پنجاه و دومین جشنواره بینالمللی فیلم هند (گوا) میزبان ۸ فیلم و یک داور از سینمای ایران خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، پنجاه و دومین جشنواره فیلم هند (گوا) که از قدیمیترین جشنوارههای سینمایی در آسیاست از امروز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) کار خود را آغاز می کند و در طول ۸ روز برگزاری تا ۲۸ نوامبر (۷ آذر) در مجموع میزبان ۶۲۴ فیلم از ۹۵ کشور جهان خواهد بود.
فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ جشنواره کن و نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۲ فیلم اختتامیه جشنواره فیلم هند (گوا) خواهد بود و در کنار آن فیلم سینمایی «غیبت» ساخته علی مصفا محصول مشترک ایران، چک و اسلواکی، «پدران» ساخته سالم صلواتی و «خورشید آن ماه» به کارگردانی ستاره اسکندری در بخش پانورامای جهان، «کشتن خواجه» ساخته عبد آبست در بخش مدال یونسکو گاندی، «مامان» به کارگردانی آرش انیسی در بخش رقابتی فیلمهای اول و «روسری آبی» ساخته رخشان بنیاعتماد نیز در بخش آثار داوران این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته خواهد شد.
امسال رخشان بنی اعتماد سینماگر ایرانی به عنوان رئیس هیات داوران به همراه «استفن وولی» تهیه کننده و کارگردان بریتانیایی، «کایرو گوئرا» کارگردان و فیلمنامه نویس اهل کشور کلمبیا، «ویموکی جایاسوندارا» فیلمساز و منتقد اهل سریلانکا و «نیلا مادهاب پاندا» تهیه کننده و کارگردان هندی، فیلمهای بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی را داوری میکنند.
جشنواره بین المللی هند که یکی از پانزده رویداد رقابتی تقویم فیاپف (فدراسیون انجمن بین المللی تهیهکنندگان) است که از آنها به عنوان جشنواره های الف یاد می کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- دومین حضور جهانی فیلم مجید توکلی؛ «عزیز» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- ورنر هرتزوگ به «قهرمان» اصغر فرهادی جایزه میدهد
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- گفتگوی سایت جشنواره کن با اصغر فرهادی/ من عاشق داستانم تا سینما
- اصغر فرهادی از پرونده قضایی فیلم «قهرمان» گفت/ یک اتفاق واقعی، در انحصار و مالکیت کسی نیست
- درباره جنجالهای اخیر پرونده حقوقی فیلم قهرمان/یادداشتی از مهرزاد دانش
- تهیهکننده «قهرمان»: به فرهادی اعتماد مطلق دارم/ جز نقطه شروع، فرهادی خالق داستان است
- بیانیه وکیل اصغر فرهادی درباره پرونده حقوقی فیلم «قهرمان»/ برای دو مورد از سه شکایت، قرار منع تعقیب صادر شد
- سینماسینما/ هالیوود ریپورتر خبر داد؛ تبرئه آزاده مسیحزاده از اتهام افترا
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- «قهرمان»؛ چهرهی بخش آسیبپذیر و تنهای ما/ نگاه روانکاوانه به آخرین فیلم فرهادی
- فرهنگ و رسانه/ نگاهی به فیلم «قهرمان»
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





