
سینماسینما، سام بهشتی- عباس رافعی، کارگردان سینما از نگارش نهایی و بازنویسی فیلم تازه اش خبرداد و میخواهد ساخته آخرش را دوباره راهی اکران کند.
رافعی درباره آخرین وضعیت فیلمنامه پروژه سینمایی «کافه پولونیا» به سینما سینما گفت: بعد از چند مرحله نگارش و بازنویسی نهایی، روز گذشته ۹ خردادماه بازنویسی نهایی فیلمنامه به پایان رسید و درهفته جاری با مسعود ردایی تهیه کننده فیلم و طرف های لهستانی که قرار است در این پروژه مشارکت داشته باشند، جلسهای خواهیم داشت تا سرنوشت تولید این فیلم نهایی شود و به یک وحدت موضوع برسیم.
وی ادامه داد: فیلمنامه «کافه پولونیا» نسبت به کارهای دیگرم، متفاوت تر است و با وسواس بیشتری نسبت به آن اقدام کردم تا خروجی آن یک اثر آبرومندی شود. فیلمنامه پیچدگی های خاصی ندارد اما چون بخشی از فیلمبرداری در کشور لهستان خواهد بود و یک پروژه مشترک محسوب می شود باید در جزئیات آن دقت بیشتری شود.
کارگردان فیلم «کیمیا و خاک» درباره قصه این فیلمنامه، عنوان کرد: «کافه پولونیا» قصه ای معاصر دارد اما در طول ماجرا با فلاش بک هایی مواجه می شویم که تم قصه عاشقانه خواهد شد. در خیابان امیر آباد تهران، خانه ای وجود دارد که پر از قصه است، یک گروه تحقق و تفحص بر حسب یک اتفاق در این خانه دست به تجسس می زنند و بعد از جستجوی های فراوان به اسلحه، عتیقه و دو جنازه می رسند که بعد از گذشت سال های متوالی، استخوان های آن ها باقی مانده است. این استخوان ها مربوط به جنازه مادر و دختری لهستانی است که در طول جنگ جهانی دوم مسیرشان به ایران افتاده و قصه مربوط به آن ها است.
وی در پاسخ به این سوال که چه بازیگرانی در این فیلم به ایفای نقش میپردازند، عنوان کرد: هنوز با بازیگران ایرانی وارد مذاکره نشدیم چون بازیگر های اصلی این فیلم، یک مادر و دختر لهستانی هستند و بخش های اصلی این فیلم در این کشور فیلمبرداری میشود، به دنبال بازیگران لهستانی هستم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم. پروژه بازیگر ایرانی هم خواهد داشت که هنوز با کسی وارد مذاکره نشده ایم.
کارگردان فیلم «تولد یک پروانه» درباره این موضوع که چرا، ساخته آخرش با عنوان «فصل فراموشی فریبا» بعد از اکران و حضور در جشنواره های مختلف جهانی راهی شبکخ نمایش خانگی نشده است، توضیح داد: بعد از این که فیلم در جشنواره های مختلف جهانی چرخید و مورد توجه قرار گرفت، تصمیم گرفتم که فیلم را دوباره اکران کنم و با چند سینما دار هم صحبت کردم که این کار را در شهرستان ها هم انجام دهم. فیلم من پروانه نمایش دارد و در زمان اکران بیشترین ظلم را به من کردند. میخواهم نسخه اصلی فیلم «فصل فراموشی فریبا» را در یک سالن سینما در تهران و یک سینما در شیراز اکران کنم.
«فصل فراموشی فریبا» آخرین ساخته عباس رافعی است که به دلیل مضمون اش از سوی حوزه هنری تحریم شد اما در جشنواره های مختلف آمریکایی و اروپایی جوایز مختلفی را کسب کرد و از سیاره بیات بازیگر اصلی این فیلم تقدیر به عمل آمد و حتی جوایز مختلفی را دریافت کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غیبتِ موجّه»؛ در انتهای کوچهی بُنبست!
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتقاد رافعی از شوراهای پروانه ساخت و نمایش/ بحث خودی و غیرخودی در سینما به راه افتاده است
- «غیبت موجه» در مرحله صداگذاری ساخت موسیقی
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با عباس رافعی
- تینا آخوندتبار در «بیفروغ» بازی میکند
- گلایه عباس رافعی از تجمع فیلمها در صف اکران/ هر زمان فرصت شد «بهت» را اکران میکنیم
- نمایش «بهت» در جشنوارههای خارجی/ اکران بعد از جام جهانی
- صدور مجوز نمایش برای سه فیلم
- «بهت» با بازی مهتاب کرامتی در راه جشنواره فیلم فجر
- روایت مدرن از «گاو» مهرجویی/ مش حسن را چه کسی بازی میکند؟ + تصویر
- مدیر جشنواره «یونیورسال» آمریکا به ایران آمد
- چرا در اربعین برنامههای تکراری پخش میشود؟
- اکران خصوصی اینجا کسی نمی میرد در سینما فرهنگ/ تقدیم فیلم به سربازان میهن
- جایزه جشنواره «سالنتو» برای «فصل فراموشی فریبا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





