حقوقی فیلم «قهرمان»/ برای دو مورد از سه شکایت، قرار منع تعقیب صادر شد
- سینماسینما/ هالیوود ریپورتر خبر داد؛ تبرئه آزاده مسیحزاده از اتهام افترا
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- «قهرمان»؛ چهرهی بخش آسیبپذیر و تنهای ما/ نگاه روانکاوانه به آخرین فیلم فرهادی
- فرهنگ و رسانه/ نگاهی به فیلم «قهرمان»
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





