مصطفی زمانی در خصوص آنکه هنرمندان چه قدر می توانند در ترغیب مخاطب به کتابخوانی موثر باشند، اظهار داشت: در جامعه ما خیلی نمیتوانند موثر باشند، چون کتابخوانی در این اجتماع با توجه به شرایط سخت زندگی مقوله مهمی محسوب نمیشود.
او درباره این که میل به کتابخوانی از کجا در وجود افراد ریشه می دواند، گفت: میل از جایی می آید که کنجکاوی و علاقه به دانستن وجود داشته باشد و برای علاقه به کتابخوانی باید ذهن خیال پرداز داشت و تجسم کرد، من خودم نه کم کتاب می خوانم و نه خیلی زیاد، هرگاه وقت داشته باشم به مطالعه می پردازم.
بازیگر سریال «یوسف پیامبر» درباره کمک سینما به ادبیات اظهار داشت: دنیای کتاب از جهان تصویر بازتر است، اما در جامعه امروز تصویر بیشتر به کار می آید. سینما می تواند به ادبیات کمک کند، به شرط آن که جامعه تشنه ادبیات باشد. از آن جایی که مخاطبان سینمای ما قشر جوان هستند و زندگی آن ها با جامعه مدرن گره خورده است، این مدرنیته باعث می شود که چیزی جدید برای ارائه نباشد و این موضوع تفکر های ادبیات را هم منسوخ می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حضور مصطفی زمانی در یک سریال عربزبان
- «بدون قرار قبلی» برای کادر درمان اکران میشود
- مهران احمدی: کلک سینما در دو سال آینده کنده است
- برگهایی از خاطرات و هویت گم شده ایرانی/ نگاهی به فیلم «بدون قرار قبلی»
- «بدون قرار قبلی»؛ روایتی از یک سفر معنوی
- در نشست رسانهای «بدون قرار قبلی» عنوان شد؛ همیشه جلوی فیلمهای خوب گرفته میشود
- ویدئویی از نشست رسانهای فیلم «بدون قرار قبلی»
- الهام کردا بازیگر جدید «بدون قرار قبلی» شد
- صابر ابر بازیگر «بدون قرار قبلی» شد
- فیلمبرداری «بدون قرار قبلی» با حضور مصطفی زمانی از سرگرفته شد
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- آدمهای اشتباه/ نگاهی به فیلم «پریناز»
- برشهای کوتاه/ سکانسی از فیلم «ملکه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





