سینماسینما، علی پاکزاد – کوروش تهامی بازیگر فیلم «رگ خواب» با اشاره به اینکه حمید نعمتالله در مقام کارگردان یک نابغه است٬ تازهترین ساخته این کارگردان را اثری شگفتانگیز و کامل دانست.
به گزارش سینماسینما، فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمتالله در سی و ششمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. لیلا حاتمی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کرد. کوروش تهامی نیز به اعتقاد بسیاری از منتقدان بازی متفاوتی ارائه کرد. این فیلم در حال حاضر روی پرده سینماست و اکران چهارمین فیلم سینمایی نعمتالله بهانهای است برای گفتوگو با بازیگر نقش اول مرد فیلم «رگ خواب».
تهامی در گفتوگو با سینماسینما٬ درباره «رگ خواب» و تجربه بازی در این فیلم سینمایی گفت: ««رگ خواب» فیلم بسیار خوبی است و برای حضور در آن احساس افتخار میکنم. بازی در «رگ خواب» بسیار دشوار و لذتبخش بود.»
او با متفاوت خواندن نقشی که در «رگ خواب» ایفا کرده در تناسب با دیگر آثار کارنامهاش٬گفت: «همواره به عنوان یک بازیگر مایل هستم یا بازی نکنم یا اگر بازی در کاری را پذیرفتم٬ نقشی متفاوت داشته باشم. سالها منتظر بودم تا نقشی شبیه به آنچه در «رگ خواب» بازی کردهام بیابم. سالهای اخیر انتخابهای زیادی نداشتم و این باعث شد تا فیلمهای زیادی بازی نکنم. از آنجا که نمیخواستم در نقشهای تکراری بازی کنم٬ کار سختی داشتم٬ اما صبر و تحمل همواره پاداشی به همراه دارد و نقشی که در «رگ خواب» بازی کردم٬ پاداش این صبر است.»
او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نقش خود را در «رگ خواب» نقشی منفی میداند٬ گفت: «نقشی که در «رگ خواب» دارم بسیار پیچیده است. برچسبی به نقشی که بازی کردم وارد نمیشود. یعنی نمیتوان گفت در این فیلم نقش من منفی بوده است.»
او ادامه داد: «بسیاری از دوستان بعد از تماشای فیلم «رگ خواب» به من گفتند پتانسیل فیلم و بازی من برای دریافت جایزه غیر قابل انکار بود٬ هرچند من ماجرای جشنواره را فراموش کردهام. به نقشی که بازی کردم کاری ندارم. زیرا «رگ خواب» به عنوان یک فیلم یکی از بهترین تولیدات سالهای اخیر سینمای ما لقب میگیرد. کارگردانی این فیلم هم نادیده گرفته شد. من دیگر جوابی برای اینکه چرا جایزه نگرفتم ندارم. اما بد نیست زمانی داوران برای تصمیماتی که اتخاذ کردند پاسخگو باشند. مگر یک بازیگر چند بار در طول دوران حرفهای کارش میتواند نقشهای درخشان بازی کند. «رگ خواب » همه چیز داشت: موسیقی، کارگردانی همه چیز این فیلم درجه یک بود.»
تهامی در ادامه اضافه کرد: «با توجه به قابلیتهای «رگ خواب» تصور میکنم در جریان اکران استقبال خوبی از آن صورت بگیرد و گروههای سنی متفاوت از فیلم ما دیدن کنند.»
بازیگر فیلم «رگ خواب» درباره مشاهده این فیلم گفت: «اولین بار که این فیلم را دیدم سئوالات زیادی داشتم. به هیچ وجه فکر نمیکردم این فیلم بتواند تا این حد من را جذب کند. دفعه دوم که فیلم را دیدم اتفاقات خوبی در ذهنم شکل گرفت. علت اصلی موفقیت این فیلم حضور حمید نعمتالله بوده. است با بسیاری از کارگردانان سینما کار کردهام اما باید بگویم که نعمتالله یک نابغه است.»
به گزارش سینماسینما٬ «رگ خواب» بعد از «بوتیک»٬ «بیپولی» و «آرایش غلیظ» چهارمین ساخته سینمایی نعمتالله است. این فیلم روایتگر بخشی از زندگی زنی جوان است که پس از جدایی از همسرش با مشکلات مالی و عاطفی روبروست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- حمید نعمتالله: تا تکلیف «قاتل و وحشی» مشخص نشود «بُت» را به جشنواره نمیدهم
- درباره سریال «محکوم»/ محکوم به تماشا
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- درخواست نعمتالله از مسئولان جشنواره فجر: «قاتل و وحشی» را یک سانس در کوچکترین سالن جشنواره اکران کنید
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
- «بی پولی»؛ چالشهای خطرناک یک زوج
- گفتوگو با امین حیایی/ به سرنوشت اعتقاد دارم/ آنچه در مسیرم قرار میگیرد برایم درست است
- آیا عاشقی ضعفی زنانه است؟/ «رگ خواب»؛ روایتی از یک بازی مردانه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





