در میان بخش زیادی از خبرهای دنیای مجازی که نمیتوان به سادگی درست یا غلط بودنشان را فهمید، هدف قراردادن یک هنرمند تنها با استناد به یک ویدیوی مونتاژ شده، غیراخلاقی و ناجوانمردانه است.
به گزارش سینماسیما، امیر جعفری را همه میشناسیم؛ صراحتش در بیان مشکلات جامعه و مردم و همینطور انعکاس مسئولانه کاستیها را دیدهایم. برخلاف بسیاری دیگر از بازیگران که با نزدیک شدن به منابع قدرت و ثروت، بیاعتنا به نارساییهای اقتصادی و اجتماعی مردم، فقط به دریافت دستمزدهای نجومی فکر میکنند، امیر جعفری اما از هر موقعیتی استفاده میکرد تا ضمن همدردی با هموطنانش، انتقادات صریحش را به گوش مقامات و مسئولان برساند.
در ویدیوی منقطع و تکه تکه شده که بنا به دلایل نامعلوم در رسانههای مختلف منتشر شد، به شکلی کامل لحن شوخی و استهزاآمیز امیر جعفری مشخص است؛ دوستانش میدانند که او همیشه حرفهای خود را با لحن طنزآمیزش میگوید! او اصلاً با همین روحیه شوخطبعش، بیشتر دیدگاههای جدیاش را هم مطرح میسازد و سخنان خود را در لفافهای از شوخی و طنز بیان میکند.
امیر جعفری با همین روحیه مقابل دوربینی مینشیند و به طنز و شوخی موضوعی را میگوید که مدتهاست جامعه نسبت به آن حساس است؛ بهرهمندی نزدیکان مقامات و عدهای خاص از امکانات رفاهی و لاکچری…
هنرمندی که بارها و بارها با طعنه و حتی تمسخر از وجود چنین امکانی نزد عدهای خاص از نزدیکان و بستگان مقامات اجرایی انتقادات صریحی کرده، چرا باید با حضور در یک ویدیو نسبت به مقبولیت رانتخواری و ویژهخواری سخن بگوید؟!
انتشار این ویدیو هدفی جز به چالش کشاندن جایگاه هنرمند مسئولیتپذیری مانند امیر جعفری را نداشته و حرفهای او در ویدیوی دیگر میتواند تناسب جایگاه یک هنرمند با مردم جامعه را به درستی نشان دهد.
امیر جعفری نقطه مقابل بازیگران به شهرت رسیدهایست که یکشبه ره صدساله پیمودهاند؛ او حیات هنریاش را با برداشتن گامهای شمرده و درست آغاز کرده و ادامه داده است.
او با توجه به استعداد ذاتیاش در ترسیم شخصیتهای طنزآمیز، میتوانست موقعیتهای خاص و ویژه -و صد البته پولساز- را برای خود فراهم کند، اما او برخلاف جریان اقتصادی حاکم بر فضای سینما و تلویزیون، انتخاب نقشهایش در دایرهای از فیلمهای اجتماعی و جدی بوده است!
امیر جعفری برخلاف خیلی ها که به ورطه دام اختلاسگران افتادند، با شفافیت از دایره بحثانگیز حضور بابک زنجانی در سینما عبور کرد؛ این در حالی بود که به اذعان افرادی که در دفتر این اختلاسگر اقتصادی مشغول بودند، روزی نبود که جمع زیادی از فعالان سینما و تلویزیون، فیلمنامه در دست پشت اتاق زنجانی، به امید دیدن و جلب مشارکت او در پروژههای سینمایی، به صف میایستادند!
رسانههای مجازی بهتر است تلاش کنند تا با ارتقای درک مسئولیتشان، حرمت هنرمندان را نگاه دارند و به آسانی اعتبار حرفهای و جایگاه اجتماعیشان را خدشهدار نکنند…
منبع: بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آنها مرا دوست داشتند» از ۱۸ مهر اکران میشود
- «برهوت» آماده نمایش شد/ رونمایی از نخستین تصویر فیلم
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «رقصنده» با حیایى و جعفرى غافلگیرى جدید گیشه
- «مرداب» به شبکه نمایش خانگی میآید/ سریالی معمایی از برزو نیکنژاد
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- «قهوه ترک» از سوم خرداد به فیلمنت میآید/ معرفی بازیگران سریال
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- اکران «آینده» از ۲۳ بهمن قطعی شد
- رونمایی از تصویر امیر جعفری در نقش صدراعظم ناصرالدین شاه در «جیران»
- کارِ سخت یک کارگردان خوش فکر
- سراسر شبی روشن/ نگاهی به فیلم «سراسر شب»
- پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳» + عکس
- کاسبی با سوراخ مبل/ درباره فیلم «زیرنظر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





