بابک کریمی بازیگر سینما، نمایش «الویرا ۲۰۲۰» را با موضوع «بازیگری» در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه میبرد.
به گزارش سینماسینما، بابک کریمی فارغالتحصیل انستیتو روسلینی در رم، مدرس مونتاژ در آکادمی بینالمللی هنرهای بصری آکوتیلا است. وی به عنوان بازیگر سینما در فیلمهایی چون «جدایی نادر از سیمین»، «گذشته» و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، «ماهی و گربه» شهرام مکری، «هیچ کجا، هیچ کس» ابراهیم شیبانی، «مرگ ماهی» روحالله حجازی و «خانه دختر» شهرام شاه حسینی به ایفای نقش پرداخته است.
وی به همراه گروه بازیگران نمایش «جدایی نادر از سیمین»، جایزه گروهی بازیگران جشنواره فیلم برلین را نیز دریافت کرده است.
کریمی در سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر نیز با فیلم «سینما شهر قصه» حضور داشت که برای ایفای نقش در این فیلم نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل شد.
کریمی که قصد دارد در تجربهای جدید، در مقام کارگردان و بازیگر تئاتر، نمایش «الویرا ۲۰۲۰» را روی صحنه ببرد، درباره این اثر نمایشی گفت: نمایش «الویرا ۲۰۲۰» اثری است در ستایش هنر بازیگری و در رابطه با استادی است که در تمرین تئاتر تمام نکات و ویژگیهای بازیگری سینما و تئاتر را به شاگردش منتقل میکند.

وی ادامه داد: «الویرا ۲۰۲۰» اثر مطرحی است که در دنیا اجرا میشود. این متن برگرفته از ۷ جلسه تمرین لوئی ژووه کارگردان مطرح فرانسوی در سال ۱۹۴۰ میلادی است که توسط منشی او مکتوب شده است.
کریمی درباره دغدغه انتخاب این متن برای اجرا در تئاتر، تأکید کرد: سوءتفاهمهایی در رابطه با بازیگری شکل گرفته و هر کسی گمان میکند چهره خوبی دارد یا به خوبی فریاد میزند یا گریه میکند، بازیگر است، در حالی که بازیگری هنر انتقال احساس است. از همین رو نمایش «الویرا ۲۰۲۰» را برای اجرا در این مقطع زمانی انتخاب کردم.
این نمایش با حضور بابک کریمی، مهدخت مولایی، آریا تقیپوریان و علیرضا مجیدی روی صحنه میرود.
«الویرا ۲۰۲۰» از روز یکشنبه ۲۷ بهمن، اجرای عمومی خود را در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر آغاز میکند.
عکس از شاهین آزما است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از ۶ سال؛ عباس غفاری با «روال عادی» به تئاتر شهر میآید
- کوروش سلیمانی هدایت مجموعه تئاتر شهر را به عهده گرفت
- اولین اجرای «آداب شکار روباه» رایگان روی صحنه میرود
- «آداب شکار روباه» به تهیه کنندگی سجاد افشاریان روی صحنه میرود
- فرهاد آییش «ونگوگ» میشود
- خبرهایی از «جزیره آزاد» و «ذرات آشوب»
- با حکم معاون هنری؛ سرپرستان اداره کل هنرهای نمایشی و تئاترشهر منصوب شدند
- «چاپلین» روی صحنه سالن اصلی تئاترشهر میرود
- چهار بازیگر به «گالیله» پیوستند
- ماجرای بازیگری که در انتظار نوید محمدزاده بود؛ «من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت
- کلنگ اجرای حریم تئاتر شهر زده شد
- اعلام آمار تماشاگران سالنهای تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج
- امیر مهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی به تئاتر شهر میآیند
- اکران «شهر خاموش» در سینماهای فرانسه
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک کریمی/ همانهایی که امروز سنتی هستند در جوانی سنتشکن بودند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





