سینماسینما ، علی پاکزاد – باران کوثری بازیگر سینما معتقد است جشنواره جهانی میتواند سطح سینمای ایران را ارتقا دهد٬،زیرا در جریان این رویداد سینمایی، مهمانهای خارجی میتوانند با سینماگران ایرانی به خوبی تعامل داشته باشند.
به گزارش سینماسینما٬ باران کوثری بازیگر فیلم «سد معبر» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حاضر شد. او درباره بزرگداشت عباس کیارستمی به موضوعاتی اشاره کرد.
بازیگر فیلم «خون بازی» گفت: «اگر کمی عادلانه به جشنواره جهانی فجر نگاه کنیم به خوبی متوجه میشویم برگزاری آن به نفع همه خانواده سینما و جامعه است. یکی از نکاتی که در این جشنواره جلب توجه میکند٬،حضور مهمانان خارجی است که سینما را میشناسند و در آن فعالیت دارند. به بهانه سینما و جشنواره می توانیم با افراد زیادی از سراسر دنیا تعامل داشته باشیم. شاید هیچ چیز مانند سینما نتواند چنین تعاملی را به وجود آورد.»
باران کوثری درباره مستقل بودن جشنواره جهانی فجر گفت: «قطعا جدایی جشنواره جهانی از بخش ملی بسیار حرفهای بوده است. خیلی قبلتر باید این اتفاق رخ میداد. اکنون جشنواره جهانی در حال حرفهای شدن است. سالها قبل بخش جهانی جشنواره فجر به خوبی دیده نمیشد و فقط عدهای از مهمانان خارجی را دعوت میکردیم و برای آنها هم یک خاطره خوب از ایران میماند. اما اکنون باید با سینمای ایران در تعامل باشند و در برنامههایی حضور داشته باشند که به نفع سینمای دو طرف است. اکنون ما با برگزاری جشنوار جهانی دستاوردهای مهمی را کسب خواهیم کرد.»
او ادامه داد: «کسانی میتوانند جشنوارهای همانند جشنواره جهانی را اداره کنند که با سینما و فضای آن به خوبی آشنا باشند. آقای میرکریمی انتخاب درستی برای دبیری جشنوارهاند. امیدوارم که این کار را ادامه دهند. البته پذیرفتن این مسئولیت در این شرایط نیز بسیار مشکل بوده است. اکنون ما میتوانیم مهمانهایی را به یک جشنواره جهانی واقعی دعوت کنیم. مهمانان ما به خوبی میتوانند از ایران دیدن کنند و فیلمهایی را ببینند که شاید در جشنوارههای دیگر این امکان را نداشته باشند.»
کوثری درباره بزرگداشت عباس کیارستمی در جشنواره جهانی فجر گفت: «عباس کیارستمی فقط متعلق به سینمای ایران نبود، بلکه نوع نگاهش در تمامی حوزهها با تمامی انسانهای کره زمین متفاوت بود. تا به امروز بزرگداشت قابل تاملی برای آقای کیارستمی برگزار نشده بود و خوشحالم که جشنواره جهانی توانست بزرگداشت قابل قبولی برگزار کند و مهمترین موضوع این است که تمام کسانی که در جشنواره جهانی حضور دارند و کار میکنند از خود سینما هستند. برای همین هم نکوداشت مناسبی برای آقای کیارستمی برگزار کردند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





