تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۸:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 62243

زادبوماز چهارشنبه ۱۸ مردادماه چند فیلم سینمایی جدید به گردونه اکران فیلم‌های روی پرده افزوده می‌شود.
به گزارش سینماسینما، پس از پر شدن سقف ۷ هفته‌ای زمان اکران فیلم‌های روی پرده، از روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه فیلم‌های سینمایی “سارا و آیدا” به کارگردانی مازیار میری، “فصل نرگس” به کارگردانی نگار آذربایجانی و “زادبوم” به کارگردانی ابوالحسن داودی در گروه‌های مختلف سینمایی روی پرده می‌روند.

سارا و آیدا

فیلم سینمایی “سارا و آیدا ” به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان است. این فیلم روایت دوستی سارا و آیداست که براثر یک اتفاق تبدیل به فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران می‌شود. “سارا و آیدا ” تازه‌ترین اثر مازیار میری است که پس از چهار سال دوری از سینما ساخته‌ شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آن‌ها به خطر افتاده است و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟ در این فیلم که فیلمنامه آن را امیر عربی نوشته، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار است در گروه سینمایی آزادی و به جای فیلم “زیرسقف دودی ” ساخته پوران درخشنده به روی پرده سینماها برود.

فصل نرگس

“فصل نرگس” در ژانر اجتماعی با نگاهی انسان دوستانه، قصه‌ای امید بخش را به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند. فیلم روایت عاشقانه‌ای از زندگی آدم‌های معمولی است که در وانفسای امروز و در جهانی که میل به خودشیفتگی و خود محوری دارد، شفافیت روح و ذهنشان را از دست نداده‌اند و مفهوم احساس خوش ناشی از انسانیت و نوع دوستی را به درستی درک می‌کنند.

“فصل نرگس” به نویسندگی و کارگردان نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی سحر صباغ سرشت، با شعار “تو ارزش روزهای زندگی رو به اندازه من نمی‌دونی “، اثری پربازیگر است و لوکیشن‌های متعددی دارد که از جنوبی‌ترین نقطه تهران تا شمالی‌ترین منطقه پایتخت را به تصویر کشیده است.

یکتا ناصر، ریما رامین فر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزاآقایی، شیرین اسماعیلی، شبنم گودرزی و گوهر خیراندیش ترکیب بازیگران فیلم “فصل نرگس” را تشکیل می‌دهند. این فیلم نیز قرار است از روز چهارشنبه در گروه سینمایی استقلال و به جای فیلم پرمخاطب “رگ خواب ” ساخته حمید نعمت الله به روی پرده برود.

زادبوم

“زادبوم” در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از میان ۶ نامزد سیمرغ بلورین این رویداد، جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد و همچنین در بخش بین‌الملل جشنواره نیز به‌عنوان بهترین فیلم پلاک طلایى سیمرغ و سیمرغ نگاه ملى را از آن خود کرد، اما با بی‌مهری مواجه شد و ۹ سال فرصت اکران و دیده شدن روی پرده سینماها را از دست داد تا درنهایت روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه در گروه سینمایی زندگی و به‌جای فیلم میلیاردی “اکسیدان” ساخته حامد محمدی روی پرده برود.

در این فیلم که فیلمبرداری آن در آلمان، امارات و ایران انجام‌شده است، بازیگرانی چون عزت‌الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، مهدی سلوکی، احمد کاوری، رضا آحادی، هوشنگ توکلی، علی مردانه، عطاءا…مرادی، رناته بیلیب‌ترو، اولریکه کارگوس و هنده کلاین به ایفای نقش پرداخته‌اند…

داستان “زادبوم” درباره ارتباط شخصیت‌های اصلی فیلم با زادگاه، خانواده، سیاست و هویت گمشده‌شان در شرایط اجتماعی جامعه است. فیلم درباره خانواده‌ای ازهم‌پاشیده است که هرکدام در گوشه‌ای از دنیا زندگى می‌کنند و وقایعى آن‌ها را دوباره گرد هم می‌آورد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها