حجتالله ایوبی با انتقاد از نحوه برخورد صداوسیما با سینما، از مجلس خواست در این خصوص ورود کند تا مطالبات و وظایف طرفین شفافسازی شود.
به گزارش سینماسینما، حجتالله ایوبی درباره ضرورت ایجاد راهکاری برای بهتر شدن رابطه صداوسیما با سینماگران و تبلیغ فیلمهای سینمایی از طریق رسانه ملی، گفت: از نمایندگان مجلس انتظار میرود در این خصوص به سازمان سینمایی و سینماگران یاری رسانند؛ درواقع این موضوع یکی از اصلیترین مطالبات سینماگران از مجلس محسوب میشود، چراکه حدود ۴ سال به زبانهای مختلف -مکتوب و شفاهی- با مسئولان رسانه ملی درباره تبلیغ مناسب فیلمهای سینمایی مکاتبه کردهایم، اما هنوز نتیجهای حاصل نشده است.
خصومت رسانه ملی با سینما در ایام جشنواره فیلم فجر بیشتر نمایان شد
رئیس سازمان سینمایی با ابراز امیدواری از اینکه سینما و تلویزیون با هدف پیشرفت امور فرهنگی در کنار هم قرار گیرند با تاسف از اینکه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده، افزود: متاسفانه خصومت رسانه ملی با سینما در برخی از برنامههای تلویزیونی در ایام جشنواره بیشتر نمایان شد و موجبات ناراحتی هنرمندان را فراهم کرد.
باید منشوری میان سینما و تلویزیون امضا شود
وی افزود: امیدواریم رسانه ملی ایران نیز مانند همتایان خود در کشورهای صاحب سینما، به تعهدات خود در قبال سینما عمل کند؛ البته باید “منشوری” میان سینما و تلویزیون همچون جهان پیشرفته امضا شود و در این منشور مطالبات و وظایف طرفین شفافسازی شود.
کدام یک از ادعاهای افخمی و فراستی درباره جشنواره درست از آب درآمد؟
ایوبی در گفتگو با “خبرگزاری خانه ملت” درباره ادعای یک منتقد سینما مبنی بر اینکه انتقادهای او و مجری برنامه هفت رای داوران جشنواره فیلم فجر را تغییر داده و این به معنای زیرسوال بردن استقلال و اعتبار جشنواره است، گفت: باید پرسید کدام یک از ادعای آقایان افخمی و فراستی در رابطه با جشنواره درست از آب درآمد که این ادعایشان درست باشد تا بشود به آن استناد کرد؟
انصراف برخی نامزدهای جشنواره فجر، غیرحرفهای بود
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سطح داوران بسیار بالاتر از این است که بخواهند تحت تاثیر صحبتهای این آقایان قرار بگیرند و برای اثبات آزادگی داوران همین بس که انصراف غیرحرفهای و ناشیانه برخی از نامزدها از ادامه مسابقه، هیچ تاثیری بر رای داوران نگذاشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- چه بودیم و چه شد!
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار شد؛ کسی که دنبال نام و نان نبود/ نگذارید انسانهای خدوم خانهنشین شوند
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- یاد عباس کیارستمی افتادم که میگفت خدا کند میرکریمی، همان سیدرضای کودک و سرباز بماند
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





