کارگردان فیلم «آذر» که این روزها مراحل فیلمبرداری را پشت سر می گذارد تاکید کرد مساله کیفیت اثر برایشان اهمیت زیادی دارد.به گزارش سینماسینما، محمد حمزه ای کارگردان «آذر» که این روزها مشغول فیلمبرداری است درباره روند پیشروی تولید فیلمش گفت: تاکنون بیشتر از ۵۰ درصد از کار فیلمبرداری شده است و ما این روزها در حال ضبط بخش هایی از فیلم در خیابان های تهران همچون منطقه میدان هروی هستیم که با توجه به سردی هوا شرایط سختی را هم تجربه می کنیم.
وی با اشاره به حضور بازیگران در فیلم عنوان کرد: تاکنون همه بازیگران این فیلم از جمله نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، هومن سیدی، لیلا زارع، مایده طهماسبی، مانیا علیجانی و… جلوی دوربین رفته اند و البته طی چند روز آینده بازیگران جدیدی نیز اضافه می شوند.
این کارگردان درباره حضور فیلمش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و هدفش از ساخت این فیلم تصریح کرد: طبیعتا من خیلی خوشحال می شوم که فیلم «آذر» در کنار فیلم های دیگر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دیده شده و ارزیابی شود ولی مساله من صرفا حضور در جشنواره فجر نیست بلکه تیم تولید تمام تلاش خود را می کند تا یک فیلم آبرومند بسازد.
حمزه ای با اشاره به بازنویسی هایی که روی فیلمنامه صورت گرفته است، یادآور شد: فیلمنامه «آذر» مدام در حال بازنویسی است و امیدوارم ماحصل این بازنویسی خروجی قابل قبولی باشد. از آنجایی که ما پیش تولید کوتاهی داشتیم و فرصت بازنویسی نبود طی فیلمبرداری و با گفتگوهایی که با تهیه کننده و دیگر عوامل داریم، سکانس ها را صحنه به صحنه بازنویسی می کنیم تا همانطور که گفته شد اثری آبرومند به مخاطب عرضه کنیم.
وی درباره کار در این روزها توضیح داد: فیلمبرداری ما بستگی به شرایط نور دارد و چون شرایط هوایی چندان مساعد نیست گاهی روزانه ۱۰ ساعت در صحنه های خارجی و ۱۵ تا ۱۶ ساعت در صحنه های داخلی کار می کنیم.
این کارگردان که ساخت چند تله فیلم را در کارنامه دارد در پایان درباره فیلم سینمایی «آذر» و فضای متفاوت آن بیان کرد: شخصیت آذر با بازی نیکی کریمی نماینده بخشی از زنان جامعه است و ما سعی کردیم به شکل متفاوتی به او نگاه کنیم.
حمزه ای بیش از یک دهه به عنوان دستیار کارگردان در کنار فیلمسازان مختلفی در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است و فیلم های کوتاه و بلند دیگری ساخته که جوایزی را هم در جشنواره های داخلی و خارجی برایش به ارمغان آورده است و «آذر» اولین فیلم بلند سینمایی وی است.
عوامل تولید این فیلم عبارتند از تهیهکننده: نیکی کریمی، کارگردان: محمد حمزهای، فیلمنامه: احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشمپور، مجری طرح: مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، فیلمبردار: ادیب سبحانی، صدابردار: پرویز آبنار، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح گریم: افروز بوجاریا، مدیر تولید: محمد یمینی، دستیار و برنامهریز: روزبه سجادی حسینی، منشی صحنه: شهره فهیمی.
در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.
احسان بیگلری و پریسا هاشم پور که نویسندگی فیلمنامه «آذر» را برعهده داشتند، پیش از این فیلمنامه «برادرم خسرو» را به نگارش در آوردند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- یادداشت مینا اکبری/ حق انتخاب و قضاوتهای سطحی
- یادداشت نیکی کریمی درباره شیوا ارسطویی
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- رقابت «کاپیتان» در بیست و دومین جشنواره داکا
- مرور آثار نیکی کریمی در ایتالیا
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- اختصاصی سینماسینما/ نیکی کریمی بر فرش قرمز جشنواره فیلم برلین
- قصه ناتمام سریالی با بازی نیکی کریمی و شهاب حسینی
- پوستر «کاپیتان» رونمایی شد
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- آغاز اکران «تا فردا» در فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





