به تازگی محمد علی نجفی در بخشهایی از گفت وگوی خود با تسنیم روایت جالبی از برخورد خلخالی با او به خاطر فیلم قیصر را بازگو کرده است .
به گزارش سینماسینما ،اما شاید خیلی ها کنجکاو باشند روایت خلخالی از فیلم قیصر چگونه بوده است ؟
روز چهارشنبه چهارم تیر ۱۳۵۹، روزنامه صبح آزادگان خبر از دیدار آیتالله خلخالی از بنیاد هنری مستضعفان داد.(سایت انتخاب سوم تیر۹۹) ماجرا از این قرار بود که این بنیاد فیلمی حدودا دو دقیقهای از تخریب قبر رضاشاه توسط صادق خلخالی تهیه، و از او برای تماشا و اجازی نمایش آن دعوت کرده بود.
خلخالی به مقر بنیاد رفت و پس از تماشای فیلم و تایید آن برای پخش، به تماشای فیلم قیصر هم نشست. گفتنی است، نمایش «قیصر» آن موقع مسئلهساز شده بود و سینماهای نمایشدهنده مجبور به توقف اکران آن شده بودند. خلخالی پس از تماشای فیلم قیصر دیدگاههای خود را به این شرح بیان کرد:
من بعد از دیدن فیلم قیصر متوجه شدم که دستهای بزرگی برای از بین بردن اخلاق و معنویات اسلامی در کار است که به وسیله سینماها ترویج میشود و مقامات مسئول نسبت به این امر یا در خواباند یا عملا این آتش شهوت را دامن میزنند. در جمهوری اسلامی باید همه سعی کنیم که اصول اسلام را پیاده کنیم نه اینکه میگساری و فحشا و قماربازی و خلاصه همان کارهای رژیم سابق که میخواست مردم را به لاطائلات دلخوش کند و سوار بر خرد مراد شود. ما باید خیلی بیدار باشیم.
ضدانقلاب در همه جا توطئه میکند؛ وقتی که بساط هروئینفروشی و فساد آنها را از جمشید جمع میکنیم میبینیم که از هتل هایت و آریا شرایتون و اوین سر در میآورند، وقتی در آنجا آنان را تحت فشار قرار میدهیم، میبینیم در سینماها سبز شدهاند و بعد ما را تهدید میکنند که سینماها را تعطیل میکنند.
من عقیدهام این است که اگر همه سینماها هم تعطیل شوند نباید فیلم قیصر (و امثال اینها) را به نمایش گذاشت. این فرهنگ و هنر باید تصفیه بشود و افراد ضدانقلاب و خودکامه از آنجا بیرون بروند و احیانا اگر همه افراد آن مروج فساد هستند باید در اسرع وقت آن مکان را تعطیل کرد. ما نمیتوانیم نظارهگر ترویج بیبندوباری در همه شئونات کشور باشیم و دست روی دست بگذاریم. همانطور که با مواد مخدر و ضدانقلاب مبارزه کردیم با این مفسدین نیز مبارزه خواهیم کرد و پروانه نمایش این فیلم اگر از طرف محمدعلی نجفی است موضع ضدانقلابی این فرد را مشخص میکند، باید آقای نجفی توضیح بدهد که این چه مسخرهبازی است که به دست ایشان انجام میشود؟! مگر میخواهند دوباره اشرفها را بازگردانند؟ و یا گوگوشها را بازگردانند که برای ما ترانه بخوانند؟ اگر طالب این معنا هستند با شهامت این مطلب را اعلام کنند تا ملت مسلمان ایران تکلیف خود را با این خودکامهها روشن کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- بهمناسبت سالمرگ بهمن مفید/ جاهل جاودانه سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





