در میان بخش زیادی از خبرهای دنیای مجازی که نمیتوان به سادگی درست یا غلط بودنشان را فهمید، هدف قراردادن یک هنرمند تنها با استناد به یک ویدیوی مونتاژ شده، غیراخلاقی و ناجوانمردانه است.
به گزارش سینماسیما، امیر جعفری را همه میشناسیم؛ صراحتش در بیان مشکلات جامعه و مردم و همینطور انعکاس مسئولانه کاستیها را دیدهایم. برخلاف بسیاری دیگر از بازیگران که با نزدیک شدن به منابع قدرت و ثروت، بیاعتنا به نارساییهای اقتصادی و اجتماعی مردم، فقط به دریافت دستمزدهای نجومی فکر میکنند، امیر جعفری اما از هر موقعیتی استفاده میکرد تا ضمن همدردی با هموطنانش، انتقادات صریحش را به گوش مقامات و مسئولان برساند.
در ویدیوی منقطع و تکه تکه شده که بنا به دلایل نامعلوم در رسانههای مختلف منتشر شد، به شکلی کامل لحن شوخی و استهزاآمیز امیر جعفری مشخص است؛ دوستانش میدانند که او همیشه حرفهای خود را با لحن طنزآمیزش میگوید! او اصلاً با همین روحیه شوخطبعش، بیشتر دیدگاههای جدیاش را هم مطرح میسازد و سخنان خود را در لفافهای از شوخی و طنز بیان میکند.
امیر جعفری با همین روحیه مقابل دوربینی مینشیند و به طنز و شوخی موضوعی را میگوید که مدتهاست جامعه نسبت به آن حساس است؛ بهرهمندی نزدیکان مقامات و عدهای خاص از امکانات رفاهی و لاکچری…
هنرمندی که بارها و بارها با طعنه و حتی تمسخر از وجود چنین امکانی نزد عدهای خاص از نزدیکان و بستگان مقامات اجرایی انتقادات صریحی کرده، چرا باید با حضور در یک ویدیو نسبت به مقبولیت رانتخواری و ویژهخواری سخن بگوید؟!
انتشار این ویدیو هدفی جز به چالش کشاندن جایگاه هنرمند مسئولیتپذیری مانند امیر جعفری را نداشته و حرفهای او در ویدیوی دیگر میتواند تناسب جایگاه یک هنرمند با مردم جامعه را به درستی نشان دهد.
امیر جعفری نقطه مقابل بازیگران به شهرت رسیدهایست که یکشبه ره صدساله پیمودهاند؛ او حیات هنریاش را با برداشتن گامهای شمرده و درست آغاز کرده و ادامه داده است.
او با توجه به استعداد ذاتیاش در ترسیم شخصیتهای طنزآمیز، میتوانست موقعیتهای خاص و ویژه -و صد البته پولساز- را برای خود فراهم کند، اما او برخلاف جریان اقتصادی حاکم بر فضای سینما و تلویزیون، انتخاب نقشهایش در دایرهای از فیلمهای اجتماعی و جدی بوده است!
امیر جعفری برخلاف خیلی ها که به ورطه دام اختلاسگران افتادند، با شفافیت از دایره بحثانگیز حضور بابک زنجانی در سینما عبور کرد؛ این در حالی بود که به اذعان افرادی که در دفتر این اختلاسگر اقتصادی مشغول بودند، روزی نبود که جمع زیادی از فعالان سینما و تلویزیون، فیلمنامه در دست پشت اتاق زنجانی، به امید دیدن و جلب مشارکت او در پروژههای سینمایی، به صف میایستادند!
رسانههای مجازی بهتر است تلاش کنند تا با ارتقای درک مسئولیتشان، حرمت هنرمندان را نگاه دارند و به آسانی اعتبار حرفهای و جایگاه اجتماعیشان را خدشهدار نکنند…
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آنها مرا دوست داشتند» از ۱۸ مهر اکران میشود
- «برهوت» آماده نمایش شد/ رونمایی از نخستین تصویر فیلم
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «رقصنده» با حیایى و جعفرى غافلگیرى جدید گیشه
- «مرداب» به شبکه نمایش خانگی میآید/ سریالی معمایی از برزو نیکنژاد
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- «قهوه ترک» از سوم خرداد به فیلمنت میآید/ معرفی بازیگران سریال
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- اکران «آینده» از ۲۳ بهمن قطعی شد
- رونمایی از تصویر امیر جعفری در نقش صدراعظم ناصرالدین شاه در «جیران»
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سراسر شبی روشن/ نگاهی به فیلم «سراسر شب»
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- کاسبی با سوراخ مبل/ درباره فیلم «زیرنظر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





