اتحادیه تهیهکنندگان سینما تاکید کرد، با توجه به اینکه دولتها مسئولیت احترام به امضای دولتهای قبل را دارند، بازبینی فیلمهای دارای پروانه نمایش باید متوقف شود.
به گزارش سینماسینما، در ادامه واکنشهای صنفی در حمایت از داریوش مهرجویی، اتحادیه تهیهکنندگان نیز بیانیهای را با حمایت از هر اقدام حقطلبی این فیلمساز منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: «سینمای ایران با ابراز تاسف شدید از شرایط ناعادلانه بوجود آمده برای فیلم سینمایی «لامینور» استاد مهرجویی از هر گونه اقدام حقطلبانه ایشان حمایت کرده و به آن اقتدا میکند.
اتحادیه تهیهکنندگان بسیار متاسف است که در اقدامی فراقانونی و خلاف عرف، مسئولان سینمایی با فیلمی که پروانه نمایش سفید از شورای قانونی قبل دریافت کرده و براساس ماده ۲۲ آیین نامه شورای صنفی نمایش سال ۱۴۰۰ که تصویب دولتی دارد و میتواند اکران شود، این گونه برخورد نمایند.
اتحادیه و تمام آحاد تشکلهای زیر مجموعهاش اعتقاد راسخ دارند که با توجه به اینکه دولتها مسئولیت احترام به امضای دولتهای قبل را دارند پروانه نمایش صادر شده شورای قبل باید پذیرفته و بازبینی فیلمهای دارای پروانه نمایش متوقف شود، مضاف برآنکه شأن و اعتبار و جایگاه استاد مهرجویی در سینمای ایران ورای همه این مناسبات است.
اتحادیه اعلام میکند که تنها راه غلبه بر بحران بوجود آمده احترام و اجابت کامل به خواست استاد است که تماما مورد حمایت است.»
در روز گذشته انجمن تهیه کننده – کارگردانان و کانون کارگردانان نیز در بیانیههایی جداگانه به حاشیههای پیش آمده بر سر فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی اعتراض کردند. پیشتر خود مهرجویی در ویدیویی پروانه نمایش فیلم خود را نشان داد و گله کرد از اینکه گفته میشود این پروانه اعتبار ندارد. او اعلام کرد که مقابل وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد.
در این مورد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرده که «لامینور» نه توقیف است و نه مشکلی برای دریافت پروانه نمایش دارد. فقط برای اکران نوروز انتخاب نشده است. این در حالی است که این فیلم همراه با «علفزار» در فهرست پیشنهادی شورای صنفی نمایش برای اکران نوروزی بودند و سازندگان آن هم تاکید دارند که اگر مشکلی وجود ندارد، پس از چند بار بازبینی پروانه نمایش فیلم را صادر کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- به یاد دو استاد موج نو سینمای ایران؛ آرامش در درود بیکران
- با موافقت شورای بازبینی فیلمهای سینمایی؛ چهار فیلم پروانه نمایش گرفتند
- از خانه تا شهر؛ تداوم فلسفهی زیستن در سینمای مهرجویی
- صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- اولیای دم مرحوم مهرجویی و محمدیفر از حکم قصاص گذشت کردند
- پاسخ امیر اثباتی به نامه مسعود امینی تیرانی؛ وظیفه خانه سینما «ایستادن» در یک سمت نیست/ «حرکتِ جدی» برای تغییر به نفع همه سینماگران است!
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
- نامه سرگشادهی امیر اثباتی به خانه سینما؛ مطالبهی حذف مجوزهای ساخت و نمایش فیلم، وظیفهی خانه سینماست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





